רחוב ויצמן. צילום דודו בכר
רחוב ויצמן. צילום דודו בכר

"בשורה לתושבים": 50 מקומות חניה בחינם ברחוב ויצמן יהפכו לחניות בתשלום

העירייה הודיעה על הסדרת "60 חניות כחול לבן חדשות" ברחוב ויצמן. מתברר ש-50 מהן הן היום חניות חינם שבקרוב יעלו כסף. בנוסף, יוסדרו עשרה מקומות חניה חדשים בתשלום מול בית יתיר

פורסם בתאריך: 11.3.19 15:24

50 מקומות חניה לא מסומנים, בחלקו המערבי של רחוב ויצמן (מרחובות סוקולוב וכצנלסון ולכיוון מערב), כלומר כאלה הנמצאים בשולי שפת מדרכה שצבעה אפור או בדרך עפר והחניה בהם חינם – יהפכו למקומות חניה בתשלום המסומנים בכחול לבן. כך הודיעה עיריית כפר סבא. במקביל הודיעה העירייה כי שפת המדרכה מול בית יתיר, המסומנת כיום באדום לבן והחניה בה אסורה – תסומן בכחול לבן כך שתתאפשר שם הסדרת עשרה מקומות חניה חדשים.

במקומות החניה שיסומנו בכחול לבן, כמו גם בשאר המדרכות ברחוב ויצמן המסומנות כך, ייגבה תשלום עבור החניה בימים ראשון עד חמישי בשעות 19:00-7:00 ובימי שישי וערבי חג בשעות 13:00-7:00. לתושבי כפר סבא תהיה החניה חינם למשך שלוש שעות.

בהודעה לעיתונות שהוציאה קראה עיריית כפר סבא לגביית התשלום החדשה "בשורה", כשכתבה: "בשורה לבעלי העסקים ולתושבים – 60 חניות כחול לבן חדשות ברחוב ויצמן". יותר מזה, לא בטוח אם החניות האלה, כולן או חלקן, יישארו אחרי שפרויקט "מהיר לעיר" – לסלילת נתיבי התחבורה הציבורית הייעודיים ברחוב ויצמן ייצא לפועל. נזכיר שלפי תוכנית הפרויקט, אמורות להתבטל 254 מקומות חניה ברחובות ויצמן וטשרניחובסקי, כשבמקומם תהיה תוספת של 215 מקומות חניה ברחובות הסמוכים, 130 מהם בחניה תת קרקעית בחניון השוק.

מחזיק תיק התחבורה וסגן ראש העירייה עילאי הרסגור הנדין (מרצ) מסביר כי ההיגיון בגביית תשלום עבור חניות שהיו עד כה בחינם הוא ש"במקום רכבים שעומדים בחניה כל היום ותופסים מקומות שהיו יכולים לשמש תושבים, אנחנו מפנים את המקומות עבור חניה בחינם לשלוש שעות לתושבי כפר סבא. תהיה תחלופה במקום מקומות אבודים מבחינת המגיעים למרכז העיר. בנוסף, לאחר בדיקה מקיפה של פניות התושבים ובעלי העסקים בנושא, הוספנו חניות על חשבון אדום לבן. חניה היא משאב ציבורי. כך ננהל אותו באופן נכון יותר".

הרסגור-הנדין צוטט בהודעה לתקשורת כאומר "אין סיבה לכך שמקומות חניה חיוניים יתפסו על ידי רכב אחד למשך יום שלם. אסור לשכוח שהפתרון היחיד לטווח ארוך הוא מערכת תחבורה ציבורית יעילה בצירוף רשת שבילי אופניים. לכן במקביל אנו מקדמים פתרונות חשובים אלה לטווח הבינוני והארוך".

בשם ראש העירייה רפי סער נמסר: "הסדרת מקומות חנייה אלה בסימון כחול לבן וביטול של סימוני אדום לבן, תסייע לתושבים במציאת חנייה בקלות ובנוחות ותמשוך תושבים רבים מהשכונות לבצע את קניותיהם בלב העיר. בכך ניטיב גם עם בעלי העסקים ונחזק את מרכז העיר שלנו".

"אני מקווה שאם הנת"צ ייצא לפועל לא יבטלו בכלל את החניות ברחוב", אומר גיא פופ, בעל קיוסק ברחוב ויצמן, "אנחנו עובדים על זה שהנת"צ הזה לא יקרה ונבטל אותו לחלוטין. היום כל הכחול לבן שיש הוא חינם לתושבים במשך שלוש שעות. מה שקורה הוא שבעלי העסקים חונים את הרכבים ואין תחלופה וזה לא מביא אנשים. אנחנו מבקשים לעשות חניות מתחלפות עד שעה, שתגרום לתחלופה כמו ברעננה. לדוגמה, בביטוח הלאומי, כל העובדים מחנים ברחוב ואין חניה לציבור. איפה ההיגיון? אין לי בעיה עם זה שהחניה תהיה בתשלום בתנאי שתהיה תחלופה גבוהה יותר בחניות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר