נחש בשדה צילום אילוסטרציה אי אס אי פי
נחש בשדה צילום אילוסטרציה אי אס אי פי

נחש הכיש פועל זר בשטח חקלאי בצפון כפר סבא

האיש, כבן 30, מטופל בבית החולים מאיר ומצבו יציב. נתוני מד"א מצביעים על עליה של 50 אחוז במקרי הכשות נחשים בישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד

פורסם בתאריך: 13.6.19 08:01

במד"א דווחו כי הבוקר, בשעה 06:59 התקבל דיווח במוקד 101 על גבר שהוכש על ידי נחש בשטח חקלאי בצפון כפר סבא. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים מאיר לפועל זר כבן 30 מצב בינוני. מבית החולים מאיר נמסר כי מצבו יציב וברגעים אלה הוא מטופל בטיפול תומך.

נתוני מד"א מצביעים על עלייה משמעותית במקרי הכשות נחשים בישראל. מתחילת חודש אפריל, טופלו על ידי החובשים והפראמדיקים של מד"א 45 בני אדם שהוכשו על ידי נחשים. מותו של אחד מהם נקבע בבית חולים, שניים פונו במצב קשה וחמשה במצב בינוני. בתקופה המקבילה בשנה שעברה הצוותים של מגן דוד אדום טיפלו ב-30 בני אדם שהוכשו, בהם שניים שהיו במצב קשה ושניים במצב בינוני. מדובר בעלייה משמעותית השנה של 50 אחוז.

"בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ ישראלי, ועל מנת להימנע מהכשות, ניתן לנקוט בפעילויות מנע כדי לצמצם את המפגש בין בני אדם ונחשים", מסביר דוראל ארזואן, פראמדיק מד"א ומדריך מקצועי בתחום המעביר סדנאות בנושא לעובדי ומתנדבי מד"א. "יש להימנע מהפיכת סלעים ואבנים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע, ולא ללכת יחפים או בסנדלים במקומות אלה. בחצרות בתים, יש להקפיד על גיזום צמחייה ופינוי אשפה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר