הברושים סמוך לגן מנשה בכפר סבא. באדיבות התושבים

תעלומה: שדרת עצים בני 100 שנה מתייבשת. העירייה בודקת אם מדובר במחלה או בקבלן

בחברת אורבניקה דוחים כל קשר להתייבשותה של שדרת העצים העתיקים המובילה לגן מנשה. כך או כך, בעירייה מבטיחים לשחזר אותה

פורסם בתאריך: 9.7.19 15:18

עיריית כפר סבא בודקת מה גורם להתייבשותם של ברושים עתיקים, בני 100 שנים, בשדרת הברושים הסמוכה לגן מנשה, במתחם נלקין שבשכונת כפר סבא הירוקה. שניים מהברושים כבר מתו. בעקבות תלונות של תושבים בודקת העירייה אם מדובר במחלה או בהתייבשות הקשורה לעבודות שמבצעת חברת הבנייה אורבניקה בסמוך. לדברי התושבים, אגרונום מטעם העירייה אמר להם כי העצים הללו עלולים להיכרת בתוך שנה עקב מצבם הקשה. בחברה הקבלנית מכחישים כל קשר למצב העצים ואילו בעיריית כפר סבא אומרים כי אם ימצא קשר בין עבודות הקבלן לנזק שנגרם לעצים הנושא ייאכף בחומרה. בנוסף הם מבטיחים לשקם את השדרה.

"קניתי את הבית שלי לפני שנה בגלל השדרה הזאת, היא מושלמת", אומרת תושבת השכונה יעל לוגסי נגר, "אני גרה ממש בצמוד לשדרה ושמנו לב בשבוע שעבר שהברושים הפכו מירוקים לחומים. יש לנו תמונות שלהם מלפני חודש בדיוק, אז הם עוד היו ירוקים לגמרי. אתה רואה את ההבדל איך המצב שלהם התדרדר בתוך חודש. היו פניות של דיירים לעירייה לבדוק את מצב העצים. אגרונום הגיע ובדק והתשובה שלו הייתה עצובה – שהשדרה חולה מאוד ושתוך שנה צריך לכרות את כל הברושים. למה לכרות אם אפשר לטפל בעצים? צריך לנסות לשקם אותם. הקבלן כרת לפני שנה עצים בריאים שהיו בשטח שלו ואנחנו חוששים שהבניה גרמה לנזק כלשהו לעצים ומקווים ששום דבר לא נעשה במכוון. החורף היה גשום מאוד אז העצים קיבלו מים. עכשיו ייתכן שאין להם אספקה סדירה ולכן הם מתייבשים. אני מתכוונת לפנות לפקיד היערות שיבוא לסייר במקום ויחווה את דעתו".

"הייתי שם אתמול בשטח ויכול להיות שהעצים חולים", אומר חבר מועצת העיר, לשעבר יו"ר משמר האילנות, פנחס כהנא. "ייתכן וזו השקייה וייתכן שפגעו בעצים כשהקימו את החניות התת קרקעיות. בכלל, כל השטח הזה נראה כמו מזבלה ומוזנח בצורה בלתי רגילה. בקשר לכריתה,  לא כורתים כל כך מהר עצים. הודעתי לפקיד היערות הארצי והוא הבטיח שהוא יגיע לראות את השטח. הוא זה שהחליט כבר בעבר שצריך לשקם את השדרה ולא שיקמו אותה".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא משקיעה רבות בשדרת העצים שבגן הברון מנשה. נושא הברושים היבשים נמצא בבדיקה של גורמי מקצוע ואגרונומים, על מנת לזהות באם ישנו קשר סיבתי בין עבודת הקבלן לבין העובדה שברושים התייבשו. במקרה של השדרה המזרחית, עיריית כפר סבא דאגה להקים מערכת השקיה ולשתול ברושים במקומם של אלה שהתייבשו. השדרה שוחזרה והיום ניתן לראות את השדרה הולכת וצומחת מחדש על אותו תוואי היסטורי. באשר לשדרה המערבית, במידה ויימצא קשר ישיר של קבלן לנזק הנ"ל, הנושא ייאכף בחומרה וזה כאמור נמצא בבירור. חשוב להדגיש, כי בסיור שנערך במקום, נצפתה תופעה של התייבשות של קצות העלווה, העלולה להעיד על מחלה ולא על נזק עקב חוסר השקיה או פגיעה. הנושא בבדיקה ובין אם בין אם קבלן גרם לכך ובין אם מחלה כזו או אחרת, עיריית כפר סבא תדאג לשחזר את השדרה המערבית, כפי שעשתה במזרחית".

מחברת אורבניקה נמסר בתגובה: "מדובר בשקר וכזב, אין לנו שום אינטרס לפגוע בעצים ואנחנו לא מתקרבים אליהם. באשר למצב העצים כיום, יש לפנות למחלקת גינון ונוף בעירייה שאחראים על ההשקיה והתחזוקה של העצים בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר