ליאור נרקיס. צילום גיא כושי ויריב פיין
ליאור נרקיס. צילום גיא כושי ויריב פיין

המימונה בכפר סבא: ליאור נרקיס, המון מופלטות והרבה שמח

חגיגת המימונה המסורתית של כפר סבא תתקיים לראשונה בכיכר העיר. עוד בתוכנית: הופעה של להקת "סהרה" ויריד אמנים. ואיפה תוכלו לראות את שמעון בוסקילה?

פורסם בתאריך: 27.4.19 18:19

בכפר סבא יופיע ביום ראשון (28.4) הזמר ליאור נרקיס בחגיגת המימונה המסורתית, שתתקיים לראשונה בכיכר העיר בכפר סבא. עיריית כפר סבא, בהובלת החברה לתרבות ופנאי ומחלקת אירועים ובשיתוף הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו וקניון ערים, תקיים את חגיגות המימונה המסורתיות בסימן "גדולה מלאכה שמכבדת את בעליה" (חז"ל). נרקיס, כוכב הזמר המזרחי, יופיע שם עם מיטב שיריו. השנה, לראשונה, תתקיים החגיגה בכיכר העיר במקום בפארק העירוני, לדברי העירייה "כחלק ממדיניות ראש העירייה לחיזוק לב העיר ומרקם העסקים".

האירוע החגיגי יתקיים ביום ראשון ה- 28.4 החל מהשעה 17:30 במעמד ראש העירייה רפי סער, ויו"ר ועדת חגיגות המימונה והפדרציה העולמית ליהדות מרוקו בכפר סבא, אליס גל. כחלק מהאירוע יוקם בכיכר אוהל אירוח מסורתי, יתקיים טקס החינה וכמובן יחולקו מופלטות ועוגיות מסורתיות למשתתפים. כמו כן, תתקיים הופעה של להקת "סהרה" וכן יריד אמנים. לטובת המשתתפים יעמדו הסעות הלוך וחזור לאירוע.

סער: "המימונה היא חג לאומי, משמח ומלכד וכבר מזמן לא שייך רק לעדה אחת. כך יהיה גם בחגיגות המסורתיות שלנו, כל תושבי העיר ללא יוצא מן הכלל מוזמנים להגיע לאירוע החגיגי והמהנה, שהשנה יתקיים לראשונה במרכז העיר ברחבת קניון ערים לרווחת התושבים. אני מזמין את כולם להגיע וליהנות יחד מרוח החג והאחדות".

בהרצליה יתקיימו ביום ראשון, (28.4), בשעה 18:00, חגיגות המימונה בפארק הרצליה במעמד ראש העירייה משה פדלון. במופע המרכזי יופיע שמעון בוסקילה. אמנים נוספים שיופיעו הם סולן להקת שפתיים סמי לזמי ולהקתו, הזמר והבדרן הבינלאומי בז׳אנר המרוקאי שמעון רגב, מאיר אלפי והמלבי ג'אם ולהקת "שבעת הכוכבים". תוכלו ליהנות מאוהל תלבושות בסגנון מרוקאי, שתיה וכיבוד ממטעמי החג ולקחת חלק בטקס המימונה. הכניסה חינם.

בשעה 19:30, יתקיימו בפעם השנייה חגיגות מימונה מסורתית קהילתית במתנ"ס של נחלת עדה וגן רש"ל של המרכזים הקהילתיים הרצליה מבית החברה למתנ"סים. האירוע המסורתי נועד לחזק את הקשר הבין דורי בין תושבי השכונה והקהילה. האירוע, שיעוצב בסגנון מרוקאי אותנטי, יכלול עמדה של מתוקים מרוקאים כמיטב המסורת, עמדות של מופלטות וספינג', עמדה של פיצוחים ועוד. שיא האירוע בהופעה של חיים מלול ולהקתו, אשר ישירו שירים ממיטב הרפרטואר המרוקאי המסורתי. טלי מנצורה, רכזת פנאי וקהילה במתנ"ס, אמרה: "אנחנו שואפים לחדש ולפעול לחיזוק הקשר בין הדורות השונים המרכיבים את אוכלוסיית השכונה. המימונה נועדה להחזיר אותנו למקורות, באירוע שכולו שמחה וצהלה". הכניסה חופשית.

ברעננה, העירייה לא תקיים השנה מימונה לכלל הציבור. למרות זאת, משפחות ברחבי העיר יציינו את החג בהילולה מפוארת, כמו משפחת בוסקילה למשל, שממשיכה מסורת רבת שנים שנמשכת כבר שלושה עשורים. "כל שנה, באים בין מאתיים לשלוש מאות איש לחגוג איתנו את המסורת של העם המרוקאי", מספר אלי בוסקילה, אב המשפחה, "כל שנה אנחנו מביאים איזה זמר אורח מהזמר המרוקאי, לפעמים את שלומי אסף, לפעמים מישהו אחר. זאת הפקה רצינית. שלושים שנה אנחנו עושים את זה ברעננה. ההורים שלי, שגם גרו ברעננה, התחילו במסורת הזו ואני ממשיך אותה. יש מופלטות, מתוקים מרוקאים, ערק, חוגגים עד השעות הקטנות של הלילה. כל ראשי הערים התארחו אצלנו, בילסקי, חופרי. חברי מועצה, סגני ראש העיר, כולם באים אלינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר