אסנת ספורטה ורפי סער
אסנת ספורטה ורפי סער בינואר השנה. צילום אריה אברמזון

ספורטה: "רפי סער לא עונה לי לטלפון". מקורבים לראש העיר: "היא עסוקה בעיריית חדרה ולא זמינה לפגישות"

סדקים ראשונים בקואליציה של ראש עיריית כפר סבא. בתוך כך, יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון טוען שסירב להצעה של סער להצטרף לקואליציה

פורסם בתאריך: 26.6.19 18:23

סדקים בקואליציה של ראש העיר רפי סער. מחזיקת תיק החינוך, אסנת ספורטה חושפת בפני צומת השרון כי יחסי העבודה שלה עם רפי סער עלו על שרטון. בסוף השבוע שעבר גם נודע כי סער פנה ליו"ר האופוזיציה יוסי סדבון בניסיון להרחיב את שורות הקואליציה, אך נענה בשלילה.

"מערכת יחסי העבודה שלי עם הדרג המקצועי היא מצוינת, אני עובדת באופן שוטף עם מנהל אגף החינוך והמנכ"ל כשצריך, אבל לצערי בחודשיים האחרונים אין לי מערכת יחסי העבודה עם ראש העיר", אומרת ספורטה לצומת השרון, "לא קיבלתי מענה על שיחות טלפון והודעות שהשארתי לו ובתקופה הזאת. לא קיימנו ולו פגישת עבודה אחת. אני מניחה שזה נובע מעומס עבודה, אולם יחד עם זאת מן הראוי שיחזור אלי. הובטח לי שיחזור אלי ולא קרה. אין ספק שתנאי העבודה רחוקים להיות אידיאליים אולם יחד עם זאת אני עושה כמיטב יכולתי במציאות הנוכחית".

עם תנאי עבודה כאלה למה את נשארת בקואליציה?

"אני מקווה שדברים ישתנו ברמה של שיתוף פעולה. זה יכול להשתנות. זה מצב הפיך".

את יוצאת בפומבי עם האמירה הזאת, מה את עושה כדי שיחסי העבודה יהיו תקינים?

"אני עדיין מקווה להיפגש עם ראש העיר ולשוחח אתו כדי לדבר על עייני חינוך".

ואם זה לא יסתדר?

"אני אמשיך לעבוד, אני כאן להישאר ובתנאים הקיימים אעשה כל מה שאני יכול לעשות".

כשנכנסת לתפקיד חשבת שזה מה שהולך להיות?

"לגמרי לא. היו בינינו הסכמות על דרך העבודה ועל פגישת עבודה שבועית. זה די מאכזב שזה לא קורה".

אם הדרך הייתה ברורה, מה השתנה?

"אני לא שיניתי דבר. אני ממשיכה לעבוד בצורה מקצועית במסגרת האפשרויות הקיימות. לא שיניתי לרגע מהדרך שלי ואני מחויבת לשליחות הציבורית שהתחייבתי אליה בראשית הדרך. בסוגיות של מדיניות הציפייה שלי היא שיהיה לי פרטנר וזה ראש העיר".

יש סיכוי שתצביעי נגד הקואליציה בקונסטלציות מסוימות?

"אני כאן כדי להישאר ויחד עם זאת אני כאן כדי לעשות עבודה מקצועית. אחשב את ההחלטות לאור ההתפתחויות".

רפי סער מסר בתגובה: "אני מעריך מאוד את אסנת ספורטה ומערכת היחסים בינינו טובה מאוד".

מקורבים לסער מסרו לצומת השרון: "אסנת ספורטה מכהנת זה כחודשיים כסמנכ"לית חינוך בעיריית חדרה, ומדובר בתפקיד הדורש ממנה זמן רב ובשל חוסר הזמינות מצדה, קיים קושי לקיים ולקדם פגישות עבודה. ראוי גם לציין כי בשל לוח הזמנים הצפוף שלה מאז החלה לכהן בתפקידה החדש בעיריית חדרה (תפקיד המקביל לפעילותה כחברת מועצת הערי כפר סבא), היא אף ביקשה להתפטר מוועדת הביקורת העירונית בה היא חברה, ומתקשה למלא תפקידים נוספים במסגרת חברותה במועצת העיר".

את הניצנים הראשונים למשבר בין ספורטה לראש העיר ניתן היה לראות בישיבת מועצת העיר מחודש אפריל, שעה שהפתיעה את חברי המועצה ודרשה לבטל את הרכב מועצת החינוך שאושר חודש קודם לכן. ספורטה התעקשה שהנוסח שלה יתקבל גם כשראש העיר ומנכ"ל העירייה ניסו להעביר את הנושא לדיון בוועדת החינוך. בהמשך, בישיבת ועדת החינוך הראשונה שהתקיימה הביעה תרעומת על כך שעם סגירת הגנים לא נמצא פתרון לסוגיית גני הגשר (גני שילוב), למרות לדבריה הנושא לובן בינה לבין סער באריכות. שלישית, בישיבת ועדת תכנון ובניה ספורטה התנגדה להקמת חטיבת הביניים בירוקה כאשר טענה שמבנה החטיבה סותר את העקרונות החינוכיים שהיא מנסה להוביל ושלא התקיים איתה דיון בטרם יצאה התוכנית לדרך.

"יש חברים נוספים בקואליציה שרפי בכלל לא עונה להם", אומר גורם במועצת העיר. "הם שולחים לו הודעות והוא לא עונה. כשבאים עד אליו הוא לא עונה. יולי גת, שהיא הבן אדם היחיד השפוי שניתן היה לדבר איתו דרכה, גם פתאום נעלמה ואף אחד לא מבין למה. אם הוא רוצה לאבד את הקואליציה שלו שימשיך ככה. ראש עיר צריך להיות מנהל טוב. שיטת המקל והגזר יכולה לעזור במקרה הזה, אבל בינתיים נראה שאין אינטליגנציה פוליטית טובה מספיק כדי לפחות לייצר אווירה טובה. זה פשוט חבל ומפתיע במיוחד לאור הדימוי של ראש העיר של אדם חכם והגיוני".

בתוך כך יוסי סדבון מאשר כי סער ביקש ממנו לפני כשבועיים להיכנס לקואליציה – "אותה הצעה שהציע מיד לאחר שנבחר לפני שבעה חודשים", לדבריו. סדבון הכחיש את הפרסומים ביום שישי האחרון באתר "השרון פוסט" של תושבת העיר אירית מרק, ואמר כי אין מגעים מתקדמים בין הצדדים וששום משא ומתן לא מתנהל בנושא. "מאחר ולא הסכים בזמנו לתנאים שלנו (תפקיד סגן ראש עיר וממלא מקומו, א"א) קיבלנו החלטה שפורסמה שאנו נשרת את הציבור מהאופוזיציה. בשלב זה אין שינוי בהחלטה שלנו".

יש משא ומתן?

"אין שום משא ומתן בשלב זה. ראש העיר פנה אלי אבל מאז לא מתקדם שום דבר. אני חושב שגם לא יהיה כלום ואני גם לא שוקל את ההצעה בחיוב. בזמנו ביקשתי סגן וממלא מקום ורפי לא היה מוכן. יש לי היום הרבה עבודה כיו"ר האופוזיציה שזה דבר חשוב. חברות המועצה של הסיעה שלנו הן חברות בוועדת המכרזים, בכספים, בחברה הכלכלית ובמפעל המים. הסיעה שומרת על העיר מהאופוזיציה וזה חלק בלתי נפרד מהמערכת הפוליטית".

ובכל זאת?

"נבר סיי נבר. אבל אני לא רואה את זה קורה. הוא חתם הסכם קואליציוני עם כל העולם ואשתו. הוא לא יכול להפוך את כל מה שעשה. אבל אם יהיה משהו קונקרטי נשקול כל דבר לגופו".

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

הפתיעה אתכם הפניה שלו?

"לא. אני איש חקירות ומודיעין וקיבלתי איתותים מכל מיני מקורבים. אחד ועוד אחד זה תמיד יוצא שניים".

אז למה הוא פונה אליכם?

"אני משוכנע שאם הכל היה טוב בקואליציה של רפי אז לא הייתה בעיה".

רפי סער סירב להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יולי גלבוע

    אין מה לדאוג כי יש שם את אורן כהן עם מנדט אחד שקיבל סגן ראש עיר:-))אותו כהן שהיה שם ליד בן חמו בכל ההחלטות ומשחק אותה עכשיו אנטי.שלוש פעמים רץ והשיג רק מנדט אחד שזה חסר תקדים בתור כישלון אחרי כישלון.להחליף קואליציה מהר

  2. קואליציה מטופשת

    אורן כהון אכן לא ראוי, יש עוד אחת מהירוקה שהביאה רק מנדט אחד והתמודדה על תקן הסקטוריאלית..

  3. טרנטול

    זו הקואליציה של אורן כהן והירוקות, מיעוט תושבי העיר מכתיבים לרוב.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר