מאכילים חתולים. צילום תומר אפלבאום
מאכילים חתולים. צילום תומר אפלבאום

תגידו מיאו: על כנס כזה עוד לא שמעתם

כנס מאכילי החתולים הגדול של כפר סבא יתקיים בשבוע הבא בשכונת הדרים. למומחית להתנהגות וטיפול בחתולים, ריבי מאיר, שתרצה בכנס, יש כמה טיפים עבורכם

פורסם בתאריך: 28.5.19 13:03

עמותת כפר סבא אוהבת חיות, בשיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא, מקיימת בשבוע הבא (יום שלישי, 4 ביוני) כנס מאכילי חתולי קהילה. בכנס יוסבר על האכלה נכונה של בעלי חתולי קהילה, זכויות החתולים וזכויות המאכילים, נוהל הטיפול בחתולים ועוד. על פי יו"ר העמותה רונית רמז, ההערכה היא שבכפר סבא כ-700 מאכילי חתולים, והם צופים שאולם מרכז גלר בשכונת הדרים יהיה מלא מפה לפה. "יש בעיר המון מאכילי חתולים. הם חתולי קהילה, לא חתולי רחוב ולא חתולי בית", אומרת רמז.

זה לא מונח מכובס?

"ממש לא. החתולים האלה חיים בינינו. מהרגע שהאדם התיישב ביישובי קבע הוא אימץ את החתולים אל תוך הקהילה שלו. לחתולים תפקיד מאוד חשוב באיזון הסביבה האקולוגית שהאדם חי בה ביישובי קבע".

אז למה לערוך כנס כזה?

"הרבה מאוד מאכילי חתולים או מגדלים חתולים לא מכירים את כל המערכת שמטפלת בחתולים. איך לטפל, איך להאכיל ובמה, מה טוב לחתול ומה טוב לסביבה. יש הרבה מאוד דקויות שחשוב להבהיר, כי אם אתה רוצה לעזור ועושה את זה בצורה לא נכונה אתה עלול לפגוע בחתולים וליצור מטרד לסביבה".

המומחית להתנהגות וטיפול בחתולים, ריבי מאיר, שתרצה בכנס מסבירה: "זה כנס חשוב מאוד שדומים לו נעשים בעולם, בעיקר בארצות הברית. קהל היעד הוא בעיקר אותם תושבים שדואגים לחתולי הקהילה. חשוב לכנס את האנשים האלה יחד, זה גם מחבר בין אנשים ונותן מוטיבציה להמשיך כי לפעמים קצת קשה לבד. הכי חשוב זה לעשות את זה נכון. הכנס נותן הרבה מאוד מידע שמאפשר להטיב עם החתולים, עם הסביבה ועם מי שזה מפריע לו".

תני לי דוגמה אחת למה נכון ולא נכון. 

"באתר שלי ושל השותפה שלי יש כתבה בה אנחנו מפרטות את עשרת הדיברות של מה צריך לעשות וממה כדאי להימנע. אבל רק לשם הדוגמה, שעת האכלה – חשוב להאכיל מאוחר בלילה כי אלו השעות השקטות שנוחות לכולם, גם למאכילים, גם לחתולים שהם חיות ליליות. חשוב לעשות את זה רחוק מעיני כל ומבלי למשוך תשומת לב, במקום נסתר, בשקט ובשלווה רחוק מעיניי העוברים והשבים".

יש מי שכועסים על מאכילי החתולים, שחושבים שבגללם החתולים מתרבים.

"להפך, רק בזכות מאכילי החתולים אפשר לתפוס אותם ולעקר ולסרס".

מה מניע לדעתך אנשים להפוך למאכילי חתולים?

"חמלה. אנשים טובים שלא רוצים לראות יצורים מדהימים ונפלאים כאלה גוועים מרעב. מדובר באנשים מכל רבדי החברה צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, תבואו לכנס ותוכלו לראות".

יש סטיגמה שמאכילי חתולים הם בעיקר נשים מבוגרות עריריות ובודדות.

"זה שטויות, קשקוש כמו לחשוב שהאכלה גורמת לריבוי".

כלומר אנחנו די ניזונים מדעות קדומות.

"שלרובן הגדול אין ידיים ורגליים שקושרה לבורות ופחדים. לכן אנחנו עושים את הכנס ונעביר בו מידע מאוד חשוב ומעניין. בדרך כלל אנשים חושבים שהם לבד, אף אחד לא לבד, יש הרבה עזרה וכך נעשה בכל מקום בעולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר