הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה
הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר ביוני. צילום יעל יפה

הוועדה המחוזית לא תחזיר את תוכנית המתאר לדיונים בוועדה המקומית

מכה למאבק התושבים: החלטת מועצת העיר למשוך את התוכנית תידון במסגרת הליך ההתנגדויות הרגיל

פורסם בתאריך: 19.7.17 14:10

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הודיעה כי לא תיעתר לבקשת מליאת התכנון והבנייה המקומית של כפר סבא למשוך את תוכנית המתאר לדיונים ולתיקונים בוועדה המקומית.

בהודעה, שנשלחה ליועץ המשפטי של העירייה, למהנדסת העיר ולממלא מקום ראש העירייה צביקה צרפתי, נכתב כי החלטת המועצה תובא לדיונים במסגרת הליך ההתנגדויות ותידון כהתנגדות: "תכנית המתאר הכוללנית של העיר כפר סבא הופקדה כדין בסמכות הועדה המחוזית, משכך אין בהחלטת הועדה המקומית כדי להביא לביטולה", כתב היועץ המשפטי של הוועדה ניצן בן ארויה, "מבלי לגרוע מן האמור, במסגרת הליך ההתנגדויות תובא גם החלטת המועצה מיום 16.06.2017 והיא תידון כהתנגדות לכל דבר ועניין".

ממטה מאבק התושבים למשיכת תוכנית המתאר של כפר סבא, נמסר בתגובה להחלטת הוועדה כי "התוכנית שהופקדה היא לא התוכנית​ שהצביעו עליה חברי מליאת התכנון והבנייה. כמו כן, מרחפת מעליה עננת חקירת השחיתות לכאורה, של ראש העירייה המורחק מזה כחצי שנה מהעירייה. כתושבי כפר סבא וכמטה המאבק, נמשיך להאבק בכל הכוח במישור הציבורי והמשפטי לביטול תוכנית המתאר. ככל שאנו מעמיקים עוד ועוד מתגלות סתירות בתוכנית עצמה והבדלים תהומיים בין התוכנית שהופקדה במחוזית לבין התוכנית שאושרה במועצה. אנו קוראים לכל התושבים להצטרף למטה המאבק ולהבין שיש כאן מלחמה על עתידנו ובמלחמה הזו אנו חייבים לנצח".

צרפתי אמר בתגובה: "עם החלטת ישיבת המליאה המקומית לתכנון ובניה, פעלנו בנחישות ובכל הדרכים שעמדו בפנינו לפי החוק, אל מול הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, על מנת למשוך את תכנית המתאר הכוללנית לעיר כפר סבא. למרות הנחישות שהפגנו מיום שנתקבלה ההחלטה, פעלנו ללא לאות ובאסרטיביות מול הוועדה המחוזית למשיכת תכנית המתאר שהופקדה, ולצערנו זו החליטה שלא לאשר את בקשתנו למשיכת התכנית, אלא לכלול את ההחלטה במסגרת דיוני ההתנגדויות".

צרפתי אף אמר כי העירייה תדגיש בפני הועדה במסגרת ההתנגדויות את הטיעונים למשיכת התוכנית: "בהמשך להחלטה זו ובמסגרת דיוני ההתנגדויות נדגיש את החלטת המליאה ואת הטיעונים למשיכת התכנית, ונפעל למצות את כלל האמצעים העומדים לרשותנו. נמשיך לפעול יחד ובשיתופם המלא של תושבי העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר