מטוס אלעל. צילום רועי שמש
מטוס אלעל. צילום רועי שמש

"שמיים פתוחים אינם ערך עליון": העירייה הצטרפה לעתירה נגד שר התחבורה

16 יישובים מבקשים מבג"ץ לחייב את שר התחבורה לקבוע מגבלות רעש למטוסים הנוחתים בנתב"ג

פורסם בתאריך: 28.3.19 10:32

עיריית כפר סבא, כוכב יאיר, המועצה האזורית דרום השרון ועוד 13 יישובים הגישו ביום ראשון השבוע עתירה לבג"ץ נגד שר התחבורה ישראל כץ, כדי שיקבע מגבלות רעש למטוסים הנוחתים בשדה התעופה בן גוריון, ובלילה במיוחד. לחילופין מתבקש בית המשפט, היה ושר התחבורה יסרב למלא את חובתו, להורות על החזרת הסמכות לקביעת הרעש המותר לידי השר לאיכות הסביבה. העתירה הוגשה גם נגד השר לאיכות הסביבה ורשות התעופה האזרחית.

כיום אין כל מגבלת רעש למטוסים הנוחתים בנתב"ג. לפי העתירה, שר התחבורה ביקש לעצמו את את חובת קביעת מגבלות הרעש לנחיתה מידי השר לאיכות הסביבה בשנת 2011, אך מגבלות כאלה לא נקבעו עד היום.

"ברור לעותרים כי השר רואה צורך כלכלי וציבורי לאפשר כמה שיותר פעילות מנתב"ג, אשר יהא בה כדי לאפשר לכמה שיותר ישראלים לטוס לחו"ל וכמה שיותר בזול ואף להביא כמה שיותר תיירים לישראל", נכתב בעתירה, "עם זאת, יש לאזן אינטרס זה למול רווחת, שלא לומר בריאות וחיי תושבי הישובים העותרים. כמו גם לנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מחשיפה למטרד רעש יומיומי ולנזק כלכלי, כפי שעולה מחוות דעת המומחית, הנוצר מהיעדר שינה סדירה, תוך יקיצות מספר פעמים בלילה".

עוד כותבים העותרים: "שמיים פתוחים אינם ערך עליון, הדוחה מפניו כל אינטרס אחר. ממש לא. וגם אם ישראל הינה מדינת 'קצה' מבחינה תעופתית, או אף 'אי' מבחינת תחבורה יבשתית, לא ניתן להתעלם לחלוטין מהצורך הבסיסי ואף האינטרס הכלכלי לשמור על בריאות האוכלוסייה ולאפשר לה תנאי חיים סבירים ושינה ללא הפרעה, כמקובל. בעולם. אי קביעת ספי רעש בנחיתות מנוגדת לאינטרס הציבורי".

סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין: "במקום לנסות להעביר את המסלול האווירי של הנחיתות כך שיהיה מעל ערים אחרות, החלטנו להתאחד עם כל הרשויות הנפגעות ולגרום להגבלת הנחיתות הליליות מעל כל אזור המרכז. נתב"ג הפך ליעד מועדף למטוסים מאירופה, משום שהוא אחד מנמלי התעופה היחידים הסמוכים ליבשת בהם מתאפשרת נחיתה חופשית במהלך שעות הלילה, בניגוד למדינות אירופה ששומרות על בריאותם ורווחתם של תושביהן. הנתונים שקיבלנו הם חד משמעיים וברורים: רעש נחיתות הוא חזק לא פחות מרעש המראות. הרעש שאנחנו חווים כיום מתגמד לעומת מה שנחווה בעתיד בלילות אם לא נעצור את המפגע הזה. לשם כך, ולמען תושבי כפר סבא, לקחנו את עורך הדין הטוב ביותר בארץ לענייני תעופה, אבנר (נרי) ירקוני, והגשנו עתירה חסרת תקדים לבג"ץ, שאם תתקבל תשנה לחלוטין את היחס לרעש מטוסים במדינת ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר