מתנה מגמדה
מתנה מגמדה

משחק "גמדה וענקית" עם מאות משתתפות משגע את המאמות בכפר סבא

חברות קבוצת מאמות בכפר סבא פתחו ביום שני משחק החלפת מתנות ענק בין נשים ברחבי העיר, שיימשך שלושה שבועות וחצי, עד פורים. "כשאדם זר שאתה לא מכיר מתייחס אליך, זה יוצר חיבור נורא אינטימי וקרוב", אומרת אחת היוזמות נועה אזוגי

פורסם בתאריך: 27.2.19 09:47

הימים הם ימי בחירות והשיח החברתי רק מעצים את הפערים בחברה, אבל מסתבר שבכפר סבא יש מי שבכלל משחקים, או יותר נכון משחקות, על פי כללים אחרים לגמרי – של אהבה ונתינה. 200 חברות קבוצת הפייסבוק "מאמות בכפר סבא", שהוקמה בשנת 2012 ומונה יותר מ-9,000 חברות, פתחו לפני יומיים במשחק "גמדה וענקית" לשנת 2019, והן רותמות לעניין עוד עשרות בני משפחה. על פי כללי משחק הילדים, שיימשך עד ערב פורים, כשלושה שבועות וחצי, כל משתתפת נבחרת לשני תפקידים – "גמדה" ו"ענקית". הגמדה האלמונית מעניקה מתנות למשתתפת אחרת – "הענקית", מבלי שזו יודעת מיהי, כך שכל משתתפת מקבלת ונותנת מתנות. המתנות יכולות להיות גדולות, קטנות, יקרות ערך או פשוטות, לפעמים הן רק הודעת טקסט עם אמירה חיובית או שיר, ולפעמים היא מנת סושי יוקרתית או זר בלונים ענק ומשמח. בפורים, הגמדות והענקיות חושפות את עצמן ומזדהות אחת בפני השנייה.

"על פי הכללים צריך לשלוח מינימום מתנה אחת בשבוע, אבל יש גמדות ששולחות מתנות מדי יום", מסבירה נועה אזוגי, שמנהלת את קבוצת מאמות בכפר סבא יחד עם סתיו רווה ושלי פורפר-רוזן. בלילות האחרונים, היא מספרת, נטולת שינה מכיוון שעמלה להכין את הרשימות המחברות בין המשתתפות, ושליחת ההודעות לכולן. "זה התחיל לפני ארבע שנים לקראת פורים, במטרה להעניק אהבת חינם, אבל השנה זה קורה בסדר גודל מטורף. המשחק התחיל ביום שני וכבר מתנות עפות לכל כיוון. הן מפתיעות במקום העבודה, בגני הילדים, דרך חברות, דרך בני הזוג. יש המון חשיבה מחוץ לקופסא. אני קיבלתי סושי מאלמונית ושלחתי לענקית שלי מתנה שלא אומר מה היא כדי לא לחשוף את עצמי. יש כאלה ששולחות זרים, בלונים, פיצות, סושי פירות, מארזי שוקולדים, ועצמאיות בכפר סבא נותנות הטבות לצורך המשחק. פתחנו שרשור נפרד להטבות למאמות עצמאיות שיוכלו לשווק את עצמן".

מתנה מגמדה

לדבריה, המשחק מעניק "אושר עצום" למשתתפות. "הילדים מחכים בבית לזה", היא מסבירה, "פתאום מישהי מקבלת בהודעה פרטית 'טוק טוק'. הילדים פותחים את הדלת ועטים על המתנה. כל הבית סביב המשחק הזה. ואני חייבת לציין שלמרות שהבנות שולחות כמעט כל יום, הנה הבוקר קיבלתי שיר למשל, זו לא רק ההוצאה הכספית אלא תשומת הלב. כשאדם זר שאתה לא מכיר מתייחס אליך, זה יוצר חיבור נורא אינטימי וקרוב".

איך יוצרים רשימה כזו?

"חילקנו את העיר לאזורים, התחשבנו במיקומים, אני למשל לא אשלח מישהי ביוספטל להביא למישהי בירוקה. ביום שישי עבדתי עד ארבע בבוקר לבנות את האקסל המסודר. השנה אני עושה את זה בשיתוף עם בקי יחזקאל. אני למשל לא יכולה לעשות את האזור שלי כי אחרת אדע מי שולחת לי, אז אני עושה אזורים אחרים".

ומה קורה כשהן מזדהות?

"נוצרים חיבורים מדהימים. לרוב הן נשארות חברות טובות. החיבורים שאנחנו עושות בדרך כלל מוצלחים. בשנה שעברה שלחתי לשכנה שלי שבכלל לא הכרתי אותה. היא הייתה בבניין ממולי. אחרי זה הפכנו לחברות".

מתנה מגמדה

מתנה מגמדה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר