רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי
רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי

העירייה פרסמה תוכנית להחייאת רחוב ויצמן. נציג הסוחרים ברחוב: "יותר חשוב שהנת"צ לא ייצא לדרך"

רפי סער הוציא לפועל תכנית שתכלול ניקוי המדרכות, מיתוג הרחוב ומתן "תו איכות" לעסקים. נציג בעלי העסקים גיא פופ: "סער אמר לנו שאם צריך אפשר לבטל את הנת"צ בכל רגע"

פורסם בתאריך: 24.3.19 17:38

עיריית כפר סבא הודיעה כי היא מוציאה לפועל תכנית להחייאת רחוב ויצמן. בהודעה לתקשורת נכתב כי המטרה היא "לחזק את מרכז העיר הוותיק, לעודד תנועה של תושבים ברחוב ולהגביר את המחזור העסקי של בעלי העסקים". רק ביום רביעי שעבר נפגשו נציגי סוחרי מרכז העיר עם ראש העירייה רפי סער והמנכ"ל איתי צחר בעניין תכנית מהיר לעיר לסלילת נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן, אותה הם דורשים לבטל. בעקבות הודעת העירייה אומר נציג הסוחרים, בעל הקיוסק גיא פופ: "מה שיותר חשוב הוא שהנת"צ לא יצא לדרך".

התוכנית תכלול, לפי הודעת העירייה, את שיפור נראות פני רחוב ויצמן, בין היתר על ידי חידוש סימוני הכביש ואבני השפה ושטיפה יומיומית באמצעות קיטור של המדרכות. עוד הודיעה העירייה כי הרחוב ימותג ובעלי העסקים ישווקו באמצעות מגוון פלטפורמות, בהן מפת תיירות חדשה, "תו איכות עסק בויצמן" שיכלול פרסום בדף פייסבוק ייעודי ועוד. לצורך מימוש התוכנית מונתה פרויקטורית שתנהל את השיח עם בעלי העסקים והתושבים לאורך הרחוב.

הדמיית רחוב ויצמן בסיום העבודות

הדמיית רחוב ויצמן בסיום העבודות

בעירייה מסבירים כי בנוסף נפתח מרכז שירות פרונטלי "במיוחד לבעלי העסקים" וכן מדור ייעודי עבורם באתר העירוני. "באמצעות שני שירותים הונגשו מגוון מידע ופעולות עבור בעלי העסקים, בין היתר: מידע על ההטבות שמגיעות להם; פירוט תהליך רישוי העסקים; הגשת בקשות מקוונות עבור העסק; ביצוע תשלומים מקוונים; מפת מרכזי המיחזור, פינוי אשפה ולוחות פרסום עירוניים; פרטי ההתקשרות עם מנהלת העסקים של החברה הכלכלית; השכרת מתחמים ורבים נוספים. יתרה מזאת, העירייה מגדילה את מספר החניות לאורך הרחוב על מנת להגביר את תנועת העוברים ושבים ברחוב", נכתב.

עוד מזכירים בעירייה כי לאורך הרחוב מתקיימים מגוון רחב של אירועים ופעילויות ביניהם: שישירושלים – אירועים לקהל הרחב במדרחוב ירושלים בימי שישי בצהריים, מבצעי Happy Hour ויצמן – מתן הטבות לתושבים הרוכשים בבתי העסק ברחוב ויצמן, נגני כלייזמרים שמהלכים לאורך ויצמן ומנעימים את הזמן לעוברים ושבים וכמובן גולת הכותרת – תהלוכת העדלאידע שהתקיימה בשבוע החולף וזכתה להצלחה רבה.

נציג בעלי העסקים ברחוב ויצמן, גיא פופ: "הכל נשמע טוב ויפה כל עוד הדברים יתבצעו בפועל. אבל מה שיותר חשוב הוא שהנת"צ לא יצא לדרך. הסברנו לרפי בפגישה שהתקיימה ביום רביעי האחרון שאין מקום לנת"צ כי אם הוא יוצא לדרך כל רכב שייתקע על הנתיב הבודד שיהיה פה לרכבים, כל העיר תהיה חסומה".

מה רפי אמר?

"הוא אמר שהוא יבדוק את זה לעומק ושהוא לא יעשה שום דבר עד שלא נראה יחד את התוכנית ונסכים עליה. הבעיה היחידה שיש היא שהם לא יכולים לעשות שום שינוי כי אין לזה מקום. התוכנית כביכול היא של 35 מטרים בלי המדרכות. כך שבפועל אי אפשר להוסיף נתיבים. לכן צריך לבטל את התוכנית ולתכנן אותה מחדש במקום אחר".

ורפי הסכים עם זה?

"רפי סער אמר בפנינו שאם צריך אפשר לבטל את תכנית 'מהיר לעיר' בכל רגע. גם איתי צחר אמר את זה. הוא באמת רוצה בטובתנו אבל יש עליו לחץ לצאת עם התוכנית לדרך או מתוך המועצה או מהממשלה או מנתיבי איילון – לא חסר. לשמחתי הוא עדיין לא נכנע ללחץ וזה המזל".

קבעתם עוד פגישה?

"תהיה עוד פגישה בעוד כשבועיים בלי נדר".

תגובת עיריית כפר סבא: "תכנית הנת"צ תיצור רשת מטרופולינית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה, הכוללת: העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית – לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים. בימים אלה, התכנית נבחנת לעומקה תוך שימת דגש על טובתם של תושבי העיר ובעלי העסקים, ובאמצעות הסברה מקיפה ושיתוף הציבור. השבוע התקיימה פגישה ראשונה עם פורום הסוחרים בה הוצגה, בין השאר, מדיניותו של ראש העיר לחיזוק המרקם העסקי בלב העיר- רחוב ויצמן, שמטרתה להגביר את תנועת העוברים והשבים ברחוב ובכך את הכנסות העסקים. במסגרת זו ניתן כבר ליהנות מאירועי שישירושלים, Happy Hour של הטבות, הקמת מרכז שירות ואתר ייעודי, הוספת מקומות חניה לאורך ויצמן, שיפור חזות הרחוב ורבים נוספים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רחוב וויצמן נראה כמו שוק מוזנח.בעלי החנויות מוצאים את הסחורה לחזית החנות… קיוסקים חוסמים בשולחנות וכסאות את המדרכה.. הסביבה מלוכלכת… לא יאומן לאן הגענו בכפר סבא.
    צריך לחוקק חוק ולישם אותו.. שבעלי החנויות צריכים לדאוג לחלונות ראוה ברמה מסוימת .לא להוציא סחורה החוצה… ולא לחסום את המדרכה לבעלי הקיוסקים.. בתי קפה.. לשמור על נקיון וכד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר