התכתבות בין אחד הנאשמים ללקוח. צילום: משטרת ישראל
התכתבות בין אחד הנאשמים ללקוח. צילום: משטרת ישראל

"היי, יש משלוחים לכפר סבא?": נחשפה רשת לסחר בסמים בשרון באמצעות הטלגראס

כתב אישום הוגש נגד שבעה חשודים, שמכרו את הסמים ללקוחות בכפר סבא, הרצליה ורעננה, בהם קטינים. בין החשודים גם אם ובנה. טלגראס בתגובה: "משטרת ישראל משקיעה משאבים עצומים במלחמה חסרת תועלת"

פורסם בתאריך: 3.3.19 13:54

כתב אישום הוגש נגד שבעה תושבי אזור השרון (תושבי נתניה וכפר יונה) ולוד, הנאשמים שקשרו קשר והקימו עסק להפצת סמים מסוכנים בכל רחבי הארץ, ובין השאר גם בכפר סבא, הרצליה ורעננה, באמצעות קבוצות "טלגראס" באפליקציית טלגרם.

לפי האישום, הם השתמשו בשמות משתמש כמו "אבי הטחול", "אלהון מייקון" ואחרים, ומכרו סמים לקטינים וגם לבגירים. החשודים נעצרו ובשבוע שעבר הוגשו נגדם כתב אישום המכיל עשרות אישומי סחר בסמים ובקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

התכתבות בין אחד הנאשמים ללקוח. צילום: המשטרה

לפי האישום, במהלך תקופה שקדמה לחודש דצמבר 2018 קשרו החשודים קשר במסגרתו הקימו עסק למכירת והפצת הסמים. "לשם מימוש התוכנית, הנאשמים הצטיידו בטלפונים מבצעיים באמצעותם יצרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים והתקינו את יישומון טלגרס המבוסס על יישומון טלגרם", מסרה המשטרה, "החשודים פתחו חשבונות רבים ביישומון תוך שימוש בשמות רבים כגון אבי הטחול, אלהון מייקון, shon shon ,50 ועוד.

החקירה המורכבת של חוקרי המשטרה העלתה כי החשודים עשו שימוש ביישומון וסחרו בסמים המסוכנים, תוך חלוקת תפקידים ביניהם ובאופן הבא: בשלב הראשוני, מי מהחשודים היה מבצע "אימות" מול הלקוח. במסגרת האימות ובטרם אישור העסקה, נדרשו הרוכשים הפוטנציאליים לשלוח מסמכים מזהים הכוללים בין היתר, צילום תעודת זהות/רישיון נהיגה, צילום עצמי שלהם קורצים עין או סרטון בו נדרשו לומר מלל מסויים וכן צילום תמונה מהפייסבוק. כל הליך העימות נועד לוודא כי לא מדובר בשוטר שעלול להפלילם.

בשלב השני ולאחר ביצוע האימות, מי מהחשודים היו מסכמים עם הלקוח את פרטי העסקה שכללו בין היתר: סוג הסם, מחיר, כמות, מקום המפגש וקבלת טלפון נייד של הלקוח. בחלק מהמקרים הלקוחות היו מגיעים למקומות מפגש, שם הייתה מתבצעת העסקה ובחלק מהמקרים, כשהלקוחות רצו לתאם משלוח של הסמים אליהם, המחיר בעבור זה היה גבוה יותר.

בשלב השלישי, פרטי העסקה היו מועברים מהיישומון לאחד הטלפונים המבצעיים של החשודים ומי מהם היה יוצא לבצע את המשלוח בהתאם למקום שנקבע עם הלקוח.

עוד גילו חוקרי המשטרה, כי ביישומון ישנה אפשרות לחוות דיעה על כל אדם ממנו נרכשו הסמים, אודות השירות, המחיר ואיכות הסמים. כדי להימנע מביקורות שליליות בשל איכות הסמים הירודה של הסמים שהחשודים מכרו, הם נהגו להחליף את שמות היוזרים בהם השתמשו באופן תדיר. החקירה המאומצת של חוקרי המשטרה העלתה כי גם במהלך התקופה שחלק מהחשודים שהו באילת, הם סחרו בסמים באילת והמשיכו לסחור בסמים גם בשאר חלקי הארץ. "במסגרת אותו קשר פלילי ולשם קידומו, החשודים יצרו קשר עם אחר, ממנו היו רוכשים את הסמים ובחלק מהמקרים היו נעזרים באימו של אותו אחר, גם היא מנתניה", מסרה המשטרה.

החשודים נעצרו ביום 11.2.19 ומעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקוה. בשבוע שעבר הוגש נגד חמישה חשודים כתבי אישום המכילים 74 אישומים בעבירות של סחר בסמים וקשירת קשר לפשע. יחד עם כתבי האישום הוגשה נגד החשודים גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בדיון שהתקיים בבית המשפט, נעצרו שישה חשודים עד החלטה אחרת וחשודה אחת שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.

מטלגראס נמסר: "משטרת ישראל משקיעה משאבים עצומים במלחמה חסרת תועלת אחר סוחרי פרחים, תוך ניתוב הון אנושי וכספי שיורד לטימיון. נכון להיום רשומים במערכת כמעט 4,000 סוחרים ובכל רגע נתון ממתינים עשרות רבות של מועמדים להשלים את הליך האימות לצורך כניסתם אליה. כל מעצר של סוחר משאיר ואקום שמתמלא מהר מאוד, כמעט ולא מורגש. האיום הממשי לחברה ככלל ולנוער בפרט נוצר מחשיפתם לסמים ממכרים כגון סמי פיצוציות ותרופות אופיאטיות שנמכרות לכל דורש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר