מימין: ראש המטה של סער יולי גת, עדי לוי סקופ, רפי סער ומירית שקד ברק
מימין: יולי גת, עדי לוי סקופ ורפי סער, לאחר הניצחון של סער בבחירות בנובמבר

יולי גת, יד ימינו של רפי סער, עובדת בהתנדבות עבור העירייה אבל אינה עובדת עירייה. ספק אם זה חוקי

העירייה לא מעסיקה רשמית את יולי גת, אבל זה לא מנע ממנה לשבת שעות בלשכת ראש העיר ולהשתתף בישיבות הנהלה. העירייה: "גת לא מועסקת על ידי העירייה בשום צורה". משרד הפנים: "ככל שהיא מועסקת בהתנדבות, הרי שהעסקה מסוג זה אסורה"

פורסם בתאריך: 23.6.19 18:30

יולי גת, מנהלת מטה הבחירות של ראש עיריית כפר סבא רפי סער, שאינה עובדת עירייה, ביצעה מאז נבחר סער לתפקיד פעולות שונות במסגרת עירונית, זאת למרות שביצוע לפחות חלק מהפעולות האלה על ידה, גם אם הן נעשו בהתנדבות, אסורות, כך לפי משרד הפנים.

לפי עדויות שהגיעו לצומת השרון גת נכחה עד לאחרונה תדירות במשרדו של ראש העירייה, לאורך שעות רבות. בין השאר היא נכחה, לצד סער, בפגישות עבודה שקיים בלשכתו עם תושבי העיר בנושאים שונים. היא גם מגיעה לישיבות מועצת העיר ומפעם לפעם משתתפת גם בישיבות הנהלת העירייה.

בתגובה לפניית צומת השרון בעניין מסר משרד הפנים: "לאור פנייתך, פנינו לרשות המקומית לקבלת התייחסות. נמסר למשרדנו כי הנ"ל אינה מועסקת בעירייה בכל תפקיד ברשות המקומית ואף אינה מקבלת שכר מהרשות המקומית. יחד עם זאת, הבהרנו לרשות כי ככל שמועסקת בהתנדבות, הרי שהעסקה מסוג זה אסורה".

מאז ניתנה תשובת משרד הפנים בנושא לצומת השרון, ב-26 במרץ, סיפרו מקורות בעירייה שתדירות הנוכחות של גת בלשכת ראש העירייה פחתה.

בהודעה לתקשורת שהפיץ סער בשנה שעברה, כשהכריז על בחירתו בגת כמנהלת הקמפיין שלו, נכתב כי גת היא לשעבר מנכ"לית רשת בית בלב ורשת בית בכפר, בוגרת הטכניון בהצטיינות בהנדסה, תעשייה וניהול ובעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן. בהודעה נכתב כי גת מרצה בתוכניות לניהול מוסדות למבוגרים באוניברסיטת תל אביב וחברה בוועד המנהל של האגודה הישראלית לגרונטולוגיה. היום היא בעלת עסק עצמאי, המלווה יזמים בתהליכי הקמה של מוסדות לאוכלוסייה מבוגרת ובמקביל, מפעיל בית אבות, מחלקה סיעודית ושירותי רפואה וסיעוד עד הבית.

רבים מייחסים לה את ניצחונו של סער בבחירות, שכן מטה הבחירות היה מגובש ועבד באופן מעורר השתאות. "היא הייתה עזר כנגד רפי, סגרה קצוות במשא ומתן הקואליציוני והיא גם מקבלת משימות בצד הפוליטי", אומר אחד מחברי המועצה שבקואליציה.

גת, מספרים חברי מועצה, מתווכת גם כיום בין סער לחברי המועצה השונים. לפי העדויות, לעיתים פניות או תלונות של חברי מועצת העיר לסער עוברות דרכה. במקביל ניתן היה לראות אותה באירועים שונים לצד ראש העירייה, כמו בפסטיבל הנושפים ובעדלאידע, שם צעדה יחד עם חברי מועצת העיר בלבוש ליצן.

גת, כך לפי אתר האינטרנט של העירייה, היא גם נציגת סיעת ראש העירייה "דרך חדשה" במספר ועדות עירוניות (נבהיר שכל תושב יכול לשמש, באישור מועצת העיר, כחבר בוועדה עירונית), בהן ועדה להקמת מכללה אקדמית, הוועדה לשורדי שואה, ועדה לעסקים קטנים ובינוניים וחברה במינהלת הגמלאים.

"אני שומע שעולות שאלות באשר לפעולותיה בעירייה. האמת שזה באמת קצת מוזר. מה, צריך כאן עובדת חיצונית? חסרים פה מנגנונים?", אומר אחד מחברי המועצה. ואחר אומר: "אם הוא היה קורא לה פעם בשבוע לפגישה או להתייעצות זה בסדר. אבל היא מסתובבת הרבה בלשכה. וברור שהיא גם נותנת הוראות לעובדים".

הטענות לפיהן גת עוסקת בעניינים עירוניים במסגרת העירייה מקבלות חיזוק בין השאר מתכתובת מייל בין גת לבין עוזרת המנכ"ל לשעבר יפעת וגשל (שעזבה לפני כשבועיים), מ-7 במרץ, תכתובת שהגיעה לידי צומת השרון ובה גת מחלקת לכאורה הוראות לוגשל באשר לשיבוץ חברי הוועדות העירוניות. "יפעת", כותבת גת לוגשל, "מועצת החינוך – להוסיף את אתי בוים. ועדת רווחה – להוסיף את נחמה אמונה. ועדת תרבות – להוסיף את אלי חיון. עסקים קטנים ובינוניים – להסיר את יניב. ועדת שקיפות – דורי ברק, האם הכוונה לדורית ברק או שיש דמיון בשמות. אם צריך לתקן, אזי לשנות גם את המגדר מגבר לאישה".

את פעילותה של גת בעניין ועדות העירייה חיזקה חברת מועצת העיר מהקואליציה עדי סקופ, שסיפרה בישיבת מועצת העיר מחודש מרץ שגת, יחד עם יועצת ראש העיר למעמד האישה טלי רונה, עברו יחד על רשימות המועמדים לוועדות העירוניות. "אנחנו עושים פה עבודה על הוועדות", אמרה סקופ, "טלי ויולי יושבות ובודקות אישה, גבר, אישה, גבר בשביל להגיע ל-50 אחוז. זה דבר שלא היה פה מעולם". נציין שבפרוטוקול הכתוב של ישיבת המועצה הושמט השם "יולי גת" מדבריה של סקופ, אך בידי צומת השרון תיעוד מצולם של הדברים.

בנוסף, ביומני ראש העירייה שפורסמו בשבוע שעבר, מופיע שמה של גת כאחת הנוכחות בפגישת עבודה בלשכתו, פגישה שהתקיימה ב-11 במרץ ובה השתתפו גם ראש אגף כוח אדם, יו"ר ועד עובדי העירייה, נציגי ועד הסייעות בגני הילדים ומנכ"ל העירייה.

ב-10 במרץ 2019 שלח ד"ר שמעון זילברשלג, יו"ר הוועדה לתחום השלטון המקומי בתנועת אומ"ץ (אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי), מכתב לסער. הוא טען שם כי ממידע שהגיע לתנועה גת משתתפת באופן פעיל בישיבות עבודה שונות בעירייה ומשתתפת באופן פעיל בעבודת העירייה מול הציבור. "מכיוון שהגברת גת ללא שום מעמד רשמי בעירייה", כתב ד"ר זילברשלג, "משכך גם אין אנו יודעים את עיסוקיה העצמאיים. קיים חשש רציני לניגודי עניינים ופגיעה בכללי המנהל התקין בעבודת העירייה. זהו מצב בלתי אפשרי, מה עוד שהחוק נותן לראש העיר אפשרויות חוקיות לפתור את המצב כדוגמת מינוי של עוזר במשרת אמון וכדומה".

בתגובה, אישר ב-26 במרץ מנכ"ל העירייה איתי צחר כי גת מתנדבת בעירייה, וכתב: "מדובר בתושבת העיר המסייעת לראש העיר בהתנדבות וללא שכר. יודגש כי אינה מנהלת עובדי עירייה. ככל שיוחלט להעסיק את יולי גת בעיריית כפר סבא הרי שהעסקתה תעשה בהתאם ובכפוף להוראות הדין".

כאמור בתגובת משרד הפנים לצומת השרון הובהר כי "ככל שהיא מועסקת בהתנדבות, הרי שהעסקה מסוג זה אסורה".

גם חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, הדר לביא, כתבה ב-18 במרץ מכתב דומה לממונה על המחוז במשרד הפנים, לתנועה לאיכות השלטון לתנועת אומ"ץ ולארגונים נוספים. לביא מציינת במכתב כי מאז הבחירות שוהה יולי גת במשרד ראש העירייה במהלך רוב שעות היום "ואין מן הנמנע שהיא עוסקת בענייני ציבור ופרט, ללא כל עיגון חוקי ואתי של פעולותיה", לשון המכתב. לדברי לביא "יש בכך טעם חמור לפגם מפאת חשש, ולו למראית עין, לפגיעה בכללי מנהל תקין, ניגוד עניינים והיותה חופשית מכללי האתיקה והמשמעת של עובד ציבור".

הממונה על הרשויות המקומיות במחוז מרכז, נועה אתגר, השיבה ללביא "באשר לטענתך בנושא העסקתה של גת הובהר לצפריר רוזן, מנהל משאבי אנוש בעיריית כפר סבא ב-31 במרץ, על ידי מנהלת אגף הון אנושי במשרדנו גלית וידרמן, כי לא ניתן לעסוק בשום תפקיד ברשות המקומית בהתנדבות".

יולי גת מסרה בתגובה: "אינני עוסקת בעניינים עירוניים בשום צורה. אינני מודעת להנחיית משרד הפנים לעירייה ושאלה זו יש להפנות אליהם".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "מדובר בטענות ממוחזרות שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט, משרד הפנים לא נתן שום הנחייה ספציפית בנושא זה. יולי גת אינה משמשת בתפקיד כלשהו בעירייה ולא מועסקת על ידי העירייה בשום צורה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב שיש את אומ״ץ! נלחמים בשחיתות בעיקר ברשויות המקומיות עם סכין בין השיניים

  2. ברוך אזרח מודאג

    תנועת אומ"ץ עושה עבודה ללא כחל וסרק נכסנת בכל המושחתים בלי לעשות חשבון ובעיקר ללא משוא פנים
    לכל הכבוד לארגון הזה תמשיכו במלאכה הקדושה שלכם.
    ישר כח לאמיצים באומ"ץ

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר