ניידות בהדרים. צילום מיכל טראוריג
ניידות בהדרים. צילום מיכל טראוריג

"כן, תשרוף אותו": תושב שכונת הדרים מנע מנערים להצית חתול

התושב הבריח את הנערים. בהמשך הערב התלוננו תושבים על זריקת נפצים בשכונה. אחד הנערים פנה לצומת השרון בעקבות הפרסום: "חבר שלי אמר את זה בצחוק"

פורסם בתאריך: 5.3.19 09:51

תושב שכונת הדרים הצליח למנוע אמש, מחבורת נערים, להצית חתול. הנערים, שנמלטו מהמקום, המשיכו להשתולל בשכונה ואף זרקו נפצים בשעות הערב המאוחרות וקולות הנפץ נשמעו היטב בבתים והפריעו את מנוחתם של השכנים.

"בסביבות השעה תשע בערב טיילתי עם הכלב וראיתי שבעה או שמונה בני נוער, נראה לי בגלאים סביב 14 עד 16", מספר התושב, "שלושה מהנערים תפסו חתול ג'ינג'י מבוהל ואחד מהם החזיק מצית ביד. חלק מהנערים לידם צעקו 'אל תשרוף אותו' וחלק 'כן, תשרוף אותו'. אמנם לא התקרבתי אליהם, הם עמדו בדשא ואני הייתי אולי במרחק של 30 מטר בשביל הסמוך אבל נתתי קריאה. כשהם קלטו אותי הם נבהלו וברחו. הוצאתי את הטלפון מהכיס ועשיתי וחייגתי למוקד אבל לקח זמן והם לא ענו ולכן ניתקתי".

לדבריו בהמשך הסיבוב, הוא הבחין שוב בחבורת נערים. "זה היה במרחק של כ-150 מטר מהמקום בו ראיתי אותם הזה, ראיתי בחושך את קבוצת נערים זורקים נפצים. באותו הרגע רצתי לקלוט במי מדובר, תיארתי לעצמי, לפי מספרם והגובה שלהם, שמדובר באותם נערים. התקשרתי שוב למוקד ואמרו לי שיש כבר קריאה על הנפצים ברחוב. הסברתי להם שלפני עשר דקות קלטתי אותם מתעללים בחתול וזה לא עניין אותם כל כך".

אתה חושב שהם היו באמת פוגעים בחתול הזה?

"אני לא בטוח שהם היו מצליחים לשרוף אותו עם מצית, הוא בטח היה שורט אותם קשות ובורח משם, אבל הרוע היה שם. אתה מבין את זה מעצם העובדה שחלק מהילדים צעקו 'תעזוב אותו', אז בהחלט לא היה לחתול נעים בלשון המעטה. תשמע, אלו ילדים בני 16 שמשעמם להם וההורים שלהם לא יודעים מה הם עושים. ילדים בגיל הזה צריכים להוציא את האנרגיות שלהם במגרש הכדורגל ולא לזרוק נפצים ברחוב ולהציק לחתולים. אבל זה מה יש".

זו הפעם הראשונה שאתה נתקל בוונדליזם בשכונה?

"ממש לא. יש ילדים שמתפרעים בשכונה, כשאתה יוצא בבוקר לעבודה אתה רואה את בקבוקי הבירה המנופצים סמוך לספסלים ובימים האלה, לקראת פורים, שומעים גם לא מעט נפצים. אבל באלימות ברמה הזאת לא נתקלתי עדיין".

בקבוצת הווטסאפ "הדרים על המפה", זעמו על הנפצים בערב. "אני מניח שמדבר בילדים שגרים כאן בשכונה, התקשרתי למשטרה אבל זה לא עזר", אמר אחד מהם ואחר הוסיף: "נשמע מזעזע… מקווה שיטפלו בזה".

אחד הילדים שהיה חלק מאירוע החתול, בן 13, תושב השכונה, יצר קשר עם צומת השרון בעקבות הכתבה שפרסמנו. לדבריו, נכון שאחד הילדים החזיק מצית ואיים לפגוע בחתול, אולם הוא הצליח להרחיק אותו משם. "הייתי עם החברים שלי ואחד מהם החליט בצחוק לאיים עליו. החתול הג'ינג'י הזה הוא חתול שאני מאכיל כל יום. בדיוק עשיתי סיבוב בערב להאכיל את החתולים והוא אמר את זה בצחוק. אמרתי לו שאם הוא יעז לגעת בחתול אני אתקשר למשטרה ואמנע ממנו את זה. הוא אמר בסדר, והאיש שם מאחור חשב שאנחנו מדברים ברצינות. הוא באמת חשב שהוא הולך לפגוע בחתול. אני גם רוצה לומר שהחבר'ה עם הנפצים זה לא היינו אנחנו אלא חבר'ה אחרים".

מתי התחלת להאכיל חתולים?

"אני מתנדב בעמותת S.O.S ויש לי חתולה גם בבית. החתול הזה, לפני ארבעה חודשים, נפצע מתקיפה של חתול אחר בצוואר, ואני ואמא שלי לקחנו אותו לווטרינר ושילמנו 500 שקלים לטיפול ומאז אני מאכיל את החתולים מדי פעם בערב. אני מאוד אוהב חתולים ובעלי חיים. אני לא אהיה חבר של ילדים שיפגעו בהם וגם לא אתן להם לעשות כזה דבר. אתמול החתול לא נפגע. הזזתי אותו כדי שלא יהיה קרוב אליהם, ואחרי זה גם דיברתי עם אותו הילד והוא הבין שמה שהוא אמר זה מטומטם".

הוא החזיק מצית ביד?

"כן, אבל לא היו לו כוונות אמיתות. הוא עשה את זה בצחוק. אמר 'תראה איך הוא מפחד, הוא אוהב חתולים'".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר