העצים בשכונה הירוקה
העצים בשכונה הירוקה

לא חבל? עשרות עצים שניטעו כשהם בתוך שקים התייבשו ומתו

עצים שנשתלו בעבר לאורך כמה רחובות בשכונות הירוקות כבר לא יזכו ללבלב. העירייה התחייבה לתושבים שתחליף אותם

פורסם בתאריך: 26.3.19 16:27

עשרות עצים ששתלה בעבר עיריית כפר סבא לאורך רחובות בשכונות הירוקות 60 ו-80, כשהם בתוך השקים שלהם, לא התפתחו כתוצאה מכך, התייבשו ומתו. כך למשל ברחובות נעמי שמר, דוד זהבי, משה שלונסקי ובסמוך לקניון בשכונה, רחובות שלאורכם יש היום שדרות של עצים מתים.

תושבים בשכונות מספרים ששוחחו בנושא עם הגורמים הרלוונטיים במחלקת גנים ונוף בעירייה, ולאחר סיור של הגורמים המקצועיים הוחלט להחליף את העצים שהאגרונום העירוני קבע שכבר לא יתפתחו. לצומת השרון נודע כי הוחלט שכל עצי "מתחלית פעמונית" יוחלפו קודם.

"מאוד מפתיע אותי שנטעו את העצים עם השקים", אומרת תושבת השכונה, "אני מניחה שחלק מהשורשים כן הצליחו לצאת מהשק והם מתפתחים אבל בקרב רוב העצים זה לא קורה. אתה מבחין בשדרות של עצים צעירים ללא עלים בלי שום אות חיים. רוב העצים ניטעו כבר לפני כמה שנים לפחות ולאורך כל הזמן הזה הם פשוט לא מלבלבים. אני חושבת שאם העצים יוותרו ערומים במאי או ביוני אז יש בהחלט בעיה איתם. גם בשנה שעברה הם לא לבלבלו".

העצים בשכונה הירוקה

העצים בשכונה הירוקה

תושב אחר מוסיף: "העצים מגיעים בתוך שקים שחורים וצריך לפתוח את השק או לעשות בהם חתך גדול כדי שהשורשים יינטעו באדמה. יש עצים שהשורשים שלהם יודעים לפרוץ את השק ויש עצים שלא. אלו שלא פורצים את השקים מתים, ורק אחרי שנים אתה שואל את עצמך למה העץ לא מתפתח. להערכתי מדובר בכמה מאות אלפי שקלים שכנראה הלכו פה לאיבוד, בזבוז משווע של כסף".

יו"ר ועד שכונה 80, לאה מנסור: "אנחנו סומכים על מחלקת קיימות ונוף שקיבלה את התחזוקה מהחכ"ל שתמצא פתרון. אנחנו מצרים מאד שהקבלן שביצע את העבודה במקור נהג בצורה כה חסרת מקצועיות".

יו"ר וועד שכונה 60, ערן ורנר: "הנושא מוכר ועולה מדי פעם בסיורים המשותפים שאנו עושים עם הגינון. חלק מהעצים גם נוטים לנפול מסיבה זו, והוחלפו בשל כך עד כה מספר עצים באופן נקודתי. לא ידוע לנו עדיין על תכנית סדורה לטיפול כולל בנושא".

תגובת העירייה: "בבדיקה מדגמית שבוצעה בנושא נמצאו עצים בודדים שנשתלו בצורה זו לפני למעלה משש שנים באמצעות קבלן חיצוני, והם הוחלפו על ידו. ככל שימצאו עצים נוספים במסגרת העבודה השוטפת בשכונה, הם יטופלו בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    למה לא תובעים את הקבלן החיצוני החאפר הזה על עלות העצים וכן על עלויות המיים??

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר