מימין: האחות מרוה מסארווה, ליאן פרזיט, אמה ענת פריזט והרופאה ד"ר תמר ריטה. צילום מכבי שירותי בריאות
מימין: האחות מרוה מסארווה, ליאן פרזיט, אמה ענת פריזט והרופאה ד"ר תמר ריטה. צילום מכבי שירותי בריאות

צוות מרפאת מכבי בכפר סבא הציל את חייה של ליאן פריזט, האלרגית לאגוזים

ליאן, תושבת כפר סבא בת 11, חוותה התקף קשה. אמה הספיקה להגיע למרפאה רגע לפני שנסגרה. טיפול מיידי ומדוייק הציל את חייה של הילדה

פורסם בתאריך: 14.4.19 15:13

צוות מרפאת מכבי שירותי בריאות ברחוב רוטשילד בכפר סבא הציל לפני כשבוע את חייה של ליאן פריזט, תושבת העיר בת 11, האלרגית לאגוזים.

מאז שהתגלתה האלרגיה אצל פריזט לפני כשנתיים (אז עברה התקף אניפלקטי), היא עוברת תהליך הדרגתי ומבוקר, בליווי רופא מומחה, לחשיפה איטית לאגוזים ומרכיביהם כדי לגמול את גופה מהאלרגיה. לאחר כל טיפול היא נשארת להשגחה במשך כמה שעות כדי לוודא שגופה מגיב היטב לחטיפה לאגוזים וכדי לטפל בה באופן מיידי במידה ומתפתחת תגובה אלרגנית.

בתום טיפול כזה בשבוע שעבר, המשיכו פריזט ואמה ענת לביתן כשלפתע הבחינה האם שביתה משתעלת וסובלת מקוצר נשימה חשוד. "בהתחלה חשבתי שמדובר בשאריות של דלקת ריאות ממנה סבלה שבוע קודם לכן, אבל כשראיתי שהשיעול רק מתגבר ולאור הניסיון שיש לי בהתקפי אלרגיה עם הילדה הבנתי שאני חייבת לגשת מיד לקבל עזרה רפואית כי מדובר בתחילתו של התקף", מספרת ענת, "לקחתי אותה ורצתי למרפאה ברחוב רוטשילד. הגענו בדיוק כאשר כשהצוות הרפואי כבר התכונן לסגירת המרפאה. את פנינו קיבלה מיד האחות מיכל קליין".

"בשנייה שהבנתי במה מדובר, רצתי יחד איתן לחדר האחיות והזעקתי את הרופאה שהייתה באותו רגע במרפאה", מספרת האחות קליין, "במקרים של התקף אלרגיה אסור לבזבז דקה".

ד"ר תמר ריטה, מתמחה ברפואת משפחה, והאחות מרוה מסארווה, הוזעקו לחדר האחיות והחלו במתן טיפול מיידי לליאן. "תוך כדי שאני מכינה את הטיפול הנדרש, תשאלתי את האם כדי להבין לעומק את השתלשלות האירועים", סיפרה ד"ר ריטה, "היה ברור מיד שמדובר בהתקף אלרגיה קלאסי שדורש טיפול מיידי כי זה בדיוק מסוג ההתקפים שיכולים להידרדר ולסכן חיים תוך דקות ספורות".

דקות ארוכות, מתוחות ודרמטיות עברו על ענת עד שהטיפול החל להשפיע. "אני לא יכולה לתאר כמה מקצועיות, יעילות וסבלניות היו הרופאה והאחיות", מספרת ענת, "הן הרגיעו אותנו ובמקביל לא בזבזו דקה ומיד החלו בטיפול. הן נתנו לליאן אדרנלין, סטרואידים ואינהלציה. הכול היה מתוקתק ומדויק. תוך כמה דקות כבר ראיתי שיפור אצל ליאן. איזה מזל שהן היו במקום. לא יודעת מה היה קורה אם הייתי מגיעה כמה דקות מאוחר יותר".

לאחר כמה דקות הגיעה ניידת מד"א שפינתה את ליאן לבית החולים להמשך טיפול ומעקב. לאם הוסבר שמכיוון שהטיפול שניתן להם במרפאת מכבי היה מדויק ליאן הילדה זקוקה לטיפול נוסף ועוד באותו הערב היא שוחררה לביתה.

ד"ר ריטה: "חשוב להדגיש בפני כל הורה לילד אלרגי, על אף החשש וההיסוס המובנים, במקרה של התפתחות התקף אלרגיה עדיף להזריק אפיפן שבולם את ההתקף ולגשת מיידית לצוות רפואי לטיפול. התקפי אלרגיה יכולים להיות קטלניים ובמקרה אמת, חשוב להגיב מהר כי זה יכול להציל חיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאיה גרומן

    אין על צוות מכבי שירותי בריאות כפר סבא. גאים בכן!!! מלאכיות.

  2. אמא לאלרגי

    למה האמא לא הזריקה מיד בעצמה ובזבזה זמן יקר שעלול היה להיות קריטי ויכול היה להסתיים בטראגדיה?! אנחנו תמיד מתדרכים את הצוותים החינוכיים/סייעות/אחר שבסביבת ילד אלרגי שבמקום של ספק התקף אלרגי, אין ספק ויש להזריק מיד אפיפן כטיפול מציל חיים! כל רגע קובע. גם אלה שעוברים טיפולים לפיתוח עמידות לאלרגן צריכים תמיד להמשיך להיות בכוננות טיפול במצב חירום!!
    כמובן, טוב שהסיפור הסתיים בטוב ורק בריאות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר