יובל לוי
יובל לוי

בוטל מינוי יובל לוי למ"מ יו"ר וועדת המשנה לתכנון ובנייה

את המינוי אישרה מועצת העיר, אך חבר המועצה יוסי סדבון טען שרק סגני ראש עיר יכולים לשמש כממלאי מקום. לאחר פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, התקבלה עמדת סדבון

פורסם בתאריך: 1.5.19 09:04

עוזרת מנכ"ל עיריית כפר סבא, יפעת וגשל, שלחה לחבר מועצת העיר יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון מכתב תשובה לדרישתו לבטל את מינויו של חבר וועדת המשנה לתכנון ובנייה, עו"ד יובל לוי למלא את מקום יו"ר הוועדה, מאחר והוא אינו עומד בדרישות חוק התכנון ובנייה. וכך כתבה: "בהמשך לתשובת הפרקליטות ולאחר למידתה, הריני להשיבך כי ועדת המשנה תפעל על פי עמדה זו וככל שיהיה צורך במינוי מ"מ לצורך ניהול ישיבה זו או אחרת, ממנה ייעדר ראש העיר, תמנה הוועדה, אד הוק, את אחד מסגני ראש העיר".
המשמעות בפועל היא ביטול החלטת מליאת מועצת העיר בדבר מינויו של חבר הוועדה עו"ד יובל לוי למלא את מקום היו"ר. נזכיר כי מועצת העיר אישרה ב-15 בינואר שעו"ד לוי ימלא את מקום ראש העיר כיו"ר הוועדה אף שהוא אינו סגן ראש העיר – זאת באישור היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלון בן זקן. עו"ד בן זקן קבע כי החוק איננו חד משמעי באשר למינוי רק ראש הרשות או סגנו לתפקיד. יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון התנגד למהלך ופנה ליועץ המשפטי לממשלה בנדון.
"סברתי שעמדתו של אלון בן זקן שגויה מאחר שקיים סעיף חוק מיוחד בחוק התכנון ובניה המתייחס לוועדת המשנה באופן מפורש", אומר סדבון לצומת השרון. "הסעיף קובע שהרכב וועדת המשנה יכלול את ראש הרשות המקומית או אחד מסגניו שהמועצה מינתה לכך. כוונת הסעיף היא שרק הם מורשים לעמוד בראשות הועדה ועל כן רק הם מורשים לנהל את ישיבות הוועדה".

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

היועץ המשפטי לממשלה השיב ואמר, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי של עיריית כפר סבא, כי רק סגן ראש עיר יכול לנהל את הוועדה. לאור זאת השיבו בהנהלת העירייה, כאמור, כי בהעדר ראש העיר ימונה אד הוק אחד מסגניו החברים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה למלא את מקומו.
"אני לא נגד יובל לוי", מסכם סדבון. "אני רק נגד עבודה בניגוד לחוק".
תגובת יובל לוי: "אכבד את הנחיית היועץ המשפטי לעירייה. אמשיך לשרת בהתנדבות את תושבי כפר סבא במועצת העיר ובוועדות השונות. כל זאת בכפוף לחוק".

תגובת העירייה: "מתשובת המדינה לשאלה בנושא עולה כי אכן קיימת אי בהירות מסוימת ולפיכך תפעל המדינה לשינוי החוק והבהרתו. כמובן שעיריית כפר סבא תפעל על פי הנחיות מחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. David

    עצוב שסדבון בחר כרגיל להפעיל את קשריו (גוללו על מעלליו) ולהוציא חוק שלא היה בנמצא. שנים רבות בעיריית כפר סבא כיהן כיו"ר ועדת משנה, וכמ"מ יו"ר תכנון ובניה חבר מועצה ללא תארים כלל מר מילר. לא ברור על מה ולמה בחר סדבון לנהוג באופן מעורר תהיות שכזה ….

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר