מצביעים בבית הספר רמז
מצביעים בבית הספר רמז

סיבוב בחירות | איפה פגשנו את רונית אשכנזי ועל מה דיברו בקלפי 125?

החום בצהרי יום הבוחר בכפר סבא הצליח כנראה להשאיר את המצביעים בבתים או בקניונים. בכל זאת פגשנו כמה אמיצים

פורסם בתאריך: 9.4.19 15:02

החום בצהרי יום הבוחר בכפר סבא (כאילו שלא ירד כאן גשם זלעפות לפני כמה ימים), הצליח כנראה להשאיר בבתים או בקניונים הממוזגים את התושבים. הכניסות לבתי הספר, שם ממוקמות הקלפיות, היום בשעות הצהריים מנומנמות ורק בודדים עומדים ומחלקים פתקי הצבעה ועלונים כדי לנסות לשכנע את המתנדנדים.

בכניסה לבית הספר שמעון פרס עומדת תחת ציליה קטנה הממותגת כחלון לבן, רונית אשכנזי – אשתו של מספר 4 במפלגה, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. ממש כמו הנערות שמשמאלה, בדוכן של מפלגת העבודה, והאדון שמימינה – בדוכן מרצ, היא ניגשת לכל אחד שנכנס להצביע ומחליפה כמה מילים. כשאנחנו מבקשים ממנה לדבר היא מסרבת בנימוס. "לא התראיינתי ואני לא מתראיינת", היא אומרת. ניסיונות השכנוע לא צלחו.

רונית אשכנזי

רונית אשכנזי

מיכאל סירולניק, עם חולצה ירוקה ממותגת מרצ, טוען שהמצב בשטח שקט מדי. "אם המדינה הייתה נראית כמו יום הבחירות הזה היינו בסדר", הוא צוחק. כשאנחנו מעירים לו שבכניסה לבית הספר יש רק נציגים של מפלגות השמאל הוא עונה בחיוך: "סיכמנו שזו הקואליציה, אז אף אחד אחר לא נכנס לפה. זו שכונה עם נטייה מאוד ברורה לכיוון מסוים אז כנראה שמפלגות אחרות החליטו שלא כדאי להשקיע פה. ההתלבטות פה היא בינינו. אין פה שמאל וימין".

סירולניק החליט להתנדב בגלל אידיאולוגיה. "אכפת לי מהמדינה וכואב לי מה שקורה בה", הוא אומר. "אני מקווה שנחייך בערב. אני יכול לומר לך שלפני הרבה שנים בכלל הייתי מהליברלים של הליכוד, אבל אני כבר 20 שנה במרצ".

מיכאל סירולניק

מיכאל סירולניק

יכול להיות שהמפלגה שלך לא תעבור את אחוז החסימה.

"אני לא מאמין שזה יקרה. אבל באמת ראיתי הרבה מתלבטים. איך קרה כזה אבסורד שמתלבטים בין פייגלין למרצ, את זה אני לא מבין. זה מסוכן מאוד. יהיה עצוב מאוד שמפלגה כל כך אידיאולוגית לא תעבור את אחוז החסימה. אני באמת לא רוצה לחשוב על קטסטרופה כזו".

נכון לשעה רבע לשתיים מדווחים בקלפי 125 בבית הספר על כמעט 50 אחוז מצביעים – שיעור גבוה במיוחד. יו"ר ועדת הקלפי, כרמי רוצקי אומרת שהיא לא צופה בעיות מיוחדות. "ההצבעה בסדר, התורים הולכים מהר", היא מעידה, "אנחנו לא מרגישים את החום בחוץ ואת הלאות, פה מצביעים יפה, ולמרות שכל אחד מאיתנו בוועדה מסיעה אחרת אנחנו מתנהגים יפה אחד לשני וכבר הספקנו לדבר על הכל, כולל צבע הנעליים".

צוות וועדת קלפי 125 בבית הספר שמעון פרס

צוות וועדת קלפי 125 בבית הספר שמעון פרס

בצד השני של העיר, בבית הספר רמז, עומד בכניסה יאיר אושרי שמסתובב ברכב שחור עם תמונה של ביבי עליו. לעבר הנציג הבודד של כחול לבן בכניסה לבית הספר הוא צועק שצריך להצביע לכחלון דווקא. "אני עוזר לאנשים שנותנים למדינה יותר מדי. אנשים שכחו מה שעשו, ביבי וכחלון, שדאגו לאנשים. שני האנשים האלה משלימים אחד את השני. זה מה שטוב". לדעתו אין סיכוי שכחלון לא יעבור את אחוז החסימה, "אני בטוח שהוא יעבור כי אנשים זוכרים לו. אלה שלא הייתה להם דירה – יש להם עכשיו, חיילים בצבא קיבלו מה שמגיע להם, השוטרים קיבלו אחרי 14 שנה. לצערי האווירה פה בעיר היא לא החגיגה הגדולה שחשבנו, כי כולם מתעסקים עם הפייסבוק והווטסאפ אז לא רואים אותם ברחובות".

יאיר אושרי

יאיר אושרי

גם עופר ומירב לוין משכונת הדרים מסכימים שהאווירה ברחובות לא מספיק חגיגית. "האמת שזה נראה עצוב", אומרת מירב. "יש פחות תנועה ממה שהיתה בבחירות לרשות המקומית. זה די מבאס. אין פה אף אחד. לפחות שמי שקיבל יום חופש שיבוא להצביע".

בבית יש חילוקי דעות?

עופר: "אנחנו שנינו מצביעים לגנץ כי צריך שינוי כאן במדינה, ואני עדיין מאמין שלשלושה רמטכ"לים לשעבר אין רצון לפגוע במדינת ישראל. לא שאני אומר שלצד השני יש".

עופר ומרב לוין

עופר ומרב לוין

אתם מאמינים שיהיה שינוי?

"האמת שאנחנו לא מאמינים, אבל אנחנו רוצים לעזור באפשרות הזו שזה כן יקרה".

אורית טיגלמן, אחות של המשנה לראש העיר, חבר המועצה אורן כהן, עומדת מחוץ לבית רייזל ברחוב גאולה בעיר עם חולצה של הליכוד ואיתה עוד פעילים. "אנחנו עוברים בין הקלפיות, מתרוצצים ממקום למקום ומביאים כל קול אפשרי", היא אומרת בנמרצות, "אנחנו מוציאים את האנשים מהבתים כי אנחנו רוצים לנצח בגדול ובהפרש. אני בדרך לפגוש את ציפי חוטובלי בקפלן והיינו עם גדעון סער וגילה גמליאל בעלייה, אני מאמינה שזה אפשרי".

האווירה בחוץ ישנונית.

"האווירה בעיר היא שמאלנית נקודה. אנחנו מכירים את זה ויודעים. רק לשמור על כבוד כלפי האחר גם עם דעתו שונה משלך. עם כל זה אנחנו מוציאים את כולם מהבתים ועוד כמה שעות נחיה ונראה. אנחנו עם מצב רוח".

אורית טיגלמן עם שרן השכל

אורית טיגלמן עם שרן השכל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר