החילוץ אתמול מנחל עקרבים. צילום: דוברות המשטרה - יחידת חילוץ ערבה
החילוץ אתמול מנחל עקרבים. צילום: דוברות המשטרה - יחידת חילוץ ערבה

"היו יותר מ-45 מעלות": תושב כפר סבא התייבש ומת במהלך טיול בנחל עקרבים

כוח של יחידת החילוץ של המשטרה שהוזעק למקום מצא את המטייל, בן 74, מחוסר הכרה. פעולות החייאה לא הועילו. רופא של יחידת 669 שהוזעקה לשטח נאלץ לקבוע את מותו

פורסם בתאריך: 16.5.19 10:43

תושב כפר סבא, כבן 74, מת אתמול (ד') מהתייבשות במהלך טיול בנחל עקרבים. המטייל היה חלק מקבוצה של שבעה מטיילים מבוגרים, שנגמרו להם המים במהלך הטיול ונזקקו לחילוץ. למקום הגיע צוות של יחידת החילוץ ערבה של המשטרה שביצע במטייל פעולות החייאה במשך שעה ארוכה, ללא הצלחה. למקום הוזנק גם צוות של יחידת החילוץ של חיל האוויר 669. הרופא במסוק קבע את מותו של המטייל.

מפקד יחידת החילוץ ערבה של המשטרה, אורי לב: "מדובר בחבורה של אנשים מבוגרים, רובם באזור גיל 70 ויותר. אלה מטיילים מאוד מנוסים שמטיילים הרבה שנים יחד. הם התחילו את המסלול מוקדם בבוקר, אבל המסלול לא פשוט והירידה מאוד איטית והם נכנסו לשעות המאוד חמות. היה עומס חום מאוד כבד, של 45 מעלות או יותר.

"ההודעה על המטיילים שנמצאים במצוקה הגיעה אלינו ליחידה בסביבות השעה 15:00 מהמשל"ט המשטרתי. אמרו לנו שיש חבורה של מטיילים שנגמרו להם המים. זה התחיל בתור אירוע קטן, והמטרה היתה להגיע לשם כדי לספק להם מים. כשהמחלצים הגיעו לשטח הם הבינו שהיתה הסתבכות גדולה. הקבוצה התפצלה, כששניים רצו קדימה כדי לבקש סיוע והשאר נשארו בתוך הנחל, כשאחד מהם הוא המטייל שמת. המחלצים רצו לנקודה ומצאו את המטייל מחוסר הכרה. ביצעו בו החייאה במשך כשעה. במקביל הזנקנו את 669, עוד כוחות וחובשים, גם מתאג"ד צבאי שנמצא בגזרה, כדי שיבדוק את שאר החבורה. כש-669 הגיעו למקום המשיכו קצת בפעולות ההחייאה עד שהרופא נאלץ לקבוע מוות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גברת

    לא מצליחה להבין את הקבוצה של המטיילים .כתוב שהם אנשים מנוסים.מי יוצא לטיול בטבע בחום כזה .הודיעו בפירוש שיהיה חם מאוד .בכל זאת אנשים מבוגרים.חבל על הטעות שעשו ומישהו מהם שילם ביוקר.עכשיו עם בוא הקיץ .אנשים יקרים שימרו על עצמכם..לא לצאת בימי חום קיצוניים זו סכנה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר