פח אשפה בכפר סבא
פח אשפה בכפר סבא

מפני האשפה שוברים את הפחים, והתושבים צריכים לשלם

תושבים בכפר סבא מתלוננים על פינוי "אלים" של האשפה, שבסופו הם נשארים עם פחים שבורים. לא תמיד העירייה מוכנה לקחת אחריות

פורסם בתאריך: 26.7.17 18:24

תושבים באזורים שונים בכפר סבא מתלוננים על כך שמפני האשפה של העירייה נוהגים בפחי האשפה באגרסיביות ושוברים אותם. כשפנו לעירייה בבקשה להחליף את הפחים, ענתה העירייה כי תחליף רק פחים שתאריך הייצור שלהם אינו עולה על ארבע שנים. יש לציין, כי את הפחים קונים בעלי הבית או ועד הבית מכספם הפרטי.

תושבת מרכז העיר, המתגוררת בבית פרטי, טוענת כי פעמים רבות לאחר פינוי אשפה היא מוצאת את הפח שלה חבוט וזרוק על הרצפה. "העובדים שמגיעים לפנות את הזבל זורקים את הפח על הרצפה במקום להחזיר אותו למקום. ברגע שהוא מושלך שוב ושוב הוא נשבר. פניתי למוקד העירוני והתלוננתי על כך שהפח שלי כבר שבור משני הצדדים. קיבלתי תשובה שהעירייה מחליפה את הפח רק אם הוא ניזוק והוא בן פחות מארבע שנים. הרי אין קשר בין הנזק שנגרם לפח לגיל שלו. אני מצפה מהעירייה שתיקח אחריות. שתוודא שפינוי הזבל נעשה בצורה רצינית ומקצועית שמכבדת את הרכוש שאנחנו קונים, וגם שתיקח אחריות כשנגרם נזק לרכוש שלנו על ידי עובדי עירייה, ושתחליף את הפח".

תושבת אחרת המתגוררת במרכז העיר בבית פרטי מספרת שקיבלה מהעירייה תשובה דומה. "מפני האשפה חובטים בפח והפינוי נעשה ברישול ובאלימות. כבר התפרק לנו המכסה של הפח ותיקנו אותו, וכעת יש נזקים גם בגוף הפח עצמו. העברתי לעירייה צילומים וקיבלתי תשובה שבהתאם להסכמים של העירייה עם הקבלן, נזק שנגרם לגוף עגלת האשפה כתוצאה מפינוי אשפה הפח יוחלף במידה ותאריך ייצור עגלת האשפה אינו עולה על ארבע שנים. כל הרחוב שלנו מלא פחים סדוקים ושבורים, אפילו הפחים החדשים. הפח שלנו הוא אמנם מעל ארבע שנים, אבל הוא היה תקין וחזק ומאסיבי ואין שום סיבה שיישבר בצורה כזו. העירייה צריכה לקחת אחריות ולהחליף את הפח".

תושבת המתגוררת בשכונת האוניברסיטה, אומרת כי כבר פעמיים ועד הבית נאלץ לקנות פחים חדשים בשל נזקים שנגרמו להם על ידי העובדים. "כשפנינו לעירייה בבקשה להחליף את הפחים שניזוקו נענינו בשלילה. יש כאן הרבה תלונות על פחים מרוסקים שהעובדים זורקים באלימות. צריכה להיות בקרה על העובדים".

תגובת העירייה: "מערך פינוי האשפה מרחבי העיר הנו מערך מורכב ביותר מבחינה תפעולית אשר במסגרתו מפונים עשרות אלפי פחים מדי שבוע מבתי התושבים, חורף וקיץ במהלך כל ימות השנה. פח האשפה בנוי מעצם ייעודו לעמוד בטלטלות הנגרמות לו בכל פינוי ובהנפה על משאית האשפה. העירייה מעניקה מעין "אחריות" לתקופה של ארבע שנים ובכל תלונה על נזק לפח אשר תאריך הייצור המוטבע עליו פחות מארבע שנים מוחלף הפח. מטבע הדברים לא ניתן להעניק אחריות ללא תוקף למוצר זה. כל תלונה של תושב בדבר התנהגות לא הולמת של קבלן הפינוי נבדקת באמצעות מנהלי האזורים, מפקחים ומנהלי המחלקה ובמקרים בהם נמצא כי התלונה מוצדקת נקנס הקבלן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר