שרן השכל. צילום איליה מלניקוב. צילום אילוסטרציה איי.אס.איי.פי

לכפר סבאית שרוצה לבטל את הפללת צרכני הקנאביס יש שלושה שבועות לעשות זה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה בהצעת החוק של חברת הכנסת הכפר סבאית שרן השכל. יש לה שלושה שבועות להעביר אותו, עד שהכנסת תתפזר

פורסם בתאריך: 13.6.19 14:11

חברת הכנסת מהליכוד ותושבת כפר סבא, שרן השכל, תנסה להעביר, בשבועות הספורים שנותרו עד לפגרת הכנסת, ובתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, חוק מהפכני שיבטל את הפללת צרכני הקנאביס בישראל. לפי הצעת החוק, תותר החזקת קנאביס במשקל של עד 50 גרם לשימוש עצמי, 15 זרעים ועציץ אחד של קנאביס, ללא סיכון בהפללה. שימוש בקנאביס במרחב הציבורי יגרור אחריו קנסות, כמו גם החזקת קנאביס מעל 50 גרם.

הכנסת אמורה להתפזר בעוד כשלושה שבועות והשכל מקווה שתספיק להעביר עד אז את הצעת החוק בוועדת ההסכמות ובכל ההצבעות לאישור החוק. בימים האחרונים שוקל ראש הממשלה לקדם את ההצעה, שתירשם לזכותו כהישג לקראת הבחירות בספטמבר. "יש אווירה חיובית ואני צריכה לקבל הערב תשובה מלשכת ראש הממשלה", אומרת השכל הבוקר.

באפריל השנה נכנס לתוקפו חוק "אי הפללה באחריות" של השר לבטחון ופנים וחבר הכנסת גלעד ארדן, גרסה "משופצת" של הצעת החוק של השכל, לפיה יושתו על מי שנתפסו עם כמות סמים לשימוש עצמי קנסות במקום רישום פלילי. השכל חושבת שבמקום להקל עת משתמשי הקנאביס, החוק של ארדן עושה דווקא את ההיפך. "לצערי בחודשים האחרונים אנחנו עדים להתגברות אכיפה בכל הקשור לצרכני קנאביס", היא אומרת לצומת השרון, "זה הגיע לשיא כשהמשטרה ביטלה אירוע שנתי בנושא ומגיעים אלי סיפורים של אנשים שפשוט מתעללים בהם. לכן החלטתי להעביר את חוק אי הפללה ממש לפני הבחירות, כדי שלא משנה מה יהיה הרכב הקואליציה הבאה אי הפללה יהיה משהו שהאזרחים יוכלו להנות ממנו".

מה ההבדל בין הרפורמה של ארדן לחוק שלך?

"ברפורמה לקחו את החוק שלי ועשו בו שיפוצים שהפכו אותו להפללה באחריות – כלומר הדין הפלילי נשמר. אנחנו רוצים להסיר את הדין הפלילי. מה שאנחנו עושים הוא לשנות את ההגדרה של הסחר, שכיום היא הגדרה מאוד קטנונית שיוצרת הבדל קטן מאוד בין סחר לשימוש עצמי. כיום המשטרה עוצרת אנשים על שימוש עצמי בעברות של סחר בגלל הכמויות. בחוק נשנה זאת כך שעדיין יהיה בדבר אסור, אבל במרחב הציבורי הציבור יקבל קנסות מינהליים בלבד במידה ונתפסו מעשנים, ובמרחב הפרטי יהיה לך עקרונית להחזיק את הסם. כלומר שאם תחזיק שתיל אחד, עד 15 זרעים במשקל כולל של 50 גרם זו כבר לא תהיה עבירה פלילית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר