צילום מורן מעיין

עוברת אורח שניסתה לסייע לצעירה שנקלעה לעימות עם נהג מונית מתלוננת דווקא על השוטרים

תושבת כפר סבא מתלוננת על יחס משפיל מצד השוטרים, שהגיעו לקריאה של צעירה שהתעמתה עם נהג מונית בשעת לילה מאוחרת. המשטרה: "היא הפריעה לשוטר במילוי תפקידו"

פורסם בתאריך: 20.6.19 17:43

תושבת כפר סבא מתרעמת על האופן שבו טיפלו שוטרים בכפר סבא בעימות בין נהג מונית לבין צעירה שנסעה איתו, בלילה שבין הימים שני ושלישי, ועל יחס מבזה שלטענתה ספגה מהם.

המקרה אירע בסביבות השעה 1:30, סמוך לבית רייזל, השוטרים הגיעו למקום בעקבות קריאה של הנוסעת, צעירה כבת 20, שטענה כי נהג מונית תפס אותה בידה לאחר שלא היה לה כסף מזומן לשלם לו. התושבת, שהיתה עדה לאירוע לאחר הגעת השוטרים למקום, מספרת שהעימות התפתח לאחר שהצעירה שילמה על הנסיעה מראש באפליקציה, אבל הנהג לא הצליח לראות את החיוב. היא מספרת שהצעירה ניסתה ליצור קשר עם שירות הלקוחות של החברה המפעילה את הגבייה, אך השירות לא פעל בשעה זו. הנהג דרש ממנה לשלם לו 100 שקלים במזומן, והנוסעת ענתה לו שאין לה כסף ובמקום זה נתנה לו את פרטיה המלאים, כולל פרטי כרטיס האשראי. כשביקשה לצאת מהמונית, כך טוענת עוברת האורח, אחז הנהג בכוח בנוסעת ולכן התקשרה למשטרה.

"עברתי במקום על הכלב שלי והבחנתי בצעירה בוכה ורועדת בצד הדרך, בשעה שהשוטרים שוחחו עם הנהג. כששאלתי את הצעירה לשלומה היא סיפרה לה את הסיפור ולאחר מכן אמרה כי השוטרים אינם מתכוונים לעשות דבר בגין התקיפה. כשפניתי לשוטר הוא התנפל עלי בצעקות, הרים את ידו סנטימטרים ספורים מהפנים שלי ודרש שאתפנה משם. ניסיתי להסביר שמדובר בבחורה צעירה שרק הרגע הותקפה ושאף אחד משלושת הגברים שעמה לא מבין את הרגישות של הסיטואציה שהיא נקלעה אליה, לבד בלילה. השוטר ענה לי בתגובה 'נראה לך שאנחנו פדופילים?'. לאור התנהלות השוטרים נהג המונית אף העז לומר לי 'אם את רוצה לעזור לה תשלמי את על הנסיעה'".

בפוסט שפרסמה עוברת האורח בפייסבוק היא כתבה: "איך ההתנהלות הזאת נכנסת בדיוק תחת ההגדרה הגנה על התושבים? תתארו לכם את הסיטואציה. השעה אחת ומשהו בלילה, בחורה בסביבות גיל ה-20, דקיקה, קטנה ורזה, לבד, והוא נהג מונית שאוחז בה באלימות ביד. כשאני פוגשת אותה ומדברת איתה היא בוכה ורועדת תוך כדי שהיא מספרת לי את השתלשלות העניינים. השוטרים עסוקים בשיחה עם הנהג. אי אפשר לחשוד בה שהיא מנסה להתחמק מתשלום. רואים שהיא ילדה טובה. היא לא חיה בארץ, ישראלית צעירה שחיה בניו יורק והגיעה לכאן להתחתן. בן זוגה לא הגיע לארץ עדיין. אני פניתי לשוטר בצורה נעימה – לא בצורה מתלהמת או נכנסת לפרצוף. אני לא יודע מה היה לפני ומה אחרי – אבל כששאלתי מה הם יעשו לו הם אמרו שום דבר. ואחרי זה ברור לכולם איך יש לו אומץ לומר לי את הדבר הזה לידם. הוא בכלל הרגיש שהוא בסדר, לא היה לו ספק. חשוב להבין שרוב הגברים בכלל לא מבינים מה זה לאישה להסתובב לבד בלילה, לקחת מונית לבד בלילה".

תגובת משטרת ישראל: "אין בין הנטען לבין שאירע דבר וחצי דבר. שוטר ופקח הגיעו למקום בעקבות קבלת דיווח על וויכוח בין המודיעה לבין נהג מונית. במהלך הטיפול באירוע, ניגשה לשוטר אישה ודרשה להבין כיצד הוא מטפל באירוע. משהוסבר לה כי היא אינה קשורה לאירוע ומפריעה לשוטר במילוי תפקידו, התעקשה והמשיכה לדרוש כיצד הנושא במודיעה מטופל. לציין כי הטיפול באירוע הסתיים לשביעות רצונה של המודיעה, שאף הודתה לשוטר, שהמתין עד שנהג המונית נסע מהמקום והיא עצמה עלתה בביטחה לדירתה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר