מתקן החניה הרובוטי מבפנים
מתקן החניה הרובוטי מבפנים

חצי שנה אחרי שהושק מתקן החניה ב-25 מיליון שקל עומד נטוש

המתקן נחנך כשבועיים לפני הבחירות המקומיות אך מעולם לא הופעל. העירייה הבטיחה אז שהוא ייפתח בהקדם אבל היום היא משנה גרסה: "החלטה שנויה במחלוקת מהקדנציה הקודמת. אנו בוחנים את הנושא מחדש"

פורסם בתאריך: 31.3.19 18:00

זוכרים את מתקן החניה הרובוטי שעיריית כפר סבא השיקה בחודש אוקטובר אשתקד בתחנת הרכבת נורדאו בעיר, לפני כמעט חצי שנה? אז מתברר שלמרות ההבטחות כי המתקן יפתח לשימוש הציבור הרחב בהקדם, הוא עדיין לא פועל.

השקת המתקן היתה ב-14 באוקטובר, כשבועיים לפני מועד הבחירות המוניציפאליות, במעמד ראש עיריית כפר סבא דאז צביקה צרפתי ובכירים חברת TOPP הסינית הפועלת בישראל באמצעות חברת Lift Parking. עלות המתקן, שיוצר על ידי החברות המובילות בעולם בתחום, כך נכתב בפרסומים העיתונאיים בארץ, כ-25 מיליון שקלים ואת הקמתו מימנה החברה שבנתה אותו. הוא כולל 11 מקומות חניה בארבעה מפלסים, והוא פועל כך שהוא אמור להרים את המכוניות אל מרום המבנה אחת אחרי השנייה.

מתקן החנייה הרובוטי. צילום עיריית כפר סבא

מתקן החנייה הרובוטי. צילום עיריית כפר סבא

כשצומת השרון פנה כשבוע לאחר ההשקה לעיריית כפר סבא, לאחר שהתברר שהמתקן לא פועל, נכתב בתגובת העירייה כי בחברה הכלכלית אומרים שממש בימים אלה עוסקים הצוותים המקצועיים בבדיקות אחרונות של המתקן טרם פתיחתו לציבור. כשפנינו בסוף השבוע האחרון לתגובה, כמעט חצי שנה לאחר השקה, מסרו בעירייה כי "מדובר בחלק מההחלטות השנויות במחלוקת, שהתקבלו בקדנציה הקודמת ואין לנו אלא להצר על כך. בימים אלה אנו בוחנים את הנושא מחדש".

צרפתי, אתה יודע מה קורה עם המתקן?

"לדעתי חסרים כמה אישורים טכניים, העירייה רוצה להפעיל את זה. זה רעיון אדיר".

ובכל זאת הם אומרים שמדובר בהחלטה שנויה במחלוקת ושבוחנים אותה מחדש.

"אני לא יודע שבוחנים מחדש. זה נעשה ברצון ובחדווה רבה של כל אנשי המקצוע שעדיין עובדים בעירייה. אני בכל מקרה לא הייתי מעורב בהחלטה להציב את החניון הרובוטי. מי שהוביל את זה היה מנכ"ל החברה הכלכלית, אלעד קנדל. הם עשו שם איזושהי טעות, אבל אני כראש עיר גיביתי אנשים ולא זורק אותם לאש".

מה הייתה הטעות?

"זו שותפות עם איזה…. תראה, אני מקווה מאוד שהם יצליחו להפעיל את זה – בשבילם. אם אתה מסתכל על זה מדובר מיזם על הכיפאק. הביאו חברה בינלאומית אבל פשוט חנכו אותו מהר מדי. היה צריך להמתין, אבל החליטו לחנוך כי בכירי החברה הסינית כבר היו בארץ".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיטי

    מאשים את השלטון הקודם אבל לא לשכוח שמי שהניע בפועל את המערכת זה צחר והוא עדיין בתפקידו.

  2. התוהה

    מה יש לבחון?? החניון כבר נבנה והושקעו בו 25 מיליון ש"ח..

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נסחפתם חזק.
    א. מיזם מגניב שאם היה מצליח, הייתם כותבים הפוך.
    ב. העירייה לא שילמה שקל, מה שעוד יותר מחזק את מה שרשמתי קודם.
    ג. איזה 25 מיליון? מישהו קצת נסחף. מרצדס הרבה יותר מתוחכמת מזה עולה 1/25. תוסיף הרבה ברזל וזכוכיות, נו באמת. אולי 3-4 מיליון.

    העיקר ללכלך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר