המועצה הדתית בכפר סבא. צילום עזרא לוי
המועצה הדתית בכפר סבא. צילום עזרא לוי

בג"ץ דחה את עתירת העירייה: הרב דוד אוחיון יהיה רושם הנישואין בעיר

העירייה ביקשה לבטל את החלטת מועצת הרבנות הראשית ולהשאיר בתפקיד את הרב ראובן הילר. אוחיון ימשיך להיות אחראי גם על הפיקוח על הכשרות

פורסם בתאריך: 6.8.19 14:43

עיריית כפר סבא חזרה בה, בהמלצת בג"ץ, מעתירה שהגישה נגד מועצת הרבנות הראשית, שבה ביקשה לבטל את החלטת המועצה למנות את הרב דוד אוחיון כרושם הנישואין בעיר במקומו של הרב ראובן הילר. בית המשפט קבע כי לא מצא סיבה להתערב בהחלטת מועצת הרבנות, שבסמכותה להחליט על המינוי.

נזכיר שבג"ץ דחה בדצמבר 2017 את עתירתו של הרב הראשי של כפר סבא, אברהם שלוש, נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעבירו מתפקידו, משום שאינו מתגורר בכפר סבא. מאז עזב הרב שלוש את התפקיד, ומאחר ולא מונה לו רב מחליף, מינתה מועצת הרבנות הראשית כממלאי מקומו של שלוש את הרב דוד אוחיון כאחראי על הפיקוח על הכשרות ואת הרב ראובן הילר כאחראי על רישום הנישואין. בהמשך, ביקשה מועצת הרבנות הראשית כי הרב אוחיון ישמש בשני התפקידים, ונגד החלטה זו עתרה העירייה. גורמים המכירים את הנושא מקרוב הסבירו כי לרב אוחיון מוניטין של רב קפדן ומחמיר, לעומת הילר הנוהג בגישה סבלנית יותר, ולכן היה הרב הילר מועדף על הנהלת העירייה.

"לשיטת העותרת (העירייה; ר.ה) החלטתה של מועצת הרבנות נגועה בפגמים שונים המצדיקים את ביטולה", כתבו שופטי בג"ץ בהחלטה, "בתמצית, טענה העותרת כי ההחלטה התקבלה באופן שרירותי, מבלי שהתקיים דיון סדור, העדר הנמקה בהחלטה, אי מתן זכות טיעון לעירייה ולמועצה הדתית של עיריית כפר סבא, תשתית עובדתית שאינה מספקת, הפעלת שיקולים שאינם מן המניין תוך ניגוד אינטרסים וחוסר סבירות מהותית בהחלטה.

"בתגובת מועצת הרבנות נטען כי דין העתירה להידחות בהעדר עילה להתערבות בהחלטה למנות את הרב דוד אוחיון. מועצת הרבנות הראשית קיבלה את ההחלטה בהתאם לסמכותה המעוגנת בחוק שלפיה אחד מתפקידיה הוא 'מתן כשירות לרב לכהן כרב רושם נישואין ומינוי רושמי נישואין מבין הרבנים שקיבלו כשירות כאמור'. עוד נטען כי בניגוד לטענת העותרת ההחלטה התקבלה לאחר שהתקיימו מספר הצבעות של חברי המועצה. כמו כן הובהר בתגובה כי מינויו של הרב הילר לא הובא לאישור המועצה כדין ועל כן הוא חסר תוקף".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    אין צדק משפטי ויש שחיתות.
    בשביל מה לעתור לבג"ץ ומחליטים לבטל ואז לבזבז הרבה כסף?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר