צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"הריחות חזרו בשיא הכוח": ישיבת חירום של ועדת איכות הסביבה תתקיים בשכונת האוניברסיטה

תושבים בשכונות האוניברסיטה וגני השרון מתלוננים שסירחונות הלולים ממושב צופית התגברו בשבועות האחרונים. ישיבת הוועדה העירונית לאיכות הסביבה נקבעה להתקיים בשטח, ואמורים להשתתף בה גם נציגי המשרד להגנת הסביבה וראש העירייה

פורסם בתאריך: 13.6.19 10:18

הוועדה העירונית לאיכות הסביבה בכפר סבא, בראשות סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין, תתכנס ביום שלישי בשבוע הבא (18 ביוני), בשכונת האוניברסיטה, כדי לדון בנושא ריחות הלולים ממושב צופית המשפיעים על תושבי מזרח העיר, ובעיקר על השכונות האוניברסיטה וגני השרון. בישיבה אמורים להשתתף גם ראשי המשרד לאיכות הסביבה וראש העירייה רפי סער.

בשבועות האחרונים חזרו ריחות הלולים להטריד את התושבים. "הריחות חזרו בשיא הכוח", אומר מי שמוביל את מאבק התושבים למציאת פתרון למפגע, אבי מוגרבי, "אני מרגיש ריח בלתי נסבל כבר שלושה שבועות ויש מי שמרגישים עוד מלפני. האמת היא שאתמול (רביעי) ושלשום היו פחות דיווחים. זו אמורה להיות ישיבה רגילה בוועדה אבל לאור המצב הוחלט על דיון חירום. אני שמח על הירתמותה של הוועדה לעניין. צריך להביא סוף לסיוט המתמשך של תושבי העיר באופן מיידי".

מבדיקת צומת השרון עולה כי המועצה האזורית דרום השרון הגישה תביעה בגין עבירה על חוק רישוי עסקים נגד אחד הלולים, ושמועד לדיון אמור להיקבע על פי יומנו של בית משפט השלום בכפר סבא. תביעה נוספת נגד הלול, בגין מפגעי הריח, אמור להגיש המשרד להגנת הסביבה.

התושבים פנו להרסגור-הנדין בנושא, וזה שלח ב-5 ביוני מכתב למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט – אף שהנושא ידוע ומוכר ואמור היה להיות מטופל אצל המנהל אזורי במשרד, גידי מזור. "תושבי שכונות האוניברסיטה וגני השרון בכפר סבא סובלים זה מספר שנים מריחות קשים שמקורם בלול השייך למשק במושב צופית", כתב הרסגור-הנדין, "בשנה האחרונה החלה החמרה משמעותית במצב עד כדי הסתגרות בבתים של תושבים. חלק אף מתלוננים על בחילות קשות. לאחרונה קיבלנו תלונות מתושבים על כך שנאלצו לעזוב את בתיהם ולעזוב את השכונות עקב הריחות. הבעיה ידועה ומוכרת למשרד להגנת הסביבה, ולאחר ביקורים במקום של צוות מריחים הכיר  המשרד בבעיה כמפגע ריח. יש לציין כי הלול פועל ללא רישיון עסק. למרות זאת ואף שהבעיה נמשכת כבר שנים ארוכות, טרם נקט המשרד להגנת הסביבה בצעדים להפסקת המפגע".

הרסגור-הנדין ביקש מסמט להפעיל את סמכותו ולהגיש כתב אישום נגד בעלי המשק בגין עבירה על החוק למניעת מפגעים. "יש לציין כי זה מספר חודשים הנושא נמצא במחלקה המשפטית של המשרד, אולם כתב אישום טרם הוגש", כתב. בנוסף, הוא מבקש להוציא צו סגירה מינהלי נגד הלול בגין הפרת חוק רישוי עסקים.

"אין זה מובן מאליו שהנושא חוזר שוב לשולחן דיוני הוועדה בטווח זמן קצר כל כך ויש להעריך את הנכונות של עילאי בעניין", כתבו ראשי המחאה בקבוצת הווטסאפ "בעיית הלולים מצופית. "אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה – לדיון זה כולם מוזמנים. הפיצו בכל מקום אפשרי, בניינים שלטים וכל דבר אחר. חשוב שכמה שיותר אנשים יגיעו. זו הזדמנות פז להראות שכל תושבי שתי השכונות סובלים ולא מדובר בבודדים".

תגובת הרסגור-הנדין: "מדובר במפגע ריח חריג לעומת מפגעי הריח שאנחנו מכירים מלולים סטנדרטיים. ככל הנראה הריח החריף נובע כתוצאה מריקבון של פגרי תרנגולים. זאת לא רק פגיעה באיכות החיים של התושבים. מדובר במצב שבו אנשים, במיוחד מי שגרים בסמוך ללול, לא מסוגלים לנהל את שגרת חייהם. הריח הוא קשה, גורם לבחילות ולא מאפשר לחיות באזורים מסויימים בשתי השכונות. אני נחוש להילחם במפגע הזה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנחנו גם רותמים את שתי הרשויות למאבק בלול שמופעל באופן בלתי חוקי ללא רישיון עסק. חבל שאנחנו צריכים להגיע למצב הזה, שלול שהורס חיים של אנשים ממשיך לפעול ללא הפרעה תוך צפצוף מוחלט על תושבי כפר סבא".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "המשרד להגנת הסביבה עומד בקשר ישיר עם התושבים, וביצע שורה של פעולות נרחבות מול בעל המשק, לרבות הוצאת התראה, שימוע, פעילות צוותי מריחים, ואף חקירה באזהרה של המשטרה הירוקה. התיק הועבר לתובעת חיצונית לצורך עיון בחומר הראיות ובדיקת האפשרות להגשת כתב אישום. התיק בבדיקה כעת, בליווי צמוד של הלשכה המשפטית במשרד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    תמשיכו לאכול את הביצים המסריחות ופגרי התרנגולות ואז תתלוננו על הריח.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר