שביל אופניים ברחוב טשרניחובסקי. צילום עזרא לוי כפר סבא
שביל אופניים ברחוב טשרניחובסקי. צילום עזרא לוי כפר סבא

העירייה תחל החודש לסלול שביל אופניים במשה סנה, בדרך להקמת רשת שבילים עירונית

מחזיק תיק התחבורה וסגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין אומר שהשנה תחל סלילת שבילי אופניים גם בששת הימים וסוקולוב, בנוסף לשביל המרכזי לאורך רחוב ויצמן

פורסם בתאריך: 4.8.19 16:57

עיריית כפר סבא אמורה להתחיל החודש בסלילת שביל אופניים לאורך רחוב משה סנה, בקטע שמהכיכר ברחוב ועד לרחוב טשרניחובסקי. כך אומר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין. "השביל יחבר בין השכונות הירוקות, שכונת סביוני הכפר ובית החולים מאיר עם מרכז העיר באמצעות שבילי ההמשך בדב הוז וכצנלסון, ויגיע עד לתיכונים", אומר הרסגור-הנדין, שמסביר: "ממשה סנה ייסלל שביל האופניים עד לרחוב טשרניחובסקי, ויתחבר לשביל האופניים הקיים שבין טשרניחובסקי לרחוב דב הוז. גם בחלקו הראשון של רחוב דב הוז יש כיום שביל אופניים, ואנו נמשיך את סלילת השביל בחלקו השני, כלומר מהכיכר בדב הוז לכיוון מזרח ועד לרחוב כצנלסון. שם יתחבר השביל לשביל שכבר קיים על רחוב כצנלסון ושמגיע היום כמעט עד רחוב אז"ר, סמוך לתיכונים".

הרסגור הנדין מסביר שגם המקטע בכצנלסון לכיוון דרום, כלומר זה שבין רחוב כצנלסון לרחוב ויצמן, נמצא בתכנון, כך שהשביל יתחבר בסופו של דבר לשביל האופניים המרכזי שייסלל לאורך רחוב ויצמן במסגרת פרויקט מהיר לעיר. "במקטע הזה, שבין פינת הרחובות דב-הוז וכצנלסון ועד לויצמן, יש כמה בעיות תכנוניות שאנחנו צריכים להתגבר עליהן כדי לאפשר את הסלילה", אומר הרסגור-הנדין.

עוד הוא מוסיף: "השנה גם נתחיל את סלילתם של שבילי האופניים ברחובות ששת הימים וסוקולוב. השביל בששת הימים מתוכנן להסלל לאורך הרחוב, עד לצומת עם רחוב סוקולוב, ומשם להמשיך לכיוון דרום עד לתחנת הרכבת. בהמשך ייסלל גם המקטע הצפוני, כלומר זה שבין סוקולוב לויצמן, כך שגם השביל הזה יתחבר לשביל האופניים המרכזי ברחוב ויצמן שייסלל במסגרת מהיר לעיר".

עילאי הרסגור הנדין. צילום עזרא לוי

ביום רביעי השתתף הרסגור-הנדין בכנס מחזיקי תיקי התחבורה של גוש דן והשרון. הכנס עסק בפרויקטים לתחבורה בת קיימא שמבצעת כיום חברת נתיבי איילון, ובהם נתיבי התחבורה הציבורית, הנתיבים המהירים עם שאטלים חינמיים ורשת שבילי האופניים המטרופולינית. "מדובר בפורום של מחזיקי תיקי תחבורה בגוש דן ובשרון, בו נכחו גם ראשי עיריות תל אביב, חולון ויהוד וסגני ראשי ערים מכלל האזור", אומר הרסגור-הנדין, "הפעם עסקנו בתשתיות למערכות תחבורה בת קיימא, ולצורך כך הגיעו מנכ"ל נתיבי איילון ובכירי החברה. דיברנו על התקדמות פרויקט מהיר לעיר, על הצורך בחיבור מהיר של הנתיבים לתחבורה ציבורית אלה לאלה והשתלבות הפרויקט עם סלילת הנתיבים המהירים שישמשו שאטלים חינמיים מחניוני חנה וסע ותחבורה ציבורית רגילה. כמו כן, דיברנו על רשת שבילי האופניים המטרופולינית, שלצערי הרב איש לא טרח בעבר לחברה לכפר סבא, ולכן אני עובד כיום עם מתכנני המחוז על השלב הבא והעתידי שלה שיחבר אותה לעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר