בארי אברוצקי. צילום מהאלבום המשפחתי

עיזרו לו ללכת: לבארי אברוצקי בן הארבע חסרים 130 אלף שקלים לניתוח בארצות הברית

בארי נולד עם שיתוק מוחין וזקוק לניתוח מורכב כדי שיוכל ללכת באופן עצמאי. משפחתו מזמינה אתכם לסדרת הרצאות בכפר סבא שכל הכנסותיהן מיועדות לניתוח

פורסם בתאריך: 11.6.19 09:30

זה השבוע השני שבו תושבי כפר סבא מוזמנים לסדרת ההרצאות "גם מסעות גדולים מתחילים בצעדים קטנים", שכל הכנסותיהם קודש עבור בארי אברוצקי בן הארבע שנולד עם שיתוק מוחין וזקוק לניתוח מורכב בארצות הברית שיאפשר לו ללכת עצמאית. בשבוע שעבר הרצה בעיר מטפס ההרים הישראלי דורון הראל. השבוע, ביום חמישי (13 ביוני) ביוני תרצה השחיינית הישראלית, שיאנית העולם קרן ליבוביץ, באודיטוריום תיכון הרצוג בעיר. בשבוע הבא תהיה זו רוית נאור, עיתונאית לשעבר שהחלימה מגידול בראש והפכה לתרמילאית – הישראלית היחידה שהצליחה אי פעם להגיע לקוטב הצפוני. במשפחה מאמינים שכל האנרגיות האלה, החלומות שהוגשמו והחזון להצליח בתנאים הכי קשים ומאתגרים הם בדיוק ה"להבה" שהם צריכים כדי לעשות זאת.

על אף שבני המשפחה מתגוררים כיום בהררית שבגליל התחתון, האב, הראל, הוא נצר למשפחה ממייסדי כפר סבא והתגורר בה עד שהתחתן. את ההרצאות הוא מקיים בעיר בגלל החיבור שלו לעיר. "אנחנו עומדים על 670 אלף שקלים וצריכים להגיע ל-800 אלף, שזה הבסיס שאיתו אפשר לצאת לדרך ובכל שלב ושלב לדעת שלא הקטע הכלכלי ימנע מאיתנו לבחור את הכי טוב שאנחנו יכולים לבחור עבור בארי", הוא מסביר.

בארי נולד כפג בשבוע ה-32. "בהתחלה אמרו לנו שהחיוכים שלו אלו עוויתות ושלא נתרגש", מספר הראל, "כבר ארבע וחצי שנים הוא עדיין עם העוויתות. כשיש לך ילד פג אתה כל הזמן בוחן בעיניים קצת שונות את התינוק, שונה מקצב של התפתחות תקינה, ולכן כל דבר קישרנו לפגות. הוא זחל בפעם הראשונה רק אחרי שנה וחצי, אחרי עשרה חודשים היינו יכולים להשאיר אותו על שידת החתלה והוא לא זז. היינו במעקב תמידי גם אחרי שהוא היה בבית עם צוות הפגיה, אבל הם לא שמו לב לעניין הזה, וכל הזמן אנחנו תחת הרושם שבגיל שנתיים זה מתחיל להתאזן. בסוף כלום. התחלנו טיפולים כדי לעורר, לעודד ולגרות ומצאנו מטפלת נפלאה שהסבירה לנו שכנראה זה משהו מעבר, שזה משהו יותר מפגות".

בארי אברוצקי. צילום מהאלבום המשפחתי

בארי התגלה כסובל משיתוק מוחין, דיפלגיה ספסטית Spastic) Diplegia), שמתבטאת אצלו בפגיעה מוחית באזור המוטורי, בעיקר בגפיים – בעיקר ברגליים וזוויות מסוימות גם בידיים. "מבחינה קוגניטיבית הוא נהדר", מסביר האב. "הוא למעלה מילד בן ארבע. אנחנו מגדלים אותו רגיל, הוא הולך לגן רגיל עם משלבת שמבחינתו היא עוד גננת".

אחרי טיפולים רבים שכללו ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, רכיבה על סוסים, הידרותרפיה ועוד שלל הצעות שמגיעות דרך הקופה, הבינו ההורים שצריך משהו אחר. "אחת המטפלות של בארי, המדליסטית קרן ליבוביץ', סיפרה לנו על הניתוח. ידענו שתוך ככה וככה שנים יהיה ניתוח ראשון וכל כמה זמן יהיו עוד ניתוחים אורתופדיים. מצאנו ניתוח ספציפי בארה"ב בשם SDR  -selective dorsal rhizotomy, שמבצע רופא מומחה בעל שם עולמי ד"ר טי.אס פארק. תפסנו את זה בגיל מושלם בין שלוש לחמש".

למה רק המטפלת הייתה צריכה לספר לכם על זה?

"אף אחד לא בא ומספר שיש ניתוח כזה. זה פשוט תמוה ולא ברור איך הקופה לא מספרת שיש דבר כזה. הנוירולוג שלו זרק לנו משהו כזה בתחילת הדרך כשעוד היה מוקדם מדי. בסוף אתה זונח את כל הערוצים המסובסדים של הקופה. הדבר האחרון שהם באים ועושים, לגישתנו, זה לשים את הילד בראש סדר העדיפויות".

מה עבר לך בראש כשהבנת שאתה צריך לגייס כמעט מיליון שקלים עבור הניתוח?

"זו מן תערובת ותמהיל מדהים של רגשות. מצד אחד אתה אומר – יש פה אתגר לא נורמלי. מצד שני יש לך את הדבר הזה עם תקווה אמיתית אדירה כי זה עדיין בזמן שהוא צעיר והכל עוד לפניו. האמת היא שלא תפסנו את הראש בידיים גם כשאמרו לנו שהוא עם שיתוק מוחין. אף פעם לא נתנו ברקס אחד ושאלנו למה מה פתאום ומה קרה ולמה לנו. אמרנו יאללה זה מה שיש. יש פה משהו מדהים שונה ואחר. זה נשמע תמוה, כי זה הבן שלך ואתה שומע דבר כזה והאדמה קצת נשמטת לך מתחת לרגליים, אבל גם הבנו באותה שניה שהדברים צריכים להעשות טיפה אחרת. יש פה דבר מדהים. ילד עם חיוך בלתי נגמר ועיניים בורקות".

אברוצקי מספר שבני משפחתו עברו הרבה תלאות, מאז שהגיעו מאוקראינה בתחילת המאה הקודמת והתיישבו באדמות כפר סבא שרק נרכשו. "עץ המשפחה שורשיו בכפר סבא", הוא מסביר. ומשם ענף נוסף המשיך לראשון לציון – המשפחה של האלוף במיל' דורון אלמוג-אברוצקי, יו"ר על"ה נגב וזוכה פרס ישראל, ומשם לנאות הכיכר (עמירם ודרורה אברוצקי ממקימי נאות הכיכר), ולגליל ולנגב. דורון איבד את אחיו ערן ביום כיפור ואת בנו, שנקרא על שמו של אחיו, ושעבורו הוקם הכפר על"ה נגב – נחלת ערן. ב-2004 חמישה מבני המשפחה נרצחו בפיגוע במסעדת מקסים. אבא שלי, יואב אברוצקי, השאיר חותמו בספורט כששיחק בהפועל כפר סבא שזכתה בגביע המדינה ב-79-81. בקיצור, באופן משפחתי גדלנו כולנו על סיפורי נתינה והקרבה עבור משהו גדול יותר. המושבה, המועדון, העיר, הארץ והעם שלנו. ללכת מחוץ לתלם. לפעמים ללא תלם ולעשות את הצעדים הראשונים. באופן סימבולי זה מה שקורה עם בארי".


לתרומות לניתוח של בארי: שם החשבון "צועדים עם בארי" (חשבון נאמנות). הבנק הבינלאומי 31. סניף 021. מספר חשבון: 732562

או באתר התרומות beeriiswalking.com

פרטים נוספים בדף הפייסבוק צועדים עם בארי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר