צילום אילסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"מסכת ייסורים מוזרה ומזעזעת": תושב כפר סבא תובע 2.5 מיליון שקל ממשרד הבריאות והכללית

לפי התביעה, בית החולים לבריאות הנפש שבו אושפז התרשל בטיפול מחלת הסוכרת ממנה סובל התובע, מה שגרם לו לעיוורון, קטיעת רגל וקריסת כליות

פורסם בתאריך: 18.2.19 08:44

תושב כפר סבא, כבן 40, ואחיו, תובעים ממשרד הבריאות וקופת החולים כללית פיצוי בסך 2.5 מיליון שקלים, בטענה שבעת אשפוזו בכפיה במרכז לבריאות הנפש "מזור" (לשעבר "מזרע") הצוות היה מודע למחלת הסוכרת ממנה סבל, אולם התעלם ממנה והזניח אותה בטענה שהוא "אינו משתף פעולה ואוכל ממתקים". כתוצאה מכך, נטען, האיש כיום מאוזן נפשית אבל נותר נכה 100 אחוז, עיוור, קטוע רגל, סובל מהשמנת יתר קיצונית ומאי ספיקת כליות ומבעיות רבות נוספות.

על פי כתב התביעה שהגיש עו"ד דן אשכנזי ממשרד אשכנזי, און, סלומון ושות' לבית משפט השלום בהרצליה, עבר התושב "מסכת ייסורים מוזרה ומזעזעת", כך לטענת עורכי דינו. התובע, כך נכתב, היה אדם מן היישוב: שירת בצבא, נשא אישה, הוליד בן ובמהלך השנים הופיעה אצלו סוכרת שלא הפריעה לשגרת חייו. שנה לפני אשפוזו במזרע התפתח ברגלו כיב סוכרתי, אבל עקב טיפולה המסור של אמו הכיב הזה נסגר. בשלב מסוים הופיעו בעיות נפשיות, והוא אושפז בכפייה במזרע.

בשנת 2013, "אחות הכניסה את רגלו הימנית למים רותחים, כמובן מבלי לבדוק את חומם והלכה לעיסוקיה", נכתב בתביעה, "התובע סבל מחוסר תחושה ברגלו, לכן במשך 20 דקות לא הרגיש בנזק הנגרם לה, בעודה נחרכת ומתבשלת, עד שראה את המים בקערה מאדימים מדמו. למעשה, כפי שהתברר בהמשך, השילוב של הכוויה העמוקה הזו עם מחלת הסוכרת ובעיותיו הנפשיות של התובע סימנו את תחילתה של התדרדרות חמורה, שהביאה אותו למצבו הנוכחי".

בשל הכוויה, על פי התביעה, התובע אושפז תחילה בבית חולים ממנו "שוחרר בטרם החלימה רגלו מהכוויה", ולאחר מכן היה מרותק לביתו ומיטתו במשך שנה, בשל חוסר תנועה ועלה מאוד במשקלו. אחות הקופה שביקרה בביתו ראתה את מצבו אך לא עשתה דבר. "היא כנראה לא דיווחה, ואם דיווחה – איש לא התייחס", נטען. בלית ברירה טיפלה בו אמו. עקב המצב הוחמר שוב מצבו הנפשי, והוא אושפז שוב בכפייה, גם הפעם במזרע.

מהתביעה עולה כי במהלך אשפוז השני במחלקה סגורה, עלה משקלו של התובע עוד יותר. "איש לא טיפל כיאות בסוכרת שלו, ועקב כך חלו סיבוכים נוספים במצבו: עיוורון, ורטיגו, קריסת תפקוד כליות, אבדן יכולת הליכה", נטען בתביעה, "בסיכום המחלה, עם סיום אשפוזו, מסביר בית החולים את התדרדרותו בקושי לאזן את הסוכרת, מפני שהתובע אכל ממתקים מרובים… היעלה על הדעת שמוסד רפואי יניח לחולה נפש, המאושפז במחלקה סגורה, 'לאכול ממתקים מרובים', בידיעה שזה מחמיר את מצבו הסוכרתי, ויסיר מעל עצמו את האחריות לכך?".

בתביעה טוענים כי מדובר ב"באדם ש'נפל בין הכיסאות'. הממסד הרפואי שטיפל בבעיותיו הנפשיות היה אדיש לנזק הבריאותי הפיזי ההולך ומצטבר; הממסד הרפואי שאמור היה לטפל בבעיותיו הפיזיות, היה אדיש לכך שעקב הבעיות הנפשיות התובע אינו כשיר לשתף פעולה באיזון מצבו הפיזי".

כעת מאושפז האיש במחלקת "סיעוד מורכב" במרכז סיעודי. אמו נפטרה זה מכבר ואחיו עתיד לטפל בו "עד תום תוחלת חיי מי מהם", נכתב בתביעה. התובעים טוענים כי בנוסף לאחריותה של משרד הבריאות כמפעילת בתי החולים בהם היה מאושפז ובהם ניתן לו "טיפול רשלני" זו גם אחראית לכך "שלא הייתה ואין גם כיום אינטראקציה מתאימה רב-מערכתית בחולים הסובלים משילוב של פגיעה נפשית ופגיעה פיזית", נטען.

עו"ד דן אשכנזי

עו"ד דן אשכנזי

טרם הוגש כתב הגנה.

תגובת משרד הבריאות: "כתב התביעה טרם נתקבל אצלנו, כשיתקבל משרד הבריאות ילמד את התביעה ויגיש את עמדתו במסגרת כתב הגנה כמקובל בבית המשפט".

תגובת קופת החולים כללית: "כתב התביעה טרם התקבל. תגובה מפורטת תינתן לאחר קבלת כתב התביעה ובמסגרת ההליך המשפטי".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר