דרך בן יהודה. צילום עזרא לוי
דרך בן יהודה. צילום עזרא לוי

הנתונים נחשפים: תושבי כפר סבא נוהגים פחות, ומחזיקים יותר כלי רכב

תושבי כפר סבא נוסעים בממוצע פחות קילומטרים מרוב תושבי ישראל. כמעט כל תושב שני הוא הבעלים של כלי רכב. כך לפי נתונים של עמותת אור ירוק

פורסם בתאריך: 20.5.19 09:02

תושבי כפר סבא הם בין התושבים הנוסעים הכי פחות ברכב הפרטי. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק. מתוך 77 ערים שבדקה העמותה, מדורגת כפר סבא במקום ה-67, כשבממוצע נוהגים תושבי העיר 13.4 אלף קילומטר במממוצע בשנה.

לשם השוואה, את הרשימה סוגרת גבעתיים שתושביה נוהגים בממוצע 11.7 אלף קילומטר בממוצע בשנה, וראשונים ברשימה הם תושבי רהט הנוהגים בממוצע בשנה 22.3 אלף קילומטר. תושבי שכנתה של כפר סבא – רעננה, דורגו במקום ה-69 עם מספר קילומטרים דומה – 13.4 אלף קילומטר. הרצליה במקום ה-74 עם 12.8 אלף קילומטר בממוצע לשנה.

עוד עולה מהנתונים כי כמעט כל תושב שני בכפר סבא הוא בעלים של רכב, כשבעיר יש בממוצע 391 כלי רכב לכל 1,000 תושבים. פחות מאשר ברעננה (433 רכבים לכל 1,000 תושבים) והרצליה (445 רכבים לכל 1,000 תושבים).

הנתונים מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2017. מאור ירוק נמסר כי הנתונים מצביעים על כך שתושבי המרכז נוסעים פחות ברכביהם הפרטיים באופן משמעותי לעומת תושבי הפריפריה. "ניתן לשער הסיבה נעוצה בכך שלתושבי המרכז המתגוררים בערים ישנן אפשרויות מגוונות ורבות יותר לנסיעה בתחבורה הציבורית לעומת תושבי הפריפריה המרוחקים", נמסר.

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, אמר: "דווקא בישובים שמרוחקים ממרכזי הערים הגדולות, ישובים עם רקע סוציואקונומי נמוך, הצורך בתחבורה ציבורית טובה ויעילה הוא הכרחי לניהול שגרת חיים נורמלית. אם המדינה תאפשר לתושבים להגיע בקלות אל מחוץ לערים, נוכל לצמצם את הפערים החברתיים על ידי כך שיותר אנשים יוכלו לעבוד או ללמוד במרכז, להרוויח יותר כסף ולשפר את איכות חייהם. במקביל הם יוכלו לרכוש כלי רכב חדש יתר ובטיחותי יותר, יעשו בו שימוש מועט יותר ויקטינו את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לתקן את העיוות רב השנים שמעדיף תחבורה של כלי רכב על פני הסעת המונים. זה יתרום לכלכלה, יקטין את זיהום האוויר וגם יצמצם את כמות תאונות הדרכים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קובי פדוה

    מנכ"ל אור ירוק לא מבין בתחבורה. זוהי אמירה ערכית אבל לא נכונה. זהו לא סדר העדיפויות הנכון. וחבל, אור ירוק ארגון חשוב.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר