חברי וועד שכונת הדרים מציגים את פיילוט "זרוק אנד רול". צילום מתוך הפייסבוק
חברי וועד שכונת הדרים מציגים את פיילוט "זרוק אנד רול". צילום מתוך הפייסבוק

פיילוט: באחד הבניינים בהדרים יותקן בכל דירה טוחן אשפה ביתי

החברה הכלכלית תנטר את המידע ותעקוב אחרי הפיחות בעלויות הטיפול בפסולת. אם הפיילוט יוגדר כהצלחה, כל דירה בשכונה תהיה זכאית לרכוש מטחנת אשפה ביתית במחיר סמלי

פורסם בתאריך: 17.4.19 07:37

שכונת הדרים נבחרה להשתתף בפיילוט "זרוק אנד רול" של החברה הכלכלית של כפר סבא, במסגרתו יוגרל בניין אחד בשכונה שבו יותקן בכל דירה טוחן אשפה ביתי מתחת לכיור, שיחובר למערכת הביוב הרגילה. על פי ועד השכונה העלות החד פעמית של התקנת טוחן אשפה היא 190 שקלים. לאחר מכן ינטרו בחברה הכלכלית, במשך מספר חודשים, את הפסולת מכל דירה ודירה, וימדדו את הפחתת עלויות הטיפול בפסולת. ביום ראשון השבוע התקיים מפגש עם התושבים במרכז גלר לכל המעוניינים להצטרף לפיילוט.

"בתור תושבי השכונה אנו רואים חשיבות רבה בטיפול נכון ויעיל בפסולת", כתבו אנשי הוועד בעמוד הפייסבוק השכונתי, "הפחתת הפסולת שאנו משליכים לפחים תצמצם את הנזק לסביבה ולא רק, אלא גם תפחית עלויות טיפול בפסולת המושטת על התושבים".

לדבריהם המיזם יצמצם את כמויות הירידות לחדר האשפה, יעלים את הטפטופים משקיות הזבל, תהיה פחות צחנה מחדרי האשפה בבניינים ופחות משאיות אשפה יסתובבו בשכונה. במידה ושלב א' יוגדר כהצלחה, כל דירה בשכונה תהיה זכאית לרכוש מטחנה ביתית במחיר סמלי.

עם זאת היו מי שהביעו חשש כי צינורות הביוב בשכונה, הישנים ממילא, לא יעמדו בעומס האשפה האורגנית שתעבור בהם. אחרים טענו שרוב מכוני טיהור השפכים כורעים תחת הנטל ושטחינת אשפה בכיור גורמת לבזבוז אנרגיה פעמיים: פעם במהלך הטחינה שצורכת חשמל רב, ואחר כך בפירוק של הפסולת במכון הטיהור, שמתקשה לעמוד בעומסים האורגניים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יועץ מודאג

    חשבתי שרק סרטן הולך אחורנית, כבר שנים רבות ידוע שזה תהליך הרסני לסביבה, מעבירים את העלויות למכוני הביוב שיהיו חייבים להפריד את הרסק מהנוזלים ואח"כ להוביל את הרסק להטמנה, מערבבים בין חומרים אורגנים לסתם חומרים, בקיצור מחוץ למוכרי הטוחנים וחברת חשמל , כולם יפסידו בסופו של דבר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר