עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

עיריית כפר סבא לא עדכנה את החזון העירוני מאז 2009, ולא ברור מתי ההנהלה החדשה תעשה זאת

מסמך מפורט של החזון העירוני, מלפני עשר שנים, הוצג באתר העירייה עד שהוסר ביממה האחרונה בעקבות פניית צומת השרון. בכל זאת, תוכלו למצוא אותו כאן

פורסם בתאריך: 14.3.19 14:14

עיריית כפר סבא לא מפרסמת את החזון העירוני שלה, ארבעה חודשים מאז תחילת הקדנציה של ראש העיר רפי סער. חיפוש באתר האינטרנט העירוני העלה כי ישנו מסמך חזון עירוני, עדכני לשנת 2009. בעקבות פניית צומת השרון לדוברות עיריית כפר סבא הוסר אמש המסמך מאתר העירייה.

בעירייה טענו בתגובה כי המסמך שהוצג באתר העירוני אינו חזון העירייה. "מדובר במסמך בארכיון האתר שצורף לתוכנית הנדסית שהוצגה בעבר, ולא בחזון העירייה", מסרה העירייה. אולם, מעיון במסמך עולה שאין מדובר בסתם "מסמך שצורף לתוכנית הנדסית", אקראית ועלומה, כפי שמסרה העירייה: מדובר בקובץ מפורט בן 71 עמודים, תחת הכותרת "מסמך חזון העיר כפר סבא", שחובר עבור תכנית האב האסטרטגית לכפר סבא בשיתוף אגף ההנדסה. מוצגים בו בפירוט הסעיפים השונים בחזון עיריית כפר סבא, בין השאר כעיר ירוקה, עיר קהילתית, עיר כלכלית ועיר בריאה. את המסמך המלא, שכאמור הוסר מאתר העירייה, תוכלו לקרוא כאן.

בין הסעיפים הרבים: "מתן עדיפות לקליטת אוכלוסייה צעירה", "שיתוף הציבור באופן מסודר בהתנהלות העיר", "קידום אוכלוסיות חלשות", וגם "קידום ופיתוח המסחר והתעסוקה המקומיים", "משיכת גורמים כלכליים לפיתוח התעסוקה והתעשייה", "שמירה על איזון בין מערך המגורים לתעסוקה", "פיתוח תרבות רכיבה על אופניים בעיר", "שמירה ככל הניתן על שטחים פתוחים, וקידום נושא איכות הסביבה בעיר", "שיפור ופתוח נושאי התחבורה ועידוד התושבים לצמצום השימוש ברכב הפרטי", "תכנון ובניה בקנה מידה אנושי", "התחדשות עירונית וציפוף עירוני (מקסימום 20 יח"ד לדונם) באמצעות תהליכי פינוי-בינוי ומבלי לפגוע בשטחים הפתוחים", "חיזוק רחוב ויצמן כעמוד השדרה העירוני, מרכז מסחר בילוי ומפגש אזורי ומרכזה ההיסטורי של כפר סבא", "חידוש פני אזור התעשייה הישן", "חיזוק וקידום שכונת יוספטל" ועוד.

בעירייה לא ענו על השאלה האם בכוונתם להציג חזון עירייה עדכני באתר, ואם כן מתי. נבהיר כי יש להבדיל בין חזון עירוני לבין הוראות החוק. לפי החוק, למשל, העירייה צריכה לפנות אשפה ולספק תאורת רחוב. חזון העירייה הוא מסמך לא מחייב, שנועד להתוות בקווים כלליים את המדיניות העירונית, למשל באשר לנושאים כמו קידום פרויקטים של תחבורה, אופי הבנייה בעיר ונושאים אחרים.

יו"ר האופוזיציה, חבר מועצת העיר מסיעת כפר סבא בראש, יוסי סדבון, אמר בתגובה לצומת השרון: "ראש העירייה הודיע שהוא מתחיל לעבוד החל מהיום הראשון, אז כנראה שבמקרה הזה לוקח לו קצת זמן. גם אין תקציב עירוני, אז איך אתה מדבר איתי על חזון. ברור שלכל רשות צריך להיות חזון וצריך להציג את החזון במועצת העיר, לשמוע התייחסות לגביו ולפרסם את זה כדי שהציבור ידע לאיזה כיוון הרשות הולכת. צריך לקדם גם את נושא התקציב ואת פעילות הוועדות. העירייה צריכה לפעול".

היא לא עובדת?

"אני אמנם יו"ר האופוזיציה, אבל אי אפשר לומר שהיא לא עובדת. עם זאת, הייתי מצפה לקצב קצת יותר אינטנסיבי".

חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, יו"ר סיעת כפר סבא מתקדמת, הדר לביא, טוענת כי חזון הוא הכרח להתנהלות עירונית תקינה. "קשה לי לדמיין ארגון שלא מציב לעצמו חזון, מטרות ויעדים לביצוע, ודאי כשמתחלפת הנהלה", היא אומרת, "כאשר עוקבים אחרי הנהגות מקומיות בארץ ובעולם רואים ראשי רשויות שמציגים את החזון שלהם ואפילו משתפים את הציבור בבניית חזון משותף עירוני, כך לדוגמה חולדאי עם כניסתו לתפקיד לפני עשרים שנה. ארגון שמתנהל בלי חזון ומטרות תמיד יהיה תגובתי, מובל ולא מוביל. השיפורים יהיו נקודתיים ולא חלק מהלך כולל ולכן גם לא יחזיקו מעמד הרבה זמן. כמובן שהתקציב צריך להיות ביטוי של המדיניות, ולא כמו שקורה עכשיו – תקציב שמגובש במחשכים מבלי לשתף אפילו את ועדת הכספים שזה תפקידה. אני קוראת לראש העירייה – אנא, צא למהלך בו אתה קובע חזון, מטרות ויעדים לעיר עם הציבור ועם נבחריו, שקף את התקציב במידית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזזז מה

    אני מעדיף ראש העיר שעושה בשטח ולא את זה שדיבר הרבה במצגות תנו לו לעבוד!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר