אוטובוסים של מטרופולין. צילום: עזרא לוי
אוטובוסים של מטרופולין. צילום: עזרא לוי

מתגברות התלונות על איחורים ואי הגעה של אוטובוסים, סער נפגש עם מנכ"ל מטרופולין

אוטובוסים שלא מגיעים, נוסעים שמחכים בתחנה במשך שעה, נסיעה לא זהירה ונהגים לא אדיבים. האם צפוי שיפור בשירות של חברת מטרופולין בכפר סבא?

פורסם בתאריך: 30.7.19 08:22

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, נפגש באחרונה עם מנכ"ל חברת מטרופולין. זאת בעקבות התגברות תלונות התושבים בעיר על איחורים משמעותיים של האוטובוסים בקווי התחבורה הציבורית של החברה שלעיתים, כך עולה מהתלונות, אינם מגיעים כלל.

"נושא בעיית השירות של מטרופולין מטופל ברמות הגבוהות ביותר", אומר מחזיק תיק התחבורה וסגן ראש העירייה עילאי הרסגור הנדין, "בעקבות תלונות התושבים אותן אני מקבל מאז כניסתי לתפקידי, הדיווחים בקבוצת כפר סבא שלנו, נסיעות שאני ואנשי לשכתי עורכים באוטובוסים ומידע חסר על זמני ההגעה, נערכו מספר פגישות עם מנהלים במטרופולין, כשהאחרונה היתה בנוכחות מנכ"ל החברה וראש העירייה רפי סער. אנחנו עוקבים אחר יישום ההבנות שהגענו אליהן במאמץ להביא לשיפור בשירות. עם זאת, יש לזכור כי הבעיה היא ארצית ונובעת מחוסר האטרקטיביות של מקצוע הנהיגה באוטובוס בתנאים הקיימים".

עילאי הרסגור הנדין. צילום עזרא לוי

מהן התלונות הנפוצות של התושבים?

"לא מדובר בדרך כלל בקווים ספציפיים, אלא בתופעה שמתרחשת בכל הקווים. התלונות הנפוצות הן על אי הגעה של אוטובוסים, איחורים בלוח הזמנים, נהיגה לא זהירה ויחס לא נאות לנוסעים מצד חלק מהנהגים. ראוי לציין שישנם גם נהגים טובים מאוד במטרופולין, אבל אלה מהם שאינם מספקים את השירות המצופה פוגעים ביכולת לספק תחבורה ציבורית טובה לתושבי כפר סבא".

תלונות רבות התקבלו בקרב נוסעי קו 14, שנוסע מהשכונה הירוקה לעתיר ידע, וקו 8, שמסלולו מהנביאים לשכונה הירוקה. "בשבועות האחרונים היו פעמים שקו 8 לא הגיע בשעה המיועדת וגם לא בזו שאחריה ואני מוצא את עצמי ממתין שעה בחום", התלונן אחד מתושבי השכונה הירוקה. נוסעת נוספת טוענת כי במקרים רבים קו 8 חורג מזמני ההגעה שלו ולעתים לא מגיע כלל, לדבריה היו מקרים בהם הנוסעים המתינו בתחנה שעה שלמה לאוטובוס. תלונות דומות התקבלו גם לגבי קו 14, כתושבים טוענים כי לאחרונה יש שיבושים בקו שמגיע לתחנה באיחור רב, לעתים למעלה מחצי שעה.

תגובת מטרופולין: "חברת מטרופולין מוציאה מידי חודש כ-150 אלף נסיעות בתחבורה הציבורית. מטבע הדברים, על אף הקפדה גבוהה על זמני הנסיעות ויציאת האוטובוסים, ייתכנו תקלות במתן השירות. ככלל, לא מוכרת בעיה גורפת בקווים המדוברים. אנו מזמינים את הנוסעים לפנות למוקד פניות הציבור של מטרופולין במספר 5900* בכל עת, על מנת שכל פנייה תיבדק ותטופל מול הפונה באופן אישי ומקצועי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אזרח

    התלונות בגלל שיש הרבה מכוניות וחוסמים חלק מרכבים בוייצמן וגם משאיות, לכן חייבים נתח"צ בנפרד ברחוב וייצמן ולא יהיו איחורים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דווחתי כבר מספר פעמים ,אמרו לי שיחזרו תוך 4ימי עסקים ,ומעולם לא חזרו,אז איך אפשר לטעון שהבעיה מטופלת מול המתלונן,באופן אישי ומקצועי?

  3. חיים סטרולוביץ

    חייבים דחוףףףףף לטפל בשירות,ביחס,באיחורים,יש נהגים שבורחים במקום להעלות נוסעים,יש שנוהגים מהר כמו בלונה פארק כשיש זקנים,ילדים ונשים בהריון,יש שבכלל לא יוצאים למשמרת שלהם ואוווווו כמה בעיות יש ואף אחד לא מעניין אותו,בושה של חברה!!!!!!!!

  4. אמיץ

    חברה כמו מטרופולין חשוב לה לצאת לקו לא מעניין אותה לא נהג ולא אזרח זה האמת שמסתירה החברה מצפצפת על כולם אני נהג שלהם שדרכו גם על הנהגים שלהם לא מעניין אותם שום דבר העיקר לצאת לקו שלא לקבל דוח אי ביצוע ממשרד התחבורה כנל מצדיק אזרחים בכל דבר החברה הזו גרועה מחברה קודמת עד כאן

  5. מא

    ביום חמישי עמדתי בתחנת וינגייט במשך 50 דקות לחכות לקו 601 שלא הגיע לצפון הידיעות יותר אוטובוסים מאשר אוטובוס לנתניה בלתי ניסבל אחרי 50 דקות של היתבשלות בשמש המגיע 619 הנהג היה עצבני ולא אדיב בגלל שהוא טוען דבזבז זמן בפקקים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מאוכזבת !
    נוסעת תמידית על הקו הזה מרכז דרום והופך זלזול של נהגים ..איחורים ..וניתנה ארוכה
    מקווה שיסתדר במהרה !

  7. איריס

    זה לא קשור לאטרקטיבעות של המקצוע. לדעתי זה קשור למדיניות מלמעלה. אוטובוסים שבאופן קבוע לא מגיעים בשעות קבועות לדוגמא קו 8 לא מגיע בשעות קבועות בצהריים. 2 נסיעות בזו אחר זו לא מתקיימות. אני נוסעת בקו הזה מספר שנים. ויש נסיעות שבאופן קבוע האןטובוס לא מגיע. אז אני לא מייחסת את זה לאטרקטיביות המקצוע. זאת הנחיה מלמעלה.
    חוץ מזה מוכרחה לציין שבאגד מעולם לא נתקלתי בהתנהגויות, בחוצפה, בחוסר סבלנות וזלזול כמו שקיימים במטרופולין. אז קשה לומר שזה בגלל אטרקטיביות כזו או אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר