יהודה בן חמו בהארכת המעצר בפברואר. צילום עזרא לוי
יהודה בן חמו בהארכת המעצר בפברואר. צילום עזרא לוי

פרסום ראשון: הערר של בן חמו נדחה, הרחקתו מהעירייה תהיה עד 1 באוגוסט

השופט: "נוכחותו של בן חמו בתוך משרדי העירייה, וכן יצירת קשר עם עובדי העירייה, יביאו לשיבוש החקירה"

פורסם בתאריך: 23.7.17 15:42

שופט בית המשפט המחוזי ברמלה, עמי קובו, דחה את הערר שהגיש ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו, החשוד בקבלת שוחד, על החלטת בית משפט השלום להאריך את תקופת הרחקתו מהעירייה עד 1 באוגוסט.

"לאחר שבחנתי את טיעוני הצדדים, שוכנעתי כי דין הערר להידחות", כתב השופט בהחלטתו. הוא ציין את התנאים עליהם הסכימו הצדדים בבקשה שהוגשה לאישור בית משפט השלום בסוף חודש אפריל, להאריך את תקופת הרחקתו בכחודש נוסף, לפיהם רשאי בן חמו ליצור קשר עם מנהלי אגפים למעט אגף הנדסה, רווחה וגזברות לצורכי עבודה, ולעמוד בקשר עם אותם גורמים בהתאם לתיאום שיערך מול היחידה החוקרת ועל פי התנאים שיסוכמו בין הצדדים. השופט, ציין כי אלו התנאים שהוארכו לפרק הזמן הנוסף על פי החלטת בית משפט השלום, עד 1 באוגוסט, שעליה הוגש הערר.

"העבירות בהן נחשד העורר הינן עבירות אשר קשורות באופן אינהרנטי לתפקידו כראש עיריית ולסמכויות הנובעות מתפקיד זה. בשלב בו נמצאת החקירה נדרשות פעולות חקירה נוספות בהן, בין היתר, גביית הודעות מעובדי העירייה. מכאן נובע החשש כי נוכחותו של העורר בתוך משרדי העירייה וכן יצירת קשר עם עובדי העירייה, יביאו לשיבוש החקירה. חשש זה הינו ממשי נוכח האמור בדוחות הסודיים אשר הוגשו על ידי המשיבה".

השופט, ציין כי על פי הדוח הסודי שהוגש לו על ידי היחידה החוקרת, נעשו לכאורה שני ניסיונות לשיבוש מהליכי חקירה והוסיף כי יש חשש ממשי לשיבוש החקירה לנוכח זהות העדים הדרושים לפעולות החקירה שעוד נותרו. "עולה כי נוכח זהות העדים הדרושים לפעולות החקירה שעוד נותרו, היכרותם עם העורר ותפקידם וכן לנוכח ניסיונות השיבוש שכבר לכאורה בוצעו, ישנו חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה".

השופט התייחס גם לכך ששופט בית משפט השלום, עמית מיכלס, החליט לאשר את תקופת הרחקתו של בן חמו עד 1 באוגוסט ולא עד 10 באוגוסט כפי שביקשה המשטרה. "נוכח פרק הזמן בו נמצא העורר בתנאים מגבילים קיצר בית המשפט קמא את התקופה המבוקשת והורה על הארכת התנאים ליום 1.8 חרף בקשת המשיבה להארכת התנאים ליום 10.08", כתב השופט קובו.

עוד הוא כתב כי על אף שיש בתנאים אלו פגיעה בחופש העיסוק של בן חמו, הזכות לחופש עיסוק אינה מוחלטת ונדרש איזון בינה לבין שיקולים אחרים. הוא הוסיף כי מדובר בתנאים הכרחיים לאור החשש משיבוש חקירה: "מדובר בתנאים מגבילים שאומנם יוצרים עבורו קושי בניהול ענייני העירייה אך אינם מונעים ממנו את המשך תפקידו, וחשוב מכך, הינם הכרחיים נוכך החשש הממשי מפני שיבוש המשך החקירה".

בסיום החלטתו, כתב השופט כי תקופת הרחקתו של בן חמו היא אכן משמעותית, אך "הבחינה אינה לפי אורך התקופה בלבד, אלא בהתאם להתקדמות החקירה עד כה, ולפעולות החקירה הנדרשות עדיין לביצוע. במסגרת בחינה זו, לא שוכנעתי כי נפל פגם כלשהו בהחלטת בית המשפט קמא, ותקופת הארכה הנוספת עולה בקנה אחד עם עקרון המידתיות".

השופט אף התייחס לפעולות החקירה שצוינו בדוח הסודי: "עיון בדו"ח הסודי אשר סומן במ/1 אל מול הפעולות שמפורטות בדו"ח במ/2, מלמד כי היחידה החוקרת אכן שוקדת על פעולות החקירה וכי חלקן הגדול של פעולות החקירה אשר הופיעו במ/1 בוצעו. עיון בבמ/3 מלמד כי מדובר בחקירה מסועפת במסגרתה מלווה היחידה החוקרת באופן צמוד על ידי הפרקליטות. לפיכך, לא מצאתי כי נפל פגם בהחלטת בית המשפט קמא", והוסיף כי על היחידה החוקרת לפעול בשקידה ראויה לסיום החקירה, או לכל הפחות לסיום הפעולות הניתנות לשיבוש, בפרק הזמן שניתן לה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר