נחמן אנטמן. צילום עזרא לוי
נחמן אנטמן. צילום עזרא לוי

אחרי 80 שנות פעילות: החנות תכשיטי אנטמן תיסגר אחרי פסח

נחמן אנטמן, בנו של יוסף אנטמן שהקים את החנות בשנות ה-40, כבר בן 76 וילדיו החליטו לא להמשיך את דרכו. בתו, יפעת: "החנות השאירה חותם בליבם של רבים מתושבי כפר סבא"

פורסם בתאריך: 17.3.19 15:08

אחרי 80 שנות פעילות בכפר סבא תסגר בקרוב אחת מחנויות התכשיטים הראשונות בעיר. חנותו של נחמן אנטמן נמצאת מאז ומתמיד ברחוב ויצמן 104. מאחר והוא כבר בן 76, מתקשה לנהל את החנות לבדו וארבעת צאצאיו החליטו כי לא ימשיכו את דרכו, היא תיסגר מיד לאחר הפסח.

"החנות נפתחה על ידי סבי וסבתי, יוסף וסאסי אנטמן ז"ל, ובמשך שנים רבות הייתה מחנויות התכשיטים המועטות באזור כולו", כתבה הבת יפעת אנטמן בפייסבוק. "אבי נחמן יבדל"א, בנם היחיד, גדל בחנות ומגיל צעיר מאד עזר להוריו. עם פטירתו של סבא – לקח על עצמו אבי את ניהול החנות ובמשך שנים רבות מנהל אבי את החנות ביד רמה. לאחר חג הפסח תיסגר החנות, שהשאירה חותם בליבם של רבים מתושבי כפר סבא, ועד אז מוזמנים הלקוחות ליהנות מהמחירים המיוחדים ומהשירות האישי".

הילד נחמן אנטמן והוריו בפתח החנות

כשהמשפחה עלתה מצ'כיה בעקבות עליית הנאציזם היא החליטה להמשיך בארץ את מסורת השענות והצורפות ובשנות ה-40, פתחו את חנות התכשיטים. נחמן העביר בחנות את זמנו כילד. שמו של יוסף אנטמן כשען וצורף הלך לפניו, והוא נחשב כאמין ומקצועי בתחום. על פי בני משפחתו, נחמן מספר כי במשך שנים רבות היו מגיעים אנשים רבים לחנות מהאזור כולו. הלקוחות היו מחכים בפתח החנות ליוסף שיפתח את החנות. בסבלנות רבה הם חיכו לתורם, וכשזה הגיע היה מברך אותם האב יוסף לשלום, ונותן להם שירות מקצועי ונהדר.

החנות תכשיטי אנטמן. צילום מתוך גוגל מפות

לימים, כאמור, עבר ניהול החנות לידיו של נחמן. עם השנים תחום התכשיטים חווה גם קשיים מאחר ומדובר במותרות. החנות גם נפרצה לא אחת בעבר וגם ערך הזהב פחת בשנים האחרונות. בני המשפחה נרגשים ועצובים לאור סגירת הפרק הזה בחייהם ובחיי העיר. ללקוחות לא מעטים יש זיכרונות מרגשים מהחנות, ורבים מהם מספרים כי שם נקנה להם שעון בר המצווה, העגילים לבת המצווה, טבעות הנישואין ועוד. גם התגובות ברשתות החברתיות היו מאוד אמפתיות. "זה לא יהיה אותו ויצמן בלי החנות. איזו נוסטלגיה", כתבה אחת. אחרת הוסיפה: "היסטוריה שלמה במקום אחד". "כמה זיכרונות נעימים", נכתב עוד. "הייתה באמת חנות יפה".

נחמן מודה דרך בני משפחתו לכל לקוחותיה הנאמנים של החנות, ומקווה כי החנות הקטנה והמיוחדת השאירה את חותמה בליבם. עד שהחנות תיסגר בני המשפחה מזמינים את הלקוחות ליהנות מהמחירים המיוחדים ומהשירות האישי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היא בכלל פעלה?
    כל פעם שעברתי שם, שזה כמעט כל יום, מעולם לא ראיתי את החנות םתוחה ושיש נפש חיה

  2. אילן הדר

    למה לסגור ?
    אין רוכש שיכול לרכוש את העסק, השם והמוניטין שלו ?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר