קנאביס. צילום אילוסטרציה משטרת ישראל
קנאביס. צילום אילוסטרציה משטרת ישראל

פרשת הטלגראס: כתבי אישום נגד הכפר סבאים "ניו" ו"פאפוש"

"ניו" שימש כראש ענף בקרת סחר בארגון וקיבל משכורות של עשרות אלפי שקלים. "פאפוש" היה אחראי על ענף מגדלים וניהל קבוצה אזורית של סחר בסמים פסיכודליים

פורסם בתאריך: 21.4.19 17:10

27 כתבי אישום הגישה פרקליטות המדינה בסוף השבוע שעבר בפרשת רשת טלגראס לסחר בסמים, בהם כתבי אישום גם נגד שני תושבי כפר סבא, המכונים "פאפוש" ו"ניו", שנעצרו ב-12 במרץ השנה.

טלגראס היא קבוצה שפתחו המואשמים במרץ 2017 בטלגרם – מערכת להעברת מסרים מידיים ותקשורת קולית באינטרנט המאפשרת להעביר מסרים מוצפנים המוחקים את עצמם אחרי זמן נתון המוגדר בידי המשתמשים. הייחודיות של טלגרם היא שהיא מאפשרת פרטיות בכל הנוגע לתכנים ואנונימיות בכל הקשור לזהות המשתמשים. כתבי האישום, שהוגשו על ידי עורכי הדין שירי רום, יוני חדד, יעלה הראל ואיתי גוהר, מתארים את תהליך הייזום וההתפתחות של רשת טלגראס על גבי פלטפורמת טלגרם, תוך ניצול מאפייניה של הפלטפורמה, שאפשרו תיווך בין סוחרי סמים לבין רוכשיהם.

טלגראס, כך נכתב בכתב האישום, שימשה כפלטפורמה לסחר, הפצה ותיווך לסחר בסמים מסוכנים וכן לייעוץ, הכוונה והדרכה בנושאים שונים הקשורים לתחום הסמים המסוכנים בדגש על קנאביס ונגזרותיו לרבות חשיש, ובין היתר גידול סמים מסוכנים, מתכונים להכנת מאכלים המכילים סמים מסוכנים, מוצרים לעישון סמים מסוכנים ועוד. בפלטפורמה נמכרו גם סמים מסוגים נוספים, כגון LSD ו-MDMA. תוך מספר חודשים מרגע פתיחתה הפכה טלגראס לאמצעי העיקרי לסחר בלתי חוקי בקנאביס בישראל ואפשרה נגישות לסמים גם לקטינים. בין האישומים שהוגשו, כל מואשם על פי המיוחס לו, הן עברות של תיווך לסחר בסמים מסוכנים, סחר בסמים מסוכנים, הדחת קטין לסמים מסוכנים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, שיבוש מהלכי משפט, הלבנת הון, העלמת מס ועבירות נוספות.

ביחידת הסייבר בלהב 433 ובימ"ר צפון במשטרת ישראל שניהלו את החקירה, זיהו כי מהר מאוד החלו הנאשמים לפעול בתבנית היררכית מאורגנת ושיטתית במתכונן של ארגון פשיעה כשמטרתם לבצע מגוון עבירות סמים, הלבנת הון והעלמות הכנסות במרמה באופן מתמשך. אדם בשם דב סילבר פעל כראש הארגון ובעל השליטה בו. ראשי הענפים קיבלו שכר בתמורה לפעילותם בארגון. כתבי האישום מפרטים את ההיררכיה הארגונית של רשת טלגראס, את תפקידיהם של ראשי הענפים השונים (כגון ענף פיתוח, ענף חו"ל לרכישת סמים בחו"ל, ענף אימותים לזיהוי סוחרי הסמים שביקשו לפעול במסגרת הפלטפורמה, ענף פסיכדליה למכירת סמי הזיה, ענף אבטחה למניעת הונאות, ענף בקרת סחר לניהול ערוצי הפרסום של סוחרי הסמים ועוד). בהמשך מפרטים כתבי האישום את תפקידיהם של המתכנתים שיצרו את הפלטפורמה הנוחה ותחזקו אותה מבחינה טכנית והשליחים שעסקו באיסוף כספים וסמים מסוחרי הסמים שפעלו על גבי הפלטפורמה של טלגראס וחילקו אותם למנהלי ועובדי הארגון כשכר בעד פועלם בארגון.

ניו, או יותר נכון Nio The Ghost, הצטרף לטלגראס במועד שאינו ידוע במחצית הראשונה של שנת 2017. בתחילה שימש כעובד בענף בקרת סחר והחל מנובמבר 2018 שימש כראש ענף בקרת סחר בארגון. החל מאוקטובר 2018 הצטרף לקבוצת הניהול הגובה בארגון. במסגרת תפקידו, כך על פי כתב האישום, פיקח על פרסומים של סוחרי סמים, בעשרות ערוצי הסחר בסמים המסוכנים בטלגראס, בדק שהם נערכים בהתאם להנהלים שקבע הארגון וכן נהג להתריע בפני סוחרי סמים שהפרו את הנהלים כי יורחקו מהפלטפורמה ככל שימשיכו להפר אותם. עוד במסגרת תפקידו היה אחראי על צוות עובדים בענף, ואלה פעלו בהתאם להנחיותיו.

על פי כתב האישום במספר הזדמנויות במהלך פעילותיו בטלגראס רכש שבעה סמים מסוכנים מסוג קנאביס באמצעות סוחרי סמים בטלגראס ואף הפנה אליהם לקוחות. הוא אף קיבל שכר חודשי בסכום שאינו ידעו המוערך בסך כולל של עשרות אלפי שקלים. בנוסף, הוא קיבל סמים מסוכנים מסוג קנאביס כתחליף לתשלום. במועד מעצרו, בביתו בכפר סבא, החזיק סמים מסוכנים מסוג פסילוצין וקנאביס. בנוסף הוא מואשם שהלבין לפחות -15 אלף שקלים.

פאפוש או papush100, הצטרף במחצית השנייה של שנת 2017 לטלגראס, והיה אחראי על ענף מגדלים שסיפק מידע ותמיכה למגדלי סמים מסוכנים – קבוצה למגדלים מתקדמים, קבוצת זרעים ועציצים וכן ערוץ למכירת זרעים, עציצצים וציוד עזר לגידול הקנאביס. בנוסף הוא היה אחראי על הקמת ערוצים המתעדים את תהליך הגידול של הסם.

בנוסף הוא פיקח על הנכתב בערוצים ובקבוצות הללו, מחק תוכן שאינו רלבנטי, ערך אימותים למגדלים שהיו פעילים בקבוצות, היה בעל הרשאה להרחיק משתמשים מהקבוצות ואף הרחיק משתמש אשר חשד שהוא סוכן סמוי. עוד הוא היה שותף לניהול קבוצה איזורית בטלגראס של סחר בסמים פסיכודליים, וצירף משתמשים לקבוצה.

עבור פעילותו קיבל שכר חודשי. כשנעצר בדירתו ברחוק עמק החולה בכפר סבא, החזיק קנאביס וסם פסיכדלי אחר, קנבינואידים ו-LSD. בנוסף הוא מואשם שהלבין לפחות 37 אלף שקלים.

מנהלי ועובדי הפלטפורמה של "טלגראס" שמואשמים בכתבי האישום, איפשרו סחר בסמים בכמויות עצומות, המוערכות במחזור כולל של מאות מיליוני שקלים במשך תקופה של כשנתיים שבה פעלה הפלטפורמה. מנהלי ועובדי הפלטפורמה תיווכו למעשה בין למעלה מ-3,000 סוחרי סמים, מתוכם לפחות 250 קטינים, מכל רחבי הארץ לבין כ-200,000 רוכשי סמים ובהם קטינים שמספרם אינו ידוע. במהלך תקופת פעילותו של ארגון טלגראס, עסקאות הסמים שבוצעו במסגרת הפלטפורמה תפסו חלק ניכר מכלל הסחר בסמים בישראל. הכנסות הארגון מפעולות התיווך לסחר בסמים היו בסה"כ לא פחות מ-30,000,000 שקלים.

עם הגשת כתבי האישום, ביקשה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לעצור 22 מתוך 27 הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, וכן הוגשו בקשות לסעדים זמניים לצורך חילוט הרכוש שנתפס ברשותם בעת מעצרם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שירה שלום

    צדיקים! חייבים להם את חיינו!! תודה לכם טלגראס!! הצלתם אותי ועוד מאות אלפי אנשים!!
    מאחלים לשחרורכם המיידי, בלעדיכם נמות!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר