אביב משל ואביו ירדן

אביו של הנעדר אביב משל משכן את הבית כדי לממן את החיפושים. המשפחה זקוקה לעזרתכם

האב ירדן משל חזר בימים האחרונים מאינדונזיה, שם סייע בחיפושים אחר הבן אביב שנעדר מזה שבועיים. המשפחה מנסה לגייס 800 אלף שקל. האב: "אני מבקש רק נס אחד"

פורסם בתאריך: 2.7.19 07:14

במשך כל היום אתמול (שני) היה ירדן משל מכפר סבא בבנק. הוא בדיוק משכן את הבית שלו כדי להמשיך את החיפושים אחרי בנו אביב, שנעדר באינדונזיה מאז ה-17 ביוני. במקביל יעלו הבוקר (שלישי) בני המשפחה קמפיין מימון המונים כדי לגייס כ-800 אלף שקלים מהציבור להמשך החיפושים (פרטי חשבון בנק לתרומות מופיעים בסוף הידיעה).

משל האב לא נח לרגע. יממה אחרי שנודע לו שבנו נעדר בים כבר היה על המטוס לאינדונזיה כדי לעזור בחיפושים. הוא ביקר במקום בו אביב שכר את גלשן הסאפ אתו נכנס לים ולא חזר, דיבר עם המשטרה, בירר עם יחידת החילוץ המקומית, ביקר בגסטהאוס בו התארח הבן, חילק פלאיירים לדייגים, התראיין לטלוויזיה המקומית ויצא אל הים יחד עם אנשי מגנוס, יחידת החילוץ של חברת הביטוח הפינקס. בחלק מהזמן הצטרף גם בן משפחה נוסף ללוות אותו שם.

ירדן הוא מנהל מכירות בחברת מכשור רפואי, בן 57, אב לשלושה – אביב, סיוון ונועה. בני המשפחה מתגוררים בכפר סבא 23 שנים, מאז אשתו הייתה בהיריון עם אביב. בזמן שהיה בחו"ל הגיעו לבית בכפר סבא החברים של אביב כמעט מדי ערב כדי לדבר עליו ולעודד. ביום חמישי האחרון חזר ירדן ארצה אחרי שבוע באינדונזיה, בינתיים בידיים ריקות, כדי להמשיך לתכנן את צעדיו. הדאגה אין סופית אבל האופטימיות עדיין קיימת. "זו תחושה קשה להיות רחוק מהמשפחה", הוא מספר לצומת השרון. "קיוויתי למצוא סימנים ממשיים בזמן שהייתי שם. השילוב שם קשה – מצד אחד זה מקום מדהים ביופיו, הכי פסטורלי, מפרץ טרופי עם דקלים וים יפהפה. כולם שם בנופש, יש מוזיקה של נופש, מסעדות חוף ואנשים שבאים ליהנות – ואני נמצא במצב הזוי של להיות שם ולחפש את הבן שלי שנעלם".

ירדן משל, אביו של הנעדר אביב משל עם צוות החיפוש האינדונזי. צילום פרטי

מי שהודיע למשטרה על העדרו של אביב הוא בעל החנות ממנו השכיר את גלשן הסאפ. גם לירדן לא ברור איך נוצר הפער בין המועד בו אביב נעלם לבין השעה בו הוא קיבל את הטלפון הקונסוליה האמריקאית – פער של יומיים וחצי. "בדרכונים שלו לא היו פרטי קשר שלנו", הוא אומר, "ברגע שהמידע הגיע לקונסוליה האמריקאית שחיפשו אותנו מה שיותר מהר. עד עכשיו אני לא יודע איך הם איתרו אותנו, אבל הם הגיעו לניידים של שנינו. אמרו שהוא נעלם בים והתעלם מקריאות אזהרה. זה לא יכול להיות. הוא אחראי ולא הרפתקן באופיו. רק במרץ הוא עשה איתי סקי בפעם הראשונה בחיים ואני זה שהייתי צריך לדחוף אותו להעז ולעשות דברים קשים יותר, להתקדם קדימה. אין פזיזות באופי שלו ובטח לא מצ'ואיזם. זה מישהו שיצא לטייל כדי ליצור. על כל יום של טרק היו שלושה ימים של ישיבה בבתי קפה לכתוב, סיפורים, תסריטים, חומר לסטנדאפיסטים. הוא כותב מוכשר עם חוש הומור מאוד מיוחד. בשירות הצבאי שלו הוא היה מבדר את כל צוות הסטי"ל שעליו שירת. הוא רוצה לכתוב ספרים, סדרות, חשב בדיוק ללמוד קופירייטינג שיווק כדי לממן את זה".

ירדן משל בראיון בטלוויזיה האינדונזית:

הצוותים בשטח עושים את המקסימום?

"אני משוכנע שחברת החילוץ מגנוס כן, אם כי גם ביום הראשון שהם היו שם הם היו צריכים ללמוד את השטח ולעשות חפיפה. להיות מתואמים עם הכוחות המקומיים ולפעול באישורם. אני משוכנע שלמקומיים יש פחות מוטיבציה, אבל הם כן עושים. אם יש לי טענה זה למי שהשכיר את הסאפ. הם לא עושים הדרכות בטיחות. מסתבר שלא מעט אנשים נעלמים שם. המים, כשמתרחקים מהחוף, מאוד מסוכנים והם לא מזהירים. אני בטוח שאם היו מסבירים לאביב במה מדובר הוא לא היה מתקרב לשם בכלל. היו שתי תיירות אוסטרליות שראו אותו נסחף. ראו אותו במצוקה מתרחק מהחוף עומד על הסאפ ועושה תנועות, מנופף עם המשוט לעזרה בהיסטריה. הוא כבר הבין שהוא במצוקה גדולה ושתי התיירות האוסטרליות היו האחרונות שראו אותו".

אביב משל. צילום באדיבות המשפחה

אמרת לו לשמור על עצמו, לא לקחת סיכונים?

"אני דווקא עודדתי אותו לנסות ולחוות דברים, כולל ספורט ימי, אבל לא דברים מסוכנים. שיעור ראשון בדברים האלה זה בטיחות. מקום סביר לא היה נותן למישהו מן הישוב לצאת אל הים בלי הדרכה למרות שהוא יודע שיש למקום פוטנציאל מסוכן. הרשויות צריכות לסמן את האזור, שיהיה ברור שמותר להגיע עד מקום מסוים ולתחום את האזור. אם אתה נכנס 150 מטרים או 200 מטרים מהחוף, אתה בוודאות נכנס לזרם שאין מצב שתחזור ממנו".

אתה לוקח פה סיכון, שם את הכל על השולחן כדי להחזיר את הבן שלך, ההחלטה לא קלה.

"ידוע. אבל קודם שאביב יגיע הביתה. אין מצב שהוא לא חוזר הביתה. כל יום קורים ניסים. אני צנוע, אני מבקש רק נס אחד. יש לאביב כל כך הרבה סיפורים לספר שאין מצב שהוא לא חוזר לספר אותם".

מה יש לך לומר לציבור?

"הציבור מתעניין, מגיב, נרתם ועוזר ואנחנו מאוד מעריכים את זה. זה האור בקצה המנהרה. אני קורא לאנשים להמשיך להתפלל למענו ולתרום כדי שיהיה אפשר לעזור לממן. אני רוצה שכולם יוכלו לשמוע את הסיפורים שיש לאביב לספר".

ראש העיר, רפי סער: "אנחנו פונים לכל תושבי כפר סבא. אביב הוא בן העיר שלנו. החיפושים כנראה ייפסקו ביום-יומיים הקרובים בשל מצוקה כספית גדולה מאוד. אני קורא לכולם, לבוא ולהירתם ולתרום כסף למשפחה. מאוד חשוב שכולם יתגייסו ויסייעו ככל האפשר למשפחה, כדי לעזור להם להמשיך בחיפושים".

לתרומות: חשבון – עו"ד שי פורת בנאמנות עבור משל, בנק הפועלים, סניף 780- יצחק שדה, מספר חשבון- 417860.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאם צאלה: 054-4998405 ולאחות סיוון: 054-3517653

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר