פנחס כהנא. צילום עזרא לוי
פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

אחרי עשור של פעילות: פנחס כהנא ומשמר האילנות שהקים זכו בתעודת הוקרה ממשרד החקלאות

גם מחלקת גנים ונוף של העירייה זכתה בתעודה על פעילותה לשמירת העצים במרחב הציבורי, ובציון הגבוה ביותר מבין הרשויות שהשתתפו במיזם

פורסם בתאריך: 16.6.19 17:47

מחלקת גנים ונוף באגף איכות הסביבה בעיריית כפר סבא וארגון המתנדבים "משמר האילנות" קיבלו תעודות הוקרה על פעילותם לשמירה על העצים במרחב הציבורי, בכנס של משרד החקלאות ופיתוח הכפר. בכנס, שנערך לאחרונה, זכתה עיריית כפר סבא לציון הגבוה ביותר – 84.5, מבין הרשויות שהשתתפו במיזם "ניהול היער העירוני", שמטרתו לעודד את הרשויות המקומיות לבצע מהפכה בכל הנוגע לטיפול בעצים בערים.

"משמר האילנות" הוקם בשנת 2009 במסגרת "המועצה לפיתוח מקיים" בכפר סבא על ידי מי שמכהן כיום כחבר מועצת העיר, פנחס כהנא. הארגון, וכהנא עצמו שעזב את התפקיד לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, קיבלו תעודת הוקרה על "פעילותם הנאמנה בהתמדה למען שמירת עצים בעיר".

תעודת ההוקרה שקיבלו משמר האילנות ופנחס כהנא

מדובר במיזם שיצא לדרך בשנה שעברה, בעידוד משרד החקלאות, לקראת שנת העצמאות ה-70 למדינת ישראל. המיזם קרא לרשויות לבצע סקרים ומיפוי עצים בערים ולפתח תוכניות מקצועיות לטיפול בהם, זאת תחת קריטריונים שנקבעו מראש. למיזם נרשמו רשויות שונות מרחבי הארץ, ביניהם כפר סבא, הרצליה, ראשון לציון, תל אביב ובאר שבע, וכן עמותות שונות הפועלות לשמירה על הסביבה ובמהלך השנה שחלפה מאז פתיחתו, נתבקשו כולם להכין תוכנית מקצועית בנושא, שהוצגה בכנס.

במסגרת המיזם, פיתחה מחלקת גנים ונוף בעיריית כפר סבא טכנולוגיה מיוחדת, שמרכזת את כל בסיס הנתונים, הנאספים על ידי אגרונומים ואנשי מקצוע, ושממנה נגזרות כל התוכניות בהיבט של טיפול בעצים בעיר והוצאתן לפועל. הטכנולוגיה כוללת ביצוע סקר עצים נרחב, שהתבצע במהלך השנה האחרונה ושמדי שנה יתווספו לו נתונים נוספים, איסוף כל הממצאים, בחינתם ובחינת מצב העצים בעיר, הסקת מסקנות, וקביעת המלצות ודרכי הוצאה לפועל בכל הנוגע לטיפול בעצים בעיר.

כהנא, חבר וועדת ההגוי במיזם, אמר: "'משמר האילנות' החל מהתקופה בה ריכזתי הפעילות שלו, הוא גוף משמעותי לא רק ברמה המקומית אלא גם ברמה הארצית ונחשב כגוף המשמעותי ביותר גם בחשיבה יצירתית וליווי ויזמה לשינויים בהתנהלות בנושא. המשמר הוא גוף מתנדבים החשוב בעיר והוא נדרש לפעילות מתמדת בנושאים העיקריים כמו תכנית המתאר הכוללנית, תמ"ל צופית, תחנת הכח, יער אוסשקין, נתיב תחבורה ציבורית, גן מנשה ועוד. הקול האזרחי חייב להישמע, חד, ברור ומקצועי. חשוב לי גם לומר שאני מלא הערכה לשינויים במחלקת גנים ונוף בעירייה, למחויבות של העובדים ולעובדה שצורף אגרונום. נושא האילנות חשוב ביותר במרחב העירוני. העליתי הנושא גם בישיבת המועצה האחרונה  וזה מטופל גם בוועדת איכות סביבה. כפר סבא תהיה מובילה בתחום זה, ובדרך נצטרך לשכנע את הנהלת העירייה בצורך להוביל מהלכים חדשניים בנושא ולהאמין בו".

ראש העיריה, רפי סער: "העיר כפר סבא שמה דגש על שמירת הריאות הירוקות במרחב הציבורי. העצים הרבים בעיר אפיינו אותה תמיד, ואנו עושים הכל כדי לשמרם ולטפל בהם, כך שימשיכו לפרוח ולהנעים את מראה העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר