אורי מועלם, נהגו לשעבר של יהודה בן חמו, בבית המשפט. צילום אריה אברמזון

"יהודה התקשר ואמר 'יש 12 מעטפות בתא הכפפות'": הנהג של בן חמו העיד בבית המשפט

למי חילק הנהג אורי מועלם את התלושים ולמי התכוון בן חמו כשאמר למועלם ש"בגדו בו"? מועלם גם אישר שבחקירתו במשטרה נרמז לו שאם לא יעיד נגד בן חמו ייכנס למעצר. סיקור מבית המשפט

פורסם בתאריך: 15.7.19 08:45

עדותו של אורי מועלם, נהגו של יהודה בן חמו ועד התביעה מספר 30 במשפטו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר, יהודה בן חמו, שהואשם בעבירות שונות הן מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, הטרדת עד ועבירות מס – התקיימה ביום חמישי שעבר בבית המשפט המחוזי בלוד.

באולם מספר 35 בקומה השלישית של בית המשפט, התנהלה במשך שעות ארוכות חקירתם של התובעת מהפרקליטות עו"ד אורלי שרגנהיים וזו הנגדית של פרקליטו של בן חמו, עו"ד אשר אוחיון, שלא הפסיקו להפריע האחד לשנייה.

מספר ההתנגדויות של שני עורכי הדין, במהלך חקירתו של מועלם על ידי עורך הדין של הצד השני, היה רב כל כך עד שהשופט קובו נאלץ להעיר להם על כך. עו"ד אוחיון טען כי עו"ד שרגנהיים חוקרת את העד תוך כדי הנחייתו מה לענות וטען כי אף שבחלק מהפעמים קיבל השופט קובו את התנגדויותיו "השאלה שנשאלת לחלל האוויר לא נמחקת מהראש של העד". בשלב מאוחר יותר טען כי עו"ד שרגנהיים "משתוללת בבית המשפט". מנגד טענה התובעת כי דבריו של עו"ד אוחיון הם "פארסה אחת גדולה".

יהודה בן חמו מול בית המשפט צילום אריה אברמזון

יהודה בן חמו. צילום אריה אברמזון

מועלם לא היה חד משמעי בחלק מדבריו וחזר פעמים רבות על שתי מילות המפתח "יכול להיות", ואילץ את התובעת להשמיע עוד ועוד הקלטות סתר שערכה המשטרה ולהקרין וידאו מתוך חקירותיו כדי להזכיר לו את הדברים. גם לאחר שצפה והאזין לדברים המשיך מועלם לטעון פעמים רבות שהוא לא זכר את הדברים וש"יכול להיות" שהם נאמרו אם הם מופיעים בהקלטה. עו"ד אוחיון כבר הציע בשלב מוקדם שהתובעת תכריז על מועלם כעד עוין אך זו סירבה לעשות זאת בתוקף. במהלך הדיון הזכירו התובעת והשופט למועלם כי אין לו מה לחשוש מלתת עדות מלאה מאחר והתיק נגדו ממילא נסגר.

העדות התמקדה במספר מישורים – בקשר של מועלם לתווי ותלושי הקנייה שהתקבלו בעירייה מידי קבלנים ואנשי עסקים שונים, בעיקר לפני ראש השנה ופסח, וחלוקתם לנזקקים (על פי כתב האישום הכספים חולקו על ידי בן חמו ועוזרו חזי ברזני כראות עיניו וחלק נותרו בידיו לצרכיו האישיים), באינטראקציה בנושא הזה עם בן חמו עצמו ובמעורבות או בקשר, גם אם רק בידיעה, של גורמים נוספים בעיריית כפר סבא לעניין התלושים.

החקירה החלה בתקופתו של ברזני כעוזר ראש העיר. מועלם העיד כי ברזני היה שולח אותו בראש השנה ופסח, "לכתובות עם מספר טלפון, הייתי מתקשר ומביאים לי (את התלושים, א"א)". תפקידו של מועלם, לדבריו, היה לסדר את התלושים למעטפות ולהכניסם לסלי המזון. לאחר מכן הוא פיזר סלי מזון לנזקקים. כך הוא עשה במשך שבע שנים כשהשמות חזרו על עצמם.

פעם אחת, העיד, וכך גם על פי עדותו במשטרה שהוקרנה בבית המשפט, הוא סירב לחתום על קבלת התלושים. "פעם אחת רצו (שאחתום, א"א) ואני אמרתי אני לא יודע מי חותם מאצלנו", אמר, "זה בגלל שיהודה כעס. הוא שאל פעם האם חתמתי על קבלה של יינות ביתן ואמרתי אני חושב שזה לא אני שחתמתי. בסוף אמר שאנחנו לא צריכים לחתום. למה (כדי, א"א) שלא יהיה השם שלנו מופיע שם… כאילו תן לחזי לטפל בזה. אתה אל תחתום, אל תעשה".

עו"ד אוחיון קטע את הדברים ואמר, כפי שניסה גם להוכיח בחקירתו הנגדית, שבחקירתו במשטרה "הכניסו" דברים לפיו של מועלם. "תקריני עוד אלף קטעים. הוא אמר אולי", אמר עו"ד אוחיון לעו"ד שרגנהיים.

בין יתר השמות שמועלם אמר כי חילק להם תלושים היו גם רבנים וראשי עדי שכונות. עוד אמר כי גם הוא קיבל תלושים. עו"ד שרגנהיים ניסתה להבין האם התלושים הגיעו גם מהמשרד של בן חמו. "מהמגירה של רונית ליד החדר של יהודה", אמר. עו"ד שרגנהיים הזכירה לו, באמצעות סרטון, כי אמר בחקירה המשטרה כי "חזי אמר שזה מיהודה והוא הלך והוציא את זה מאצלו".

עו"ד שרגנהיים: "אני שואלת עכשיו אם היה נושא של תווי קניה בכל התקופה של חזי שאתה דיברת ישירות עם יהודה. זה יכול להיות כל דבר. כן קיבלתי לא קיבלתי. תודה על המתנה. הבאתי לזה ולזה".

מועלם: "יכול להיות".

עו"ד שרגנהיים: "היו שיחות? לא אכפת לי אם אתה לא זוכר את השיחה עצמה".

עו"ד אוחיון: "זוכר ולא משער".

עו"ד שרגנהיים: "בלי יכול להיות".

מועלם: "יכול להיות".

השופט קובו (צוחק): "עזוב יכול להיות. היה או לא היה. ספר מה אתה יודע".

מועלם: "שעוד פעם בתקופה של חזי שאם הוא (בן חמו, א"א) אמר לי משהו על תלושים? אני אומר שוב, אני לא זוכר בוודאות את הסיטואציה אתו. יכול להיות שהוא שאל אותי ואמרתי כן".

לאחר מכן ניסתה עו"ד שרגנהיים להוכיח, בניגוד לעמדת ההגנה, שגם לאחר עזיבתו של ברזני את הלשכה התעסקו עוזרי ראש העיר בתלושים. לאחר מכן התרכזה בכמה שיחות של בן חמו עם מועלם שנערכו ב-1 באפריל 2015 והושמעו בבית המשפט.

"נשלחתי על ידי יהודה, על פי ההקלטה, לקחת מעטפות מתא הכפפות (של הרכב, א"א)", העיד מועלם, "הוא התקשר ואמר יש 12 מעטפות בתא הכפפות לפי שמות. אחר כך הייתה עוד שיחה שאמר שהיו חסרים כמה שמות לפי הכמות שהוא אמר לי".

עו"ד שרגנהיים: "חזי הוזכר בשיחה?".

מועלם: "כן יהודה אמר לי בשיחה להביא לחזי מעטפה".

עו"ד שרגנהיים: "אתה זוכר את זה?".

מועלם: "עד היום אני לא זוכר, רק אחרי שהשמעת לי".

לאחר מכן שואלת עו"ד שרגנהיים: "בסוף השיחה הוא אומר 'ביי מותק, יש שם גם בשבילך'. אתה אומר לו 'ביי יהודה'. הוא אומר 'בלשכה אף אחד לא קיבל'. מה הכוונה?".

מועלם: "שאני לא אגיד לאף אחד שקיבלתי".

עו"ד שרגנהיים: "והוא מוסיף 'אף אחד לא צריך לדעת, ביי מותק'".

מועלם: "אני קיבלתי, מה מעניין אותי…".

חלק ניכר מחקירה התמקדה גם בשיחה של מועלם עם בן חמו כשנפגשו באקראי ברחוב בשעה שמועלם הגיע לקחת משהו מהרכב שחנה בסמוך לביתו של בן חמו, בתקופה שבה היה איסור על בן חמו להגיע למשרדי העירייה. על פי השיחה הזאת בן חמו סיפר לו שהוא נפגע מאנשים ש"בגדו בו" ואף הזהיר אותו לגבי השיחה על תא הכפפות. "הוא אמר תגיד את האמת בחקירה כי מתא הכפפות אנחנו מוקלטים", אמר מועלם (ככל הנראה הכוונה לכך שהשיחות בין מועלם לבן חמו לגבי המעטפות עם התלושים שהיו בתא הכפפות של המכונית הוקלטו על ידי המשטרה, א"א).

בחקירתו הנגדית טען עו"ד אוחיון כי במשטרה גרמו למועלם לחשוב שישנה הקלטה של שיחה שלו עם בן חמו, אף שזו אינה קיימת, כדי להוציא ממנו מידע שלא קיים וגרמו לו לחשוש שהוא יישאר במעצר.

עו"ד אוחיון: "במהלך החקירה הציעו לך עימות עם יהודה".

מועלם: "כן".

עו"ד אוחיון: "תאשר לי שאת הדברים האלה הוא היה אומר לך (החוקר, א"א) כשהיה מוציא אותך מהחדר תוך כדי החקירה, כי זה לא מוקלט. הוא דיבר איתך על זה מחוץ לחדר החקירות".

מועלם: "כן, היה סיטואציות כאלה".

עו"ד אוחיון: "למה היה מוציא אותך?".

מועלם: "לשירותים".

עו"ד אוחיון: "חוץ מזה גם היה מדבר איתך ואומר לך למה כדאי לספר ככה וככה".

מועלם: "אמר תשתף פעולה נגמור את זה מהר".

עו"ד אוחיון: "בדיוק, אתה פחדת שלא תחזור הביתה".

מועלם: "כן".

עו"ד אוחיון: "ובמהלך החקירה הבנת מה זה לשתף פעולה, זה שתחזור בפניו על הדברים שלו נכון?".

מועלם: "היו לי דברים".

עו"ד אוחיון: "אני אזכיר לך".

מועלם: "כשהוא אמר לי לשתף פעולה, כן".

עו"ד אוחיון: "רמזו שאם לא תיתן מה שהם רוצים תיכנס למעצר?".

מועלם: "כן".

עו"ד אוחיון: "ואמרו שמה שהם רוצים זה העדות נגד יהודה?".

מועלם: "כן".

עו"ד אוחיון: "אמרו רוצים לא את חזי אלא את יהודה?".

מועלם: "כן".

עו"ד אוחיון: "אתה בן אדם מן היישוב עובד לפרנסתו ויש צרות בבית?".

מועלם: "כן".

עו"ד אוחיון: "אז אמרת מה שהם רוצים שתגיד?".

מועלם: "מהשיטה של המעצר פחדתי. בטח שפחדתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ה

    עצם זה שהנהג ידע שנים על כל המעשים ולא דיוח על כך ברור שהוא גם אשם וצריך להיות בכלא !!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר