בית ספר הירוק ע"ש שמעון פרס. צילום עזרא לוי
בית ספר הירוק ע"ש שמעון פרס. צילום עזרא לוי

כך חסכו בתי הספר בכפר סבא כמעט רבע מיליון שקלים

30 בתי ספר בכפר סבא ושישה מוסדות ציבור, המשתתפים בפרויקט "חכמים באנרגיה", הציגו ירידה שנתית של עשרה אחוז בממוצע בצריכת החשמל

פורסם בתאריך: 6.5.19 17:27

עיריית כפר סבא חושפת את נתוני ההתייעלות האנרגטית, שהושגו במוסדות החינוך והציבור כחלק מתוכנית "חכמים באנרגיה", הפועלת בעיר זו השנה הרביעית. לפי הנתונים בעקבות התוכנית חסכה העירייה בשנת 2018 כעשרה אחוזים בממוצע בצריכת החשמל במוסדות הציבור והחינוך, שהם חיסכון של 265 אלף ק"ג גזי חממה ו-253 אלף שקלים.

הפרויקט הוא יוזמה משותפת של עיריית כפר סבא ואיגוד ערים לאיכות סביבה משולש דרומי ובתמיכת האיחוד האירופי. המטרה היא להביא להתייעלות אנרגטית וצמצום פליטות גזי חממה באמצעות מערכות ניהול אנרגיה חכם, המבוססות על טכנולוגיות מידע מתקדמות. 30 בתי ספר בכפר סבא ושישה מבני ציבור לוקחים חלק בפרויקט.

הנתונים מתייחסים לשנת 2018 בהשוואה לשנת 2017. בית הספר הירוק על שם שמעון פרס הציג את הירידה המשמעותית ביותר – של 62 אחוזים – בצריכת החשמל. אחריו בית הספר ברנר שם ירדה הצריכה ב-21 אחוזים. בבית הספר רמז חלה ירידה של 19 אחוז  בצריכת החשמל ובבית הספר בן גוריון של 18 אחוז. בבר אילן ירדה צריכת החשמל ב-16 אחוז, בגולדה" ב-14 אחוז, בחטיבות הביניים אלון ויצחק שדה ב-11 אחוז. במבנה החאן, בו פועלת עיריית כפר סבא, ירדה צריכת החשמל בשבעה אחוזים.

שלומית קיטרו, רכזת תחום אנרגיה וניהול משאבים: "מדובר בהישג משמעותי שהינו תוצאה של מהלך חינוכי ותשתיתי שאנו מובילים בעיר כארבע שנים בבתי ספר ומוסדות ציבור. זוהי הזדמנות להודות למנהלי בתי הספר המשתתפים בתכנית, למורים המובילים, לאבות הבית, לתלמידים האמביציוניים ולנאמני האנרגיה בעירייה. תרומה קטנה של כפר סבא בהפחתת פליטות גזי חממה, במיוחד בשבוע שבו צוין יום כדור הארץ העולמי".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הקיימות והחדשנות עילאי הרסגור-הנדין:: "במיוחד בימים אלה של הידוק חגורה תקציבי בעירייה, תלמידי כפר סבא מוכיחים שאפשר להתייעל ועל הדרך לצבור ידע חינוכי יקר ערך. את פרויקט ההתייעלות האנרגטית במוסדות החינוך התחלנו בקדנציה הקודמת בזכות המענק שקיבלנו מהאיחוד האירופי ובאמצעות שיתוף פעולה של אגף הקיימות והחדשנות, אגף החינוך ותלמידי כפר סבא והמשולש, שלמדו על הנושא, חקרו אותו ופיתחו שיטות לשמירה על כדור הארץ ביחד עם חיסכון כספי. זוהי קיימות במיטבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיכל

    האם הכוונה למערכת פוטו-וולטאית לייצור חשמל מאנרגית השמש?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר