יונה מייקלר. צילום עיריית כפר סבא
יונה מייקלר. צילום עיריית כפר סבא

סער מינה לעצמו משנה שאינו חבר מועצה, ועורר סערה

העירייה הודיעה כי יונה מייקלר יהיה משנה לראש העירייה ויו"ר ועדות ההיגוי והשליטה, אלא שחברי מועצה טוענים שלפי החוק רק נבחר ציבור או עובד עירייה יכולים לשמש בתפקיד. מייקלר: "המינוי עבר ייעוץ משפטי ואושר"

פורסם בתאריך: 25.2.19 17:59

חברים באופוזיציה ובקואליציה במועצת עיריית כפר סבא יוצאים נגד מינוי תושב העיר, יו"ר מועצת סניף כפר סבא של הליכוד, טכנאי השיניים יונה מייקלר, לתפקיד המשנה לראש העירייה והאחראי על נושא הקליטה. לטענת חלק מחברי המועצה, המינוי לא רק שלא עבר את אישור מועצת העיר, אלא שהוא ככל הנראה מנוגד לחוק (סעיף 17 לפקודת העיריות) לפיו ראש העירייה יכול להאציל את סמכויותיו רק לסגניו, עובדי עירייה או חברים בוועדת ההנהלה (שחבריה חייבים להיות חברי מועצה). חברים באופוזיציה מתכוונים להוציא מכתב חריף בנושא לממונה על המחוז במשרד הפנים ולתנועה לאיכות השלטון.

אתמול (א') הודיעה עיריית כפר סבא כי מינויו של מייקלר הוא "צעד חשוב שמטרתו חיזוק הקשר עם ציבור העולים בעיר". מייקלר שימש כמשנה לראש העירייה וכיו"ר ועדת הקליטה במשך שתי קדנציות בתקופתו של ראש העירייה לשעבר יהודה בן חמו, המואשם בפלילים. על פי ההודעה, מייקלר יהיה אחראי על כל נושא הקליטה בעיר ובין השאר על מועדוני עולים, אירועי תרבות ואירועים שונים למגזר הרוסי, הספרדי, הצרפתי ועוד. בנוסף, במסגרת תפקידו ישמש כיו"ר ועדת ההיגוי ויו"ר ועדת הקליטה. מייקלר עצמו צוטט כאומר: "אמשיך לשרת את הציבור הכפר סבאי על כל גווניו בהתנדבות ובל דרך שאוכל".

"אתמול התבשרנו על מינוי המפתיע של פעיל הליכוד תושב העיר, מר מייקלר", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה חברת מועצת העיר ויו"ר סיעת כפר סבא מתקדמת מהאופוזיציה, הדר לביא. "משנה לראש העיר זה תפקיד שראשי ערים המציאו במטרה לספק תואר כבוד שהוא חסר משמעות מבחינת סמכויות. חוקית, חל איסור על ראש העיר לחלוק סמכויות לאדם שאינו נבחר ציבור או עובד עירייה. כלומר, אסור לו לתת אחריות לתושב על תחום הקליטה, לדוגמה. בדיוק מסיבה זו לא יצא לפועל המינוי של עמירם מילר שראש העיר ניסה להעביר, והאופוזיציה הצליחה לעצור בהתבסס על החוק. לתת כוח וסמכויות לאדם שאינו נבחר ציבור או עובד עירייה הוא ניגוד גמור לערכי הדמוקרטיה הבנויה על רצון העם ולא על גחמותיו של איש. מינוי זה, המצטרף לשרשרת מינויים תמוהים של ראש העיר, מספק לנו הצצה לתרבות הפוליטית שהוא מוביל. פוליטיקה המתבססת על הבטחות אישיות, וחלוקת כוח למקורבים היא השורשים של שחיתות שלטונית. אסור לתת לזה לקרות בכפר סבא".

גם חברים בקואליציה הביעו תמיהה על המינוי ואמרו שברור שמשנה לראש העירייה צריך להיות חבר מועצה.

בתגובה לצומת השרון אומר מייקלר: "הייתי משנה אצל יהודה עד סוף הקדנציה הזו. אני עסקתי בקליטה כל הזמן הזה במשך 20 שנה מאז 1999, זה מהות התפקיד שלי ובזה עסקתי תמיד. אנשים מכירים ומוקירים את העבודה שלי וכך בגלל ההערכה לתפקיד החליטו להמשיך זאת. אני עושה את הכל בהתנדבות. תמיד יש כאלה שלא מרוצים. הערכה שרק נבחר ציבור או עובד עירייה יכול להיות משנה לראש העיר היא לא נכונה, המינוי עבר ייעוץ משפטי ואושר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר