רפי סער
רפי סער

רפי סער לא הגיש הצהרת הון כנדרש לפי החוק, סגניו בשכר דווקא כן

לפי תקנות משרד הפנים ראש העירייה היה אמור להגיש את ההצהרה עד 60 ימים מיום היבחרו לתפקיד. משלא עשה זאת, לפי התקנות יש להפחית 20 אחוז משכרו. העירייה: "בימים אלה מסתיים תהליך הגשתן של הצהרות ההון"

פורסם בתאריך: 11.3.19 18:41

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, טרם הגיש את הצהרת ההון למשרד הפנים. זאת למרות החוק הקובע שעליו להעביר את ההצהרה בתוך 60 ימים מיום היבחרו. סגניו בשכר, עילאי הרסגור-הנדין ודני הרוש, הגישו את הצהרות ההון שלהם. סגנו בתואר איתן צנעני אמור להגיש את הצהרת ההון בימים הקרובים. טרם עברו 60 ימים מאז נבחר.

משרד הפנים מפרסם באופן גלוי את רשימת הנבחרים אשר הגישו הצהרות הון כנדרש על פי החוק. על פי רישומי משרד הפנים באתר המשרד, הגישו עד כה את הצהרות ההון שלהם 240 נבחרים מ-133 רשויות בהן הוד השרון, רמת השרון הרצליה, כוכב יאיר צור יגאל ודרום השרון.

שר הפנים אריה דרעי שם לעצמו לפני מספר שנים מטרה להילחם בכך שראשי הערים אינם מקיימים את הוראות החוק ואף קבע תקנות להפחתה של שכר למי שאינו פועל כנדרש. על פי חוזר מנכ"ל שהפיץ משרד הפנים לרשויות המקומיות, מתוקף סעיף 85א8 לחוק הרשויות המקומיות, "ראש רשות מקומית או סגן ראש רשות מקומית שלא ימציאו את הצהרת ההון במועד שנקבע בהוראות החוק, יופחת שכרם בשיעור של 20 אחוז משכר היסוד שאושר לתשלום לראשי רשויות ולסגניהם, מכוח הסעיף האמור וכפי שמתפרסם מעת לעת בחוזרי המנכ"ל".

בדוברות עיריית כפר סבא לא ענו לשאלה האם הפחיתה כנדרש את שכרו של ראש העירייה.

בסעיף אחר בחוזר המנכ"ל נכתב כי במידה ו"לא הוגשה הצהרת ההון לאחר חלוף חצי שנה מן המועד הקבוע בחוק ועד חלוף תשעה חודשים ממועד זה, לא יהיו זכאים ראש הרשות או סגניו לרבע מן ההחזר". מתשעה חודשים עד שנה הם לא יהיו זכאים למחצית מן ההחזר ולאחר שנה הם לא יהיו זכאים לקבל החזר כלל.

תגובת משרד הפנים: "מבירור עולה כי הצהרתו של ראש עיריית כפר סבא טרם התקבלה במשרד. הצהרות ההון של שני סגני ראש העיר התקבלו במשרד. הרשות המקומית נדרשת לפעול בהתאם לקבוע בחוזר מנכ"ל 1/2017".

תגובת עיריית כפר סבא: "בימים אלה מסתיים תהליך הגשתן של הצהרות ההון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר