בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי
בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי

אחות במאיר על שביתת האחיות הארצית: "שביתה לא תעזור. אנחנו עובדות בתנאים מחפירים"

"כבר 20 שנה שאני מגיעה לעבודה בשבע בבוקר ועובדת ברצף בלי לצאת להפסקות", אומרת האחות. בית החולים פועל היום במתכונת שבת

פורסם בתאריך: 24.7.19 16:01

שביתת האחיות נכנסה היום ליומה השני ומורגשת היטב גם בבית החולים מאיר בכפר סבא, שעובד היום במתכונת שבת בעקבות השביתה. ל', אחות שעובדת בבית חולים מאיר כבר יותר מ-20 שנה, מצדיקה את השביתה ואף טוענת בתוקף כי על האחיות להחריף את המאבק בשל תנאי השכר הירודים שלהן. "שביתה לא תעזור, האחיות צריכות לעזוב הכל בבת אחת וללכת לנפוש בטבריה כמו שעשו הרופאים בשביתה הגדולה של 1983. אנחנו עובדות בתנאים מחפירים", היא אומרת.

בבית החולים מבצעים היום רק ניתוחים וניתנים שירותים קריטיים, כשמחלקות כמו טיפול נמרץ פועלות כרגיל. ל', אחות במקצועה עם ותק של יותר מ-30 שנים, 20 מהן במאיר, מקבלת שכר של כ- 7000 שקלים ברוטו עבור משרה מלאה של חמישה ימים בשבוע. "אחיות שעובדות במחלקות קריטיות לא יכולות לשבות, אסור לנו , נפוטר לאלתר אם נעשה זאת כי זה עניין של סיכון חיים ואז גם נכנס המצפון שלנו", היא אומרת, "כבר 20 שנה שאני מגיעה לעבודה בשבע בבוקר ועובדת ברצף בלי לצאת להפסקות. למדתי להתאפק ולא ללכת לשרותים במשך שמונה שעות. במחלקה שלי הכל עמוס וקורה במהירות ואני חייבת להיות ערנית כי כל שניה היא קריטית, מדובר הרי בחיי אדם. בארץ יש זלזול בלתי נסלח באחיות למרות שלעתים קרובות הכל מוטל על כתפנו, בריאותו של החולה היא בידיים שלנו, אני מחליטה איזה כדור לתת ובהעדר רופא החלטות מסוימות הן בידי. יש לנו ריבוי מטלות, ריבוי אחריות ועוד בסוף רוצים לצמצם את השכר שלנו שהוא גם ככה זעום , רק שואבים מאתנו עוד ועוד מטלות ועבודה ומצד שני מצמצים את המשכורות"

אז למה את לא שובתת?

"הציבור לא מבין שבמחלקות מסוימות אסור לנו לשבות, ממש כך, כי מדובר במחלקות קריטיות. ובכל מקרה שביתה לא תעזור. צריך לנקוט צעדים דרסטיים יותר. אנחנו צריכות לקום יום אחד, ללא הודעה מוקדמת ולעזוב הכל, כמו שהרופאים עשו בשביתה הגדולה ב-1983. פשוט יצאו לנפוש במקום לעבוד, ויהי מה".

שביתת הרופאים הגדולה של 1983 נמשכה 117 יום, במהלכה הרופאים נטשו את בתי החולים, שלחו מכתבי התפטרות, ואף שבתו רעב. "ככה גם אנחנו צריכות לעשות. להתפטר ולא לעבוד ימים רבים, הרי רופא לא מסוגל אפילו לתפור פצע בלי אחות לידו. בלעדינו הכל יקרוס. רק אם לא נהיה נוכחות בשטח נוכל להילחם על זכויותינו ולקבל את מה שנרצה. אבל הבעיה שאנחנו מצפוניות מאוד, אנחנו יותר מדי טובות, מתחשבות ובגלל אנחנו האחיות משלמות את המחיר".

מבית החולים מאיר נמסר: "המרכז הרפואי מאיר עובד במתכונת שבת עקב שביתת האחיות והמאבק לשיפור תנאי העבודה. שירותים קריטיים כמו חדרי לידה, הפרייה חוץ גופית, ניתוחים דחופים, טיפולים אונקולוגיים ועוד ממשיכים לפעול תוך שמירה על מתן טיפול איכותי ומקצועי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר