הגינה הקהילתית בהדרים. צילום חגי לדרר
הגינה הקהילתית בהדרים. צילום חגי לדרר

ונדליזם בגינה הקהילתית בשכונת הדרים: "נשפץ אחרי שייגמר החג הנוראי הזה"

בין השאר, שברו בגינה מתקן משחקים, עקרו קרשים מהקומפוסטר והעלימו ציוד. התושבים הפעילים בגינה לא מתכוונים להתלונן במשטרה. "הייתי אומר לנערים האלה לבוא להצטרף לעבודה במקום להרוס", אומר רכז הגינה רן קראוס

פורסם בתאריך: 23.5.19 13:26

אלמונים, ככל הנראה בני נוער, השחיתו את הגינה הקהילתית בשכונת הדרים. בין השאר שברו מתקן משחקים, עקרו קרשים מהקומפוסטר והעלימו ציוד. רכז הגינה הקהילתית, רן קראוס, אמר לצומת השרון כי התושבים הפעילים בגינה לא מתכוונים להגיש תלונה במשטרה אבל נמצאים בקשר עם מחלקת הקיימות בעירייה ומחלקת הביטחון העירוני בנושא.

"ברור שהם לא חיפשו קרשים לל"ג בעומר – זה ממש ונדליזם לשמו", אומר קראוס, "במשך כל השבוע האחרון הגיעו לגינה כיתות מבתי ספר שונים לחגוג את ל"ג בעומר עם הטאבון שלנו במקום עם מדורה. גם אתמול היינו שם עד תשע בערב לערך, עם הכיתה של הבן שלי. הבוקר גילינו שהרסו לנו את המקום. לשמחתי, לא פגעו בערוגות הירקות. זה היה מעבר ללקחת כמה עצים – פשוט שברו את המקום. בכל שנה יש פגיעות כאלה, אבל השנה זה היה חמור יותר. זה חג אגרסיבי ממש. נשפץ את המקום לאחר שייגמר החג הנוראי הזה".

מי שהקים, ממש במו ידיו כמעט, את כל המתקנים בגינה הוא חגי לדרר שהוא ואשתו יעל הם ממקימי הגינה. "כל העבודה במקום נעשתה לאט ובסבלנות לאורך זמן ובשיתוף פעולה עם ילדים מהשכונה", הוא מספר, "אספנו גרוטאות שאנשים זורקים והבאנו לגינה. אספנו ילדים ובידיים שלנו אנחנו מנסרים ומחברים ויוצרים משהו חדש. לכן כואב מאוד לראות שסתם ככה הרסו לנו את הגינה כי זה לא משהו שיש לו כל כך תחליף. ההזדמנויות האלה, של להביא ילדים לגינה ולעבוד איתם, לא באות כל יום והשיקום יקח הרבה זמן. זה מתסכל בעיקר בגלל שאתה מרגיש שאתה חלק מהשכונה ושאנשים מעריכים את ההשקעה. בשנה הראשונה אנשים אמנם לא הבינו, ולקחו אולי משטח עץ בשביל מדורת ל"ג בעומר, אבל כיום אנחנו פעילים כבר הרבה מאוד זמן ואנשים היום מאוד נהנים ממה שאנחנו עושים. ואז באים אלו ופשוט שוברים את מה שעשינו. זה מעבר לעלבון, זה צובט בלב ומתסכל שהורסים סתם".

יעל: "הגינה הזאת היא באמת הלב של השכונה ויש אצלנו הרבה פעילויות קהילתיות. עובדה שחגגנו עם ילדים את החג באופן ידידותי לסביבה. חוץ מזה, אנחנו נפגשים בשישי לארוחות ערב משותפות וחוגגים את כל החגים ביחד. יש שווקי 'קח תן' כל השנה ואנשים באים אחרי הצהריים ונהנים. יש פינת ילדים נהדרת ויש טאבון שבו מכינים אוכל ותה. פשוט חבל שהורסים ככה. זהו באמת מרכז קהילתי, מעבר לכך שלפחות 30 משפחות מגדלות כאן ירקות בערוגות. זה מקום נעים לבוא אליו, לפגוש אנשים, לשתות תה ביחד, בונים ומתלכלכים בבוץ. זה המקום היחיד שאפשר לעשות בו את זה".

רן, מה היית אומר לבני הנוער שהרסו את המקום אם היית פוגש אותם?

"הייתי מזמין אותם להצטרף לעבודה איתנו במקום להרוס. אנחנו עושים דברים טובים ודברים יפים. יש הרבה קבוצות ילדים שהכרנו וחלקם משתפים איתנו פעולה. כנראה שמי שעשו את זה אלו ילדים שלא מכירים אותנו והם פחות בעניין של לשמור על העבודה הקהילתית שאנחנו עושים כאן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר