ההתכתבויות שניהל החשוד. צילום באדיבות המשטרה
ההתכתבויות שניהל החשוד. צילום באדיבות המשטרה

אישום: התחזה לאישה וקיבל פרטי אשראי מגברים. צפו במעצר

הגבר, תושב הקריות, הכיר גברים ושכנע אותם להזמין עבורו טלפונית משלוחי סושי ופיצה מ"חנויות". מה שהגברים לא ידעו הוא שמדובר במספרי טלפון של הנאשם עצמו, שאסף את פרטי כרטיס האשראי שלהם וביצע מסע קניות באלפי שקלים

פורסם בתאריך: 20.3.19 14:26

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד גבר מהקריות שהתחזה לאישה והוציא במרמה כספים לקניות מגברים שהכיר בצ'אט של אתרי הכרויות, בין היתר, גם גברים מכפר סבא.

החקירה נפתחה לאחר שבמשטרה התקבלו מספר תלונות מבעלי כרטיסי אשראי שסיפרו כי בוצעו בהם עסקאות אסורות. בחקירה התברר כי האיש פתח כרטיסים אישיים באתרי היכרויות שונים תוך שהוא מתחזה לאישה בשמות שונים, בצירוף תמונה. הוא יצר קשר עם גברים שונים ומערים שונות, מסר להם את מספר הטלפון הנייד שלו וניהל איתם קשר בהודעות, תוך שהוא מבקש מהם לרכוש עבורו מזון בחנויות האהובות עליו: חנות סושי ופיצריה, כדי לבחון את מידת הרצינות שלהם בנוגע לקשר ומסר להם כתובת פקטיבית.

בהסתמך על אותו מצג שווא, הגברים התקשרו תוך שמסרו את פרטי כרטיס האשראי שלהם, לצד פרטים מזהים נוספים כמו למדל תעודת זהות וטלפון. לרוע מזלם, כאמור, בכל אותו זמן, המתלוננים לא ידעו שהם למעשה מתקשרים לחשוד בעצמו ומוסרים לו את כל הפרטים המזהים שלהם ואת פרטי כרטיס האשראי שלהם, מבלי שבאמת בוצעה הזמנה בפועל. בחלק מהמקרים, לאחר שהספיק לקבל את פרטי המתלוננים, חסם הנאשם את הגברים בווטסאפ.

במהלך החקירה גילו חוקרי המשטרה כי האיש עושה שימוש גם באפליקציות של חברות שונות, המציעות ללקוחותיה רכישה באמצעות שימוש באפליקצייה תוך הזנת פרטי כרטיס האשראי וקבלת קוד אימות לטלפון לצורך המשך שימוש ביישומון. לאחר הזמנת הפרטים, ניתן לרכוש בחנויות שונות, ללא צורך בכרטיס אשראי אלא רק דרך שימוש ביישומון. בהמשך, ביצע עשרות רבות של רכישות בחנויות השונות באמצעות אותם יישומונים בשווי מוערך של אלפי שקלים.

האיש נעצר ב-26 בפברואר השנה ומעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בעיר. ביום שני הוגש נגדו כתב אישום ובו 30 אישומים בעבירות של קבלת דבר במרמה, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות והתחזות לאחר, וכן בקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר