הדר גולדין וציור שצייר
הדר גולדין וציור שצייר

לאה גולדין מזמינה אתכם היום לתערוכת ציורים של הדר, ויש לה גם מסר לממשלת ישראל

תערוכת ציורים של הדר גולדין, שנפל במבצע צוק איתן ושמוחזק בידי חמאס מזה כחמש שנים, נפתחת היום בבית ספיר. על סבב ההסלמה האחרון אומרת אמו, שנאבקת להחזרתו: "לפחות אם מאכילים את האויב שלנו במתנות, שיחזירו את הבנים"

פורסם בתאריך: 15.5.19 07:24

התערוכה "הדר גולדין ציור. השראה. תקווה", מציוריו של תושב כפר סבא סגן הדר גולדין ז"ל, שנפל בקרב ברפיח במבצע צוק איתן, ב-1 באוגוסט 2014, תפתח היום, 15 במאי, בשעה 18:00, באכסדרת בית ספיר בעיר. גולדין ז"ל מוחזק בידי חמאס, ומאז עושה המשפחה מאמצים רבים כדי להביא אותו בחזרה לישראל, עד כה ללא הצלחה. "האיור היה חלק מהביטוי של הדר", אומרת אמו לאה, "כל הילדים שלנו מציירים והדר לקח את זה הכי רחוק".

זו הפעם הראשונה שתערוכה מציוריו מוצגת בכפר סבא?

"לפני שלוש שנים היא הוצגה בעיר, במתנ"ס אלי כהן, ועכשיו ראש העירייה החדש, אחרי שנפגשנו איתו, הזמין אותנו להציג אותה בהיכל התרבות. תערוכה ראשונה שהתבססה על ציורים של הדר הצגנו בשנת 2015, בעין הוד. מאז, התערוכה הוצגה גם בכנסת, בבניין האופרה וברמת הגולן. בעבר התערוכה לא הקיפה את כל היצירות של הדר, ודי התמקדנו במה שהיה תלוי על הקירות בבית. היו עוד הרבה עבודות שלו שנמצאות במחברות, בסקצ' בוקס, המון קומיקס שלו שנמצא בפנקסים שלו מהצבא. זה היה אז אירוע משפחתי וכל אחד בחר את הציוריום שמצאו חן בעיניו. בתערוכה שתפתח בכפר סבא יש גם ציורים מאוד צבעוניים שצייר הדר, וגם ציורי קומיקס של דמויות מהצבא או מההדרכה בבני עקיבא. שם וגם בצבא, הוא היה מאייר על חולצות כמו סוף מסלול וכדומה. מי שאצרה את התערוכה היא האמנית צילי טל, חברתי, שמלווה אותנו מאז התערוכה הראשונה בעין הוד. הציורים של הדר שמחים ומשמחים ומאוד צבעוניים. בחירת הצבעים שלו ממלאת באנרגיות. הוא השתמש הרבה באקריליק על קנבס, שזה המצרך הכי מבוקש אצלנו בבית, וגם בעפרונות ציור מקצועיים".

ציורים של הדר גולדין ז"ל

ציור של הדר גולדין ז"ל

התערוכה נקראת "הדר גולדין – ציור. השראה. תקווה".

"נכון. אנחנו משתמשים בזה כפלטפורמה להשבתו ולכן המילה תקווה. בדיוק בפסח לפני כשנה הקמנו את 'מסדר הדר', עמותה שקוראת לזכור ולהזכיר להשיב לישראל את הדר גולדין ואורון שאול (שאול נהרג בקרב שג'אעיה במבצע צוק איתן, ב-20 ביולי 2014 והוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע במעמד שבוי ונעדר; ר.ה). השבוע היה השבוע ה-54 שנפגשנו בחץ שחור, האנדרטה הסמוכה לקיבוץ מפלסים, על גבעה שצופה לעזה. הפעם התכנסנו שם עם חברי כנסת חדשים".

ציורים של הדר גולדין ז"ל

ציור של הדר גולדין ז"ל

ציורים של הדר גולדין ז"ל

ציור של הדר גולדין ז"ל

מה הרגשת בזמן ואחרי ההסלמה האחרונה בדרום?

"המצב מאוד קשה. שבוע אחרי ירי של מאות טילים לעבר ישראל כאילו כלום לא קרה. ובכל הזמן הזה יש לנו אויב אכזר שמחזיק אצלו את הדר ואורון. כל סבב הסלמה, שבקצה שלו יש הפסקת אש, הוא הזדמנות להזכיר את החיילים האלה, שיצאו למלחמה על עזה. השבת הדר ואורון הם הבסיס להסדרה. ביום שישראל תעמוד על דעתה, ובגו זקוף תדרוש להחזיר את החיילים, זה היום שבו החמאס ידע שאיתנו לא מתעסקים. אנחנו ממשיכים לקרוא את הקריאה ולנסות להשפיע".

לאה גולדין

לאה גולדין

מה צריכה להיות המדיניות של הממשלה להשבת הדר ואורון?

"ישראל צריכה להפעיל לחץ על החמאס כדי שלא ישתלם לו לעשות את הדברים האלה. במסדר הדר אימצנו את האמירה 'הומניטרי תמורת הומניטרי'. חטיפת חסרי ישע זו הפרה של החוק הבינלאומי. והנה, גם עכשיו אנחנו ממשיכים להעביר כסף מזומן לחמאס, וגם תוך הלחימה ממשיכים לספק דלק. מישהו צריך להתעשת ולהפסיק לחלק למפלצת הזאת מתנות. זה הדבר הכי נכון והכי חוקי שצריך לעשות. כנראה שזה יקרה רק כשיפסיקו לחשוב על אינטרסים כלכליים. כל פעם יש אינטרס אחר – פעם דלק, פעם בטון, פעם אירוויזיון. מי מרוויח מהבטון שנכנס לעזה? לצערנו, האינטרסים האנוכיים גוברים על האינטרסים של המדינה. אני ומשפחת שאול שלחנו את הילדים למלחמה והפקירו אותם. לפחות אם מאכילים את האויב שלנו במתנות, שיחזירו את הבנים. אנחנו מקווים שבממשלה החדשה ישבו אנשים, שכבר מסכימים איתנו, שיצליחו להביא לפתרון ארוך טווח במקום פתרון של פרוטקשן שלא עובד. אבל לפני כל דבר צריך להחזיר את החיילים".

פתיחת התערוכה ב-15 במאי בשעה 18:00, באכסדרת בית ספיר (רחוב ירושלים 33 בכפר סבא), במעמד ראש העירייה רפי סער. היא תציג עד 27 במאי. שעות הפתיחה: ימים א'-ה' 21:00-9:00, ימי ו' 14:00-9:00.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר