הפגנת תושבים נגד הקמת תחנת הכוח במפגש השלום, מרץ 2018
הפגנת תושבים נגד הקמת תחנת הכוח במפגש השלום, מרץ 2018

במטה המאבק נגד תחנות הכוח קוראים לתושבים למשוך את כספיהם מחברת הפניקס

לפי פרסום בדה מרקר, חברת הפניקס פנתה לרשות להגבלים עסקיים כדי לקבל אישור להיות שותפה במיזם תחנת הכוח במפגש השלום. בתוך כך, אושרת גני גונן חושפת את הקמפיין החדש של מטה המאבק

פורסם בתאריך: 12.3.19 18:32

מטה המאבק נגד תחנות הכוח מונעות גז וסולר בדרום השרון תוקף את חברת הביטוח הפניקס, שפנתה לרשות להגבלים עסקיים כדי לקבל אישור להיות שותפה במיזם תחנת הכוח של ריינדיר אנרגיה, סמוך למפגש השלום במועצה האזורית דרום השרון, שני קילומטר מזרחית לכפר סבא, כפי שפורסם לראשונה בדה מרקר.

בהודעה שהוציאו פעילי מטה המאבק בפייסבוק כתבו: "תושבי כפר סבא והאזור, מה הפנסיה שלכם עשתה בימים האחרונים? כי אם היא נמצאת אצל הפניקס חברה לביטוח, כדאי שתרוצו לשאול את נציגי החברה מתי הסכמתם שהחסכונות שלכם בעקיפין, לכאורה, ירעילו אתכם. לא נסכים שהכספים שלנו יממנו את תחנת הכח שתזהם את כל האזור, תרעיל את האדמה, תרעיל את האוויר, תוריד את איכות החיים ותהווה סכנה ביטחונית שעלולה להתלקח ולהתפוצץ בכל רגע! רוצים להוציא את הפנסיה שלכם מהפניקס? חייגו עכשיו *3455 ודרשו תשובות או דרשו להוציא את הכסף שלכם משם! לא נותנים יד למהלך הזה".

"הפניקס מסכנים לא רק את חיינו בהקמת תחנת כוח כל כך קרובה למוקדי אוכלוסייה, אלא גם את כספי הפנסיות שלנו", אומרת ראש מועצת דרום השרון, אושרת גני-גונן, "אנחנו נילחם כדי להוריד את תחנת הכוח הזו, והפניקס שככל הידוע לנו מקריאה בעיתונים מתכננים להיות מושקעים בתחנה, מסכנים את הכסף שלנו. אנחנו נעשה הכל כדי שהתחנה לא תקום כאן. מפתיע שחברה כזו מעיזה לקחת את הכספים שלנו ולהשקיע אותם בתחנה שלא תקום".

אושרת גני גונן. צילום עזרא לוי

אושרת גני גונן. צילום עזרא לוי

מה עמדתך באשר לקריאה למשוך את הפנסיות?

"נכון שחברי מטה מהאבק יוצאים בקריאה למשוך את כספי הפנסיות. כמי שגם כספי הפנסיה שלה מושקעים בפניקס, אני לא רוצה לחשוב על זה בכלל שהחברה הזאת שמה את הכסף שלה בפרויקט הזה".

את מתכוונת למשוך את הפנסיה שלך מהחברה בעצמך?

"כבר ביקשתי למשוך. פעם אחת כי הם מסכנים את הכסף שלי ופעם שניה שמים את הכסף על תחנה מזהמת שמסכנת את הבריאות שלנו".

בתוך כך נודע לצומת השרון כי הבוקר יצא מטה המאבק בקמפיין חדש שמתמקד בבעלי העניין בתחנה. "בדיוק הייתה לנו היום ישיבה אסטרטגית", מספרת גני-גונן. "בכל הקשור לפניקס, הסיסמה היא 'משוגעים רדו מהתחנה', טיזר נוסף הוא 'ריסק – מסכנים את חיינו', ויש עוד טיזר שבו רואים תחנת כוח ענקית מול הבית של מנכ"ל הפניקס".

הגשתם גם תביעות בנושא, ולא ניכנס לזה עכשיו, אבל איך אתם מתכוונים לשכנע את שרי הממשלה הבאה לרדת מתחנת הכוח?

"קיבלנו הבטחה שהנושא מוקפא עד הבחירות, אבל אנחנו עושים הכל כדי שהשר הרלוונטי הבא לא יקים את התחנה. חברת הלובינג שלקחנו נפגשת עם כל חברי הכנסת והשרים המתמודדים ואנחנו מכינים את עצמנו לממשלה החדשה ומקווים שהשרים הבאים שאחראים על הנושא יתעשתו וירדו מהתחנה הזאת".

בחברת הפניקס סירבו להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר