חברי סיעת מרצ במכנסיים קצרים

"לא ייתכן שנערות לא יורשו להיכנס למוסדות חינוך בגלל מכנסיים קצרים"

סגן ראש העירייה וחברי סיעתו מרצ הצטלמו במכנסיים קצרים במסגרת קמפיין של הפורום החילוני ושדולת הנשים, המוחים על הפיכת קוד הלבוש בבתי הספר ל"קוד צניעות", כלשונם

פורסם בתאריך: 3.6.19 19:31

סגן ראש עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, וחברי סיעתו מרצ, הצטרפו ל-15 ראשי הרשויות שהעלו היום לרשתות החברתיות צילומים שלהם במכנסיים קצרים, כתמיכה במאבק נגד אכיפת כללי לבוש מחמירים כלפי תלמידות בבתי הספר, או בלשון עממית – מחאת המכנסונים.

בשנתיים האחרונות מפעילים בפורום החילוני ובשדולת הנשים קו חם שאליו מגיעות מאות פניות ובהן עדויות ותלונות של תלמידות, אימהות ואנשי חינוך, מהן עולה קריאה ברורה נגד הפיכת קוד הלבוש בבתי הספר ל"קוד צניעות". "הקולות הללו מגיעים מכל רחבי הארץ ומכל שכבות הגיל, מהיסודי עד התיכונים", מסבירה מנכ"לית הפורום החילוני, דיתי דגני-פלג לצומת השרון, "יש תקנונים בעיתיים בחלק מבתי הספר ובאילו שהתקנונים בסדר יש בעיה ברמת האכיפה הלא שיווניות בין בנים ובנות. בחלק מבתי הספר תמצאו מסדרי לבוש. כלומר שכבר בשער עומדת מנהלת או מורה וסוקרת מכף רגל ועד ראש את הילדים, בדגש על ילדות. מי שעוברת על הכללים ננזפת, או שהורים מתבקשים להביא מכנסיים חלופיות או שיש איום בפגיעה בציון בהתנהגות".

בפורום מסבירים כי חוזר מנכ"ל משרד החינוך לא קובע מהם כללי הלבוש בבתי הספר אלא מעביר את ההחלטה לקהילת בית הספר – כלומר ההורים, המורים והתלמידים. "אפשר לומר בוודאות שבפועל אין שוויון בקבלת ההחלטה על פי ההגדרה", מסבירה דגני-פלג, "במרבית המקרים יש תקנון שנכתב על ידי הצוות החינוכי או במעורבות מצומצמת מאוד של ההורים ובטח של התלמידים. הם לא באמת לוקחים חלק במהלך הזה. שוב, הבעיה היא לא במשרד החינוך אלא במה שקורה בשטח. והרבה פעמים זה נתון לפרשנות פרטית של מורה בכיתה שמרשה לעצמה להשתלח בילדות שלא באות לה טוב בעין. הסיפורים האלה מכעיסים דווקא כשזה קורה בבית ספר יסודי. השיח שמפנה זרקור למיניות ולבעיה בגוף של הבת יוצר שיח לא סביר בעינינו. משרד החינוך אוסר להעניש תלמידים באופן מפלה או בפגיעה מילולית שיש בה לעג, עלבון או השפלה. מה שקורה היום זה לעבור על כללי משרד החינוך".

היום, כאמור, השיקו בפורום ובשדולה את מחאת ראשי הרשויות בו הם מצטלמים עם מכנסים קצרים ומעלים את תמונותיהם לרשתות החברתיות. "מבחינתנו כשראש עירייה, חבר מועצה או מחזיק תיק חינוך אומר אמירה ברורה כמו 'כן לקוד לבוש ולא לקוד צניעות' יש לזה משמעות", מוסיפה דגני-פלג, "זה מהדהד וחשוב לנו לתת רוח גבית למגמות האלה ששמות תמרור עצור להתדרדרות באכיפה ובאפליה המגדרית המתרחשת בבתי הספר. זה קמפיין מתגלגל ואנחנו קוראים לראשי ערים נוספים, חברי מועצות ומחזיקי תיקים להצטרף למהלך. חמישה עשר ראשי רשויות לוקחים חלק מחאה, בכפר סבא פנינו לראש העיר גם כן והבנו שהוא בחר לא להצטרף".

חברת מועצת העיר ממרצ פליאה קטנר: "לא ייתכן כי נערות לא יורשו להיכנס למוסדות חינוך בגלל מכנסיים קצרים. באופן אישי צולמתי עם מכנסיים קצרים שאני מגיעה איתם גם לעבודה וישיבות מועצה והם בהחלט 'עוברים' ומוכיחים כי בהחלט אפשר להגיע עם מכנסיים קצרים ושלא תהיה בזה כל פגיעה".

חבר המועצה מאיר מנדלוביץ': "ברוב בתי הספר בעיר בנות נאלצות להגיע במכנסיים ארוכים גם בימי השרב הכי חמים בגלל קוד הלבוש. אנחנו קוראים למנהלים בעיר לשנות את קוד הלבוש כך שיאפשר מכנסיים קצרים לבנות תוך שמירה על אווירה מכבדת. יש ישובים ובתי ספר שכבר הגיעו להסדרים כאלו ואין סיבה שזה לא יקרה גם בכפר סבא. המצב הנוכחי הוא מפלה ולא הוגן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחאב

    אפשר לפתוח מכון מיוחד שיטפל בגברים שחשים דברים מילדות עם מכנסיים קצרות.טיפול בדיכוי מיני יעשה להם רק טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר