ישיבת אסיפת המורשים במפעל המים בכפר סבא
ישיבת אסיפת המורשים במפעל המים בכפר סבא בחודש ינואר

נבדקת דרישת צרפתי לבטל את מינויים של הרסגור והרוש לוועדת הביקורת של מפעל המים

רשם האגודות השיתופיות בודק את תלונתו של צביקה צרפתי לפיה שני סגני ראש העיר בשכר - עילאי הרסגור הנדין ודני הרוש - אינם יכולים לשמש כחברים בוועדת הביקורת של המפעל, שיו"ר הדירקטוריון שלו הוא ראש העירייה. מפעל המים: "הנושא יבורר כדין עם רשם האגודות"

פורסם בתאריך: 11.7.19 14:50

רשם האגודות השיתופיות במשרד הכלכלה בודק האם ניתן למנות שני סגני ראש עירייה בשכר כחברים בוועדת הביקורת של מפעל המים בכפר סבא, בשעה שראש העירייה הוא יו"ר האגודה. זאת בעקבות תלונה של חבר האגודה, חבר מועצת העיר מהאופוזיציה צביקה צרפתי. התלונה הועברה על ידי המפקח האזורי של רשם האגודות השיתופיות לתגובת מפעל המים, וזו אמורה להתקבל עד יום שני בשבוע הבא.

מפעל המים הוא אגודה שיתופית ומועצת העיר המכהנת היא אסיפת המורשים שלו. לוועדת הביקורת מונו בתחילת הקדנציה סגן ראש העירייה בשכר עילאי הרסגור-הנדין מסיעת מרצ שבקואליציה, סגן ראש העירייה בשכר דני הרוש מסיעתו של ראש העירייה דרך חדשה וכן חבר המועצה מסיעת כפר סבא מתקדמת שבאופוזיציה אמיר סילבר.

במכתבו מ-29 במאי מבקש צרפתי מרשם האגודות השיתופיות עו"ד מירון הכהן להפעיל את סמכותו ולהורות על ביטול המינויים, "נוכח ניגוד העניינים המובנה במינויים אלו", כלשונו. לדבריו, לאור התקנות כי מועצת העיר מהווה את אסיפת המורשים של מפעל המים "הרכב הוועד המנהל של מפעל המים כפוף למעשה לאותם מאזני כוח קואליציוניים של מועצת העיר, ולראש העירייה שליטה מעשית באגודת מפעל המים בדומה לתאגידים העירוניים ברשות". עוד הוא מציין כי על פי נוהל משרד הכלכלה שפורסם באפריל 2018, חברי ועדת ביקורת אינם יכולים להיות נושאי משרה בתאגיד שהוא בעל שליטה באגודה ("תאגיד אם").

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

באשר לפעילות ועדת הביקורת כותב צרפתי כי על פי התקנון: "לא אחת משמש מפעל המים כצינור תמיכה דרכו מדיניות ראש העיר בעניין תמיכות בתחומי ספורט, רווחה ועוד זוכות לתגבור מכספי אגודת מפעל המים. נוכח עובדה זו, עצמאותה של ועדת הביקורת חשובה שבעתיים".

באשר לתפקיד ועדת הביקורת של מפעל המים כותב צרפתי כי: "בין ראש העיריה לסגניו מתקיימים יחסי אמון, יחסי שליחות, והיות שמדובר על משרות בשכר ולראש העיריה סמכות לפטר סגן מתפקידו הרי שמתקיימים למעשה גם יחסי מרות. ומאידך, משמשים השניים באותה שעה כחברי ועדת הביקורת של תאגיד אשר ראש העיריה הוא יו"ר הדירקטוריון שלו… חבר ועדת ביקורת נדרש שישרת נאמנה את חברי האגודה וישמש גורם מפקח ומרסן לפעילות הועד המנהל שלה. חובת הנאמנות של חברי ועדת ביקורת צריכה להיות מלאה כלפי האגודה. האינטרס הציבורי מחייב את שמירת עצמאותו ואי תלותו של העוסק בביקורת. במצב עניינים זה בו חברי ועדת הביקורת משמשים כסגניו של ראש הרשות, יו"ר האגודה ואף כפופים לו, קיימת אפשרות ממשית של ניגוד עניינים מובנה. חובות הנאמנות הללו לא יכולות להתקיים יחדיו".

הרסגור הנדין מסר בתגובה: "הגשתי את התפטרותי באופן ברור ופומבי. אני לא מעוניין להיות בוועדה, למרות שאין איסור חוקי על העניין, והצהרתי על כך מיד כשעלתה הטענה. כמו כן, לא השתתפתי באף ישיבה של הוועדה".

עילאי הרסגור הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

על כך אומר צרפתי לצומת השרון: "הוא היה צריך לשלוח מכתב רשמי לראש העיר עם העתקים לחברי האספה שהוא התפטר ואז אספת המורשים הייתה צריכה למנות מישהו אחר תחתיו. למיטב ידיעתי הוא לא עשה את זה. איפה מכתב ההתפטרות שלו?".

דני הרוש מסר בתגובה: "הנושא בבדיקה, אין לי מה להוסיף מעבר לכך".

דני הרוש, הערב במטה של רפי סער

דני הרוש

תגובת מפעל המים: "מפתיע כי מר צרפתי הופך את טענותיו, את ה'אמת לשעתה', משעה שסיים את תפקידו הציבורי בניהול העיר. לפי חוקי מדינת ישראל עיריית כפר סבא איננה שולטת במפעל המים. הנושא ייבדק מחדש ויבורר כדין עם רשם האגודות".

תגובת משרד הכלכלה: "הנושא מוכר ומטופל, לאחר שהוגשה תלונה רשמית לרשם על ידי אחד מחברי האגודה. כמו בכל מקרה אחר בו מוגשת תלונה בנוגע להתנהלותה של אגודה, מועברת התלונה על ידי המפקח האזורי לתגובת האגודה, ולאחר שתתקבל התייחסותה יוחלט האם וכיצד להמשיך בטיפול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר