רחוב תל חי. צילום עזרא לוי
רחוב תל חי. צילום עזרא לוי

בתכנון: רחוב תל חי יהפוך לציר תנועה ראשי בכפר סבא

ועדת הכספים אמורה לאשר היום תקציב של כמיליון וחצי שקלים לתכנון כביש תל חי, המחבר בין רחוב בן יהודה בצפון לכביש 531 בדרום

פורסם בתאריך: 23.7.17 13:40

ועדת הכספים של עיריית כפר סבא אמורה לאשר בישיבתה הערב (19:00) תקציב של 1.428 מיליון שקלים לתכנון מחדש של כביש רחוב תל חי. ישיבה של מועצת העיר שלא מן המניין אמורה להתכנס מיד לאחר מכן כדי לאשר את החלטת הוועדה. התקציב ממומן ברובו על ידי משרד התחבורה. רחוב תל חי הוא ציר תנועה מרכזי בלב העיר כפר סבא. הוא מחבר בין הרחובות בן יהודה בצפון וכביש 531 בדרום. תכנון מחדש של הכביש אמור לתת מענה לנפח התנועה הצפוי לגדול ברחוב בעקבות החיבור שלו לכביש 531.

מחלף תל חי. צילום עזרא לוי

מחלף תל חי. צילום עזרא לוי

חבר האופוזיציה עו"ד יובל לוי, יו"ר סיעת תפו"ח, מתנגד לעבודות. "השקעה של כמיליון וחצי שקלים לתכנון כביש קיים בכפר סבא מעידה על כך שמשרד התחבורה מחפש פתרון בציר תחבורה שיהיה לאו דווקא עירוני, אלא גם לשימוש בין עירוני", אומר לוי, "אני לא חושב שפיתוח עורקים או צירים בתעבורה בין עירונית נוספים בתוך מרכז העיר ובאזורים הכי חנוקים שיש הם לטובת תושבי כפר סבא. לוקחים רחוב קטן, שבצידו הצפוני הוא מאוד צר, והופכים אותו לציר ראשי ומי שעשוי להיפגע מזה אלה תושבי הרחוב שפתאום משאיות יתחילו לסוע להם מתחת לבית".

לוי אף שלח מכתב למנכ"לית העירייה בסוף השבוע, וביקש הבהרות בטרם קבלת ההחלטה על אישור התקציב. הוא שאל מדוע נדרש לתכנון הרחוב תקציב של כמיליון וחצי שקלים.

חבר האופוזיציה עילאי הרסגור הנדין ממרצ טוען כי לא נעשה שיתוף ציבור בנושא. "השאלה היא לא הרחבת הכביש, אלא סוגייה בסיסית הרבה יותר: כיצד מקבלים החלטות כל כך משמעותיות ללא שיתוף הציבור?, אומר הרסגור הנדין, "לאחר התחייבויות חוזרות ונשנות של ראש העירייה וממלא מקומו בתגובה לבקשותיי לשיתוף ציבור בתוכנית תחבורה, אנחנו רואים שהזלזול בתושבי כפר סבא ממשיך. ממש כמו בהתנהלות הדורסנית בתוכנית המתאר, כך הורסים ראשי עיריית כפר סבא את תוכנית התחבורה ומאבדים את הפוטנציאל האדיר שהיה טמון בה, וזאת אך ורק בגלל הפחד לשמוע את דעתם של תושבי כפר סבא".

תגובת עיריית כפר סבא: "נתיבי ישראל פועלים בימים אלה להוציא לפועל את רמפה היציאה מתל חי לכביש 531 מערב, ולכן המטרה היא לחבר את כביש 531 לדרכי היציאה מהעיר. בכדי להיערך לכך, יש צורך לשנות את תוואי רחוב תל חי לתנועה דו סטרית תקינה בשילוב שביל אופניים וחניות במידה וניתן בדומה לדרך כצנלסון-סוקולוב. כמו כן, התכנית תכלול את הקמתם של שבילי אופניים שיסייעו לרוכבים, ילדים ומבוגרים כאחד, להגיע בבטחה אל יעדם. חשוב לציין כי שיתוף ציבור צפוי להתקיים עם סיום בניית התכנית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר