שבוס. צילום: אוליבייה פיטוסי
שבוס. צילום: אוליבייה פיטוסי

מנכ"ל שבוס: "לא מתוכננת פעילות של שבוס בכפר סבא בקרוב"

אחרי "מלחמת הקרדיטים" בין חברי המועצה ממרצ והפעיל החברתי עדן ביטון, מנכ"ל חברת התחבורה הציבורית השיתופית מצנן את ההתלהבות

פורסם בתאריך: 19.7.17 20:10

"לצערנו הרוחות סערו בשל אי הבנה בין שתי הקבוצות. סיכמנו על מפגש משותף במטרה לעבוד ביחד בשיתוף פעולה למען הפעלת שירות אוטובוסים בכפר  סבא בסופי השבוע", כך אמר היום (ד') חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין לאחר "מלחמת הקרדיטים" שהתרחשה אתמול בין חברי מרצ מהאופוזיציה, לפעיל החברתי עדן ביטון שהכריז כי הוא פועל בשיתוף עם אגודת "שבוס" להיתכנות של הפעלת קווי אוטובוס בכפר סבא בשבת. שני הצדדים החליטו היום כי יפעלו במשותף על מנת לקדם את התחבורה השיתופית בשבת בכפר סבא ויפגשו יחד בנושא זה. ביטון עצמו אמר היום: "אנו שמחים לשים את נושא התחבורה הציבורית בסופי שבוע על סדר היום של הציבור הכפר סבאי. לפיכך, סיכמנו על מפגש משותף למען קידום מטרה משותפת וחשובה זו".

כיום, מתברר כי "מלחמת הקרדיטים" נבעה בסך הכל מאי הבנה. השתלשלות העניינים החלה אתמול, כאשר הכריז ביטון כי הוא פועל בשיתוף פעולה עם אגודת שבוס להפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת. הוא אף פתח קבוצת פייסבוק ייעודית לנושא, ואמר כי ניהל מגעים מול מנכ"ל שבוס הארצי, נדב כהן, ועם פעיל חברתי שיזם את הפרוייקט בחולון. לדבריו, המטרה של היוזמה היא "לשחזר את ההצלחה של שבוס ירושלים, שבוס חולון ושבוס ראש העין גם בכפר סבא". ביטון אמר אז כי ינסה לגייס מספר פעילים שיעזרו לו לקדם את התהליך ולהגיע לעוד תושבי כפר סבא, ובאמצעות סקר שיערוך בקרב תושבי העיר, יאסוף מידע כדי לגבש מידע על ההעדפות של התושבים בהסעות אוטובוסים בשבת, לאילו יעדים ירצו להגיע ובאיזה שעות.

לאחר הצהרתו של ביטון,  חברי מרצ פליאה קטנר והרסגור הנדין הגיבו על הדברים בעמוד הפייסבוק הפרטי שלהם וטענו כי הם אלו שפועלים מול שבוס להפעלת אוטובוסים בשבת בעיר, ואף נפגשו עם חברי ההנהלה של שבו"ס בנושא. הרסגור כתב אתמול: "לעשות או לפרסם שעשית? לפעמים הדברים סותרים אחד את השני. פעמים רבות אני לא מפרסם פרויקטים שנמצאים בהכנה כדי לא לפגוע ביכולתם להתממש. אחרים לפעמים בוחרים בדרך אחרת. כך הופתעתי הבוקר לקרוא על תושב העיר שטוען שהוא מיצג אגודה מוכרת למען תחבורה ציבורית בשבת, למרות שאין לו קשר אליה ועד אתמול נציגיה כלל לא הכירו אותו. הפרסום המטעה הזה עלול לפגוע במאמצים ארוכי טווח שאנחנו עושים ולשבש אותם. אני קורא לכל מי שרוצה תחבורה ציבורית בשבת לשלב כוחות ולפעול במשותף במקום לרוץ לתקשורת לצורך קידום עצמי".

גם קטנר הגיבה אז לדברים, ואף העלתה תמונה של יחד עם נדב כהן, מנכ"ל שבוס, מפגישה שערכה יחד איתו ועם הרסגור הנדין במטרה לקדם את התחבורה הציבורית בשבת בכפר סבא.

כך או כך, גם ביטון וגם חברי מרצ מהאופוזיציה הבינו כי מטרתם משותפת, והחליטו לאחד כוחות. מנכ"ל שבוס, נדב כהן, בירך על הניסיון לקדם את התחבורה השיתופית בכפר סבא, אך אמר כי כרגע פעילות כזו אינה מתוכננת בקרוב.  "כרגע אין אף פעילות של שבוס בכפר סבא ולא מתוכננת פעילות כזו בזמן הקרוב, כי אין עדיין את הקרקע כדי להיכנס כרגע", אומר כהן, והוסיף כי הסערה שהתחוללה  בין ביטון לחברי מרצ באופוזיציה בעניין המגעים מול חברת שבוס היא תולדה של אי הבנה ותיאום:  "הייתי בקשר בחודשים האחרונים עם עילאי ובשבוע האחרון עם עדן. שניהם הביעו נכונות ליזום יוזמה מקומית ולהקים תחבורה שיתופית בכפר סבא והיינו איתם במגעים ראשוניים כדי לראות אם שבוס יכולה לעזור בהקמת תחבורה שיתופית בכפר סבא. עם שניהם זה עדיין לא התגבש לאף פעילות בשטח. שבוס מאוד רוצה ומעודדת יוזמות מקומיות לתחבורה שיתופית בשבת ואנחנו נמשיך להיות בקשר עם שני הגורמים. הייתה אי הבנה אתמול, מהכניסה של גורם חדש לתוך הפעילות המקומית בכפר סבא, אבל עכשיו שלושתנו דיברנו ואנחנו מכירים אחד את השני והם ישמחו לעבוד ביחד כדי לראות איך אפשר להביא את שבוס ואת התחבורה השיתופית לכפר סבא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר