שעון מים. צילום אילוסטרציה
שעון מים. צילום אילוסטרציה

כפר סבא תצטרף לתאגיד מים וביוב אזורי שייקרא "השרון המזרחי"

התאגיד יכלול גם את הוד השרון, כוכב יאיר וג'לג'וליה. את המים בעיר ימשיך לספק מפעל המים, אבל יש קולות שקוראים לצרף גם אותו לתאגיד החדש

פורסם בתאריך: 18.3.19 13:14

רשות המים אישרה בסוף השבוע האחרון, כחלק מהמגמה לצמצם את מספר תאגידי המים במדינה, לאחד את תאגידי המים פלגי השרון – בו חברות כפר סבא וכוכב יאיר, יחד עם תאגיד מי הוד השרון והעיר ג'לג'וליה, שהייתה עד כה חלק מתאגיד "מעיינות המשולש". התאגיד החדש, שעשוי להיכנס לתוקפו ב-15 לאפריל ייקרא: "השרון המזרחי".

בישיבה, שהתקיימה ב-14 במרץ, דנה מועצת הרשות הממשלתית למים ולביוב בכוונה לצמצם את 56 התאגידים העירוניים הקיימים כיום ל-28 תאגידים אזוריים בלבד, ופנתה לציבור בהזמנה להשמיע את עמדתו בעניין – כלומר עדיין אין מדובר בהחלטה סופית. המטרה היא לנצל את הקרבה הגיאוגרפית של הערים כך שיהיו להן תשתיות משותפות שיאפשרו הזרמת שפכים למט"שים משותפים שיכולים להביא לחיסכון בעלויות, איזון פיננסי ועוד. כל התאגידים הקיימים יאוחדו מלבד תאגיד אחד שיפוצל והוא "מעינות המשולש" שהוקם על ידי טירה, ג'לג'וליה וכפר קאסם. עקב השילוב של שלוש רשויות חלשות סוציואקונומית הן סבלו מקשיים פיננסיים ותפעוליים. הערים יצטרפו לתאגידים בהן חברות רשויות סמוכות חזקות יותר כדי ליצור איזון.

גורמים באזור השרון המעורים בתחום אומרים כי ג'לג'וליה היא דווקא מועצה חזקה בתוך תאגיד "מעיינות המשולש" וכי ההצטרפות לתאגיד לא הייתה לטובתם. "בוא נגיד שאם התאגיד לא מצליח זה לא בגלל ג'לג'וליה", אמרו.

יו"ר תאגיד פלגי השרון, חבר המועצה מהאופוזיציה צביקה צרפתי: "אני חושב שאיחוד התאגידים הוא צעד נכון ומתבקש, אבל הכי נכון מבחינת כפר סבא זה איחוד בין פלגי השרון למפעל המים כדי שיהיה כמו בשאר הרשויות תאגיד אחד למים וביוב. היו בעבר משאים ומתנים שלא צלחו. האיחוד הוא צעד מתבקש ויהיו לזה יתרונות לאזרח, משום שכרגע כפר סבא תבוא לתאגיד המשותף כרשות גדולה אבל בלי מים ולכן היא חלשה במחזורים הכספיים, משום שבספירת בתי האב ההכנסות הן רק מביוב. הוד השרון, לצורך העניין, עם 90 אלף תושבים, מצטרפת לתאגיד עם מים וביוב. בקשר לג'לג'וליה, ברגע שיהיה תאגיד הוא יתנהג כמו תאגיד ויתנהל בכל הקשור לאכיפה נכון, אני לא מודאג מזה".

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

ממפעל המים נמסר בתגובה: "מפעל המים כפר סבא היווה מאז ומתמיד אגודה עירונית בה חברים כלל תושבי כפר סבא. מכאן שהוא אינו תאגיד מים אזורי. תאגיד המים 'פלגי השרון' הינו התאגיד האזורי המטפל בתפעול הביוב בלבד של תושבי כפר סבא, לצד טיפול בתשתיות המים והביוב של צור יגאל וכוכב יאיר. התקנה החדשה בדבר תאגידי המים האזוריים הובאה לידיעת והתייחסות מפעל המים בימים אלו. הנהלת מפעל המים תפעל על מנת להמשיך לשרת את תושבי העיר כפר סבא ואותם בלבד, ולא תטיל על תושבי העיר מימון וסבסוד של שירותים ליישובים אחרים. לכשתתקבל החלטה היא תפורסם לתקשורת ולציבור באופן מסודר".

חברים במועצת העיר הביעו חשש שצירופה של ג'לג'וליה לתאגיד תהווה עליו נטל. מנכ"ל המועצה המקומית ג'לג'וליה יוסף ערבאסי, התייחס לחשש מצירופם לתאגיד: "אנחנו לא מהווים נטל. לג'לג'וליה יש תשתיות טובות והיישוב מרושת גם במים וגם בביוב. אנחנו מרשתים כל שכונה חדשה לפני איכלוסה. חוץ מזה, אנחנו בסך הכל עשרת אלפים איש. בכוכב יאיר, הוד השרון וכפר סבא יש יותר 200 אלף תושבים. אנחנו כלום בשביל התאגיד הזה. שלישית, אני לא מצפה ממישהו שיגיד לא לפני שהוא היה בשטח ולפני שהרעיון הזה של צמצום תאגידי המים בכלל הבשיל. בוא נגיד שחוץ מתחזוקה שוטפת אין שום הוצאה מיוחדת. זה לא להקים עכשיו את כל התשתיות מאפס, ויש מקורות תקציביים, וזה עוד לפני שהזכרתי שאצלנו אנשים משלמים מים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר